ManažmentMarketingOnline marketingPodnikanieTechnológie a inovácie xa Publikované 19. novembra 2020 zobraziť celý profil

Vytváranie databázy kontaktov a správa e-mailových zoznamov je nesmierne dôležitá pre každé podnikanie. Tiež musíte vedieť, akým spôsobom spravovať kontakty svojich existujúcich, ale aj potencionálnych zákazníkov, aby ste dosiahli požadovaný konverzný pomer, teda nákup. Každý zákazník má totiž svoje vlastné potreby a preferencie. 

V tomto článku nájdete 11 tipov, ktoré vám pomôžu s vytváraním a cielením toho správneho obsahu smerom k zákazníkom.

11 tipov na zostavenie newsletteru

Tip č. 1 Obsah

Vytvorte obsah, ktorý je stručný, zmysluplný a jedinečný. Pútavý obsah udrží vašich návštevníkov a privedie ich k tomu, aby sa chceli dozvedieť vždy viac. Pamätajte na to, že obsah musí čitateľovi pomáhať!    

Tip č. 2 Blog

Blogy sú efektívnym spôsobom, ako vytvoriť zmysluplný obsah a umiestniť sa vo výsledkoch vyhľadávacích nástrojov na vyššej priečke. Na rozdiel od používania sociálnych médií alebo článkov na iných webových stránkach máte úplnú kontrolu nad svojimi blogmi. Ak chcete získať ďalšiu e-mailovú adresu do svojej databázy, pridajte možnosť prihlásenia na odber noviniek. 

Tip č. 3 Príbehy

Instagram, Facebook, LinkedIn a Snapchat ponúkajú marketingovým pracovníkom možnosť vytvárať „príbehy“, cez ktoré ste schopní poskytnúť atraktívne obrázky, ako aj obsah a odkazy, čo povzbudzuje divákov, aby navštívili vašu stránku a dozvedeli sa viac informácií o vašej spoločnosti.

zdroj: @William Iven

Tip č. 4 Vysielajte naživo

Živé videostreamy na Facebooku alebo Instagrame vám pomôžu získať dôveryhodnosť medzi sledovateľmi sociálnych médií tým, že im poskytnete cenné informácie, stratégie alebo užitočné tipy. Potom môžete vytvoriť súčasť k videu, ktorá načrtne všetky informácie v živom videu, ktoré si vaši sledovatelia môžu stiahnuť zadaním svojej e-mailovej adresy.

Tip č. 5 Skupiny

Pripojte sa k skupinám na sociálnych sieťach, ako sú napríklad skupiny dostupné na Facebooku (napríklad Účtovníctvo, mzdy a dane, Marketeri, copywriteri, SEO optimalizátori)  a LinkedIn. Pomôže vám to vybudovať komunitu, pre ktorú budete schopní poskytnúť hodnotný obsah. Je to vynikajúca príležitosť, ako získať záujemcov o vaše služby. Navyše je tento spôsob komunikácie osobnejší a najmä zdarma.

Tip č. 6 Tlačidlá CTA

Strategicky umiestnené tlačidlá vyzývajúce na akciu (CTA = Call to action) vám pomôžu získať nových odoberateľov newsletteru. Môžete ich mať na svojich príspevkoch alebo príbehoch na sociálnych sieťach alebo hoci aj na domovskej stránke, v sekcii “o nás“ alebo na vstupných stránkach. CTA na sociálnej sieti môžete nasmerovať na váš web, kde sa môžu zaregistrovať alebo prihlásiť na odber newsletteru.

Tip č. 7 Reklamné kampane

Ak máte dostatočný rozpočet, môžete si zaplatiť reklamné kampane na sociálnych sieťach a tým zvýšiť dosah publika. 

Tip č. 8 Súťaže

Pravidelné usporiadanie súťaží môže byť veľmi účinné, obzvlášť keď „ľudí“ prinúti prihlásiť sa pomocou svojich e-mailových adries, čo zvýši počet e-mailov vo vašej databáze. Musíte však byť ostražití, aby si samotná súťaž nevyžadovala viac práce, ako si reálne zaslúži. Vyskúšajte to a uvidíte, ako to funguje vo vašom prípade.

Tip č. 9 Vyskakovacie okná „Pop-ups“

Vyskakovacie okná môžu byť nepríjemné, ale ak sa používajú správne, môžu byť aj veľmi účinné. Existuje niekoľko rôznych spôsobov, ako načasovať automatické otváranie pop-up okien, takže je viac pravdepodobnejšie, že získate návštevníkov, ktorí prejavia záujem o váš produkt alebo službu. Vyskakovacie okienko si môžete nastaviť napríklad na spodok webstránky a zobraziť ho až v momente, keď sa zákazník dostane až na jej koniec. 

Tip č. 10 Recenzie zákazníkov

Jeden z najlepších spôsobov je opis služby alebo produktu, s ktorým je zákazník spokojný. Ak je váš produkt alebo služba dobrá, získate dobré recenzie, s ktorými by ste sa mali pochváliť. Ak ste pomohli jednej firme, prečo by rovnakú pomoc neprijala aj ďalšia?

Tip č. 11 Partnerstvo

Vytvárajte partnerstvá a spolupracujte s overenými dodávateľmi. Takéto partnerstvo vám môže ponúknuť nové obchodné kontakty a potencionálnych zákazníkov. Stretnutia na webinároch alebo iných udalostiach môžu výrazne rozšíriť váš dosah a rozšíriť vaše e-mailové zoznamy.

Správa vašich nových odberateľov

Po vytvorení  e-mailových zoznamov je veľmi dôležité efektívne spravovať nových odberateľov. 

Medzi tieto spôsoby patrí:

1. Segmentujte svoj zoznam odberateľov

Kategorizácia vašich predplatiteľov a ich segmentácia podľa vhodných demografických údajov, ako sú pohlavie, poloha, konkrétne záujmy, atď., vám pomôže so zacielením vašich budúcich emailových kampaní.

2. Využite svoj potvrdzovací e-mail

Použite potvrdzovací e-mail ako svoju prvú príležitosť spojiť sa s novým zákazníkom. Poskytnite im zľavu alebo darčekový predmet. Potvrdzovacie e-maily sa budú otvárať s väčšou pravdepodobnosťou ako iné marketingové e-maily.

3. Uistite sa, že sú vaši zákazníci zadaní do vášho CRM softvéru

Samozrejme je dôležité, aby boli vaši noví odberatelia pridaní do vášho softvéru na správu vzťahov so zákazníkmi, teda do CRM, aby následne aj správa kampaní prebiehala jednoduchšie. 

CRM softvérové ​​riešenie

Vďaka vylepšenému CRM budete môcť spravovať všetky svoje kontakty, schôdzky, marketingové a predajné kampane na jednom mieste. FLOWii CRM je „all in one“ CRM softvér, ktorý vám pomôže dosiahnuť vaše predajné ciele s oveľa menším úsilím. Umožňuje vám automatizovať predaj, marketing a služby na jednej platforme a pomáha vám vytvárať a distribuovať konzistentné správy a efektívne spravovať vaše e-mailové zoznamy. Pokročilý CRM softvér, ako je tento, vám poskytne výhody, ktoré vám môžu pomôcť dostať sa pred konkurenciu.

Záver

Môžete zhromažďovať e-mailové adresy akýmkoľvek spôsobom a pokúsiť sa ich použiť na zvýšenie predaja. Ak však chcete efektívne vytvárať e-mailové zoznamy a mať prehľad v databáze kontaktov, aby vaše údaje boli pre vás hodnotné, výrazne vám pomôže sledovanie vyššie spomenutých odporúčaní.

Spravovanie týchto zoznamov s cieľom dosiahnuť vyššiu mieru konverzie ešte viac podporí váš úspech. Existujú účinné prostriedky, ktoré vám môžu pomôcť, napríklad využitie nástrojov CRM, ktoré majú pokročilé funkcie, ale nie sú príliš drahé. Ak chcete zistiť, či je FLOWii CRM tým správnym nástrojom na vytváranie a správu vašich zákazníkov, vyskúšajte si ho na 30 dní zadarmo.