13. januára 2023

Kontroly e-shopov v roku 2022 narástli. Bolo mnoho pochybení a stúpli aj pokuty

Podnikanie založené na predaji na diaľku (napr. predaj cez e-shopy, sociálne siete, e-mail, telefón a pod.), regulujú zákonné predpisy, ktoré podnikateľom ukladajú splniť si voči spotrebiteľom informačné povinnosti ešte pred tým, ako bude odoslaná objednávka. Internetové podnikanie e-shopov a predaja na diaľku kontroluje okrem iných orgánov aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) prostredníctvom svojich krajských inšpektorátov (I-SOI), …

Kontroly e-shopov v roku 2022 narástli. Bolo mnoho pochybení a stúpli aj pokuty Čítajte viac »

23. septembra 2022

Aj drobné chyby v papieroch môžu po kontrole finančne položiť vašu firmu

Záleží však na tom, ako to vyhodnotia kontrolné orgány, konkrétne zamestnanci kontrolných orgánov. Niektorí pri kontrolách hľadajú nedostatky tak, že až chodia po prevádzke na kolenách, iní zase nemajú až také dobré predispozície na vyhľadávanie chýb. Ľudský faktor pri každej kontrole zohráva veľmi dôležitú úlohu, ako sa kontrola bude vyvíjať. Článok vychádza z poznatkov autora, …

Aj drobné chyby v papieroch môžu po kontrole finančne položiť vašu firmu Čítajte viac »

26. januára 2022

SOI v roku 2021 skontrolovala 1300 e-shopov, úradníci uložili pokutu aj vo výške 3000 eur

SOI (Slovenská obchodná inšpekcia) je orgán zriadený štátom a vykonáva kontrolu vo veciach ochrany spotrebiteľa. Okrem kontrol kamenných prevádzok vykonáva štátny dozor a kontrolu nad podnikaním v energetike, ale aj kontroly v oblasti predaja na diaľku – ,,internetového predaja“. SOI sa člení na krajské inšpektoráty (I-SOI), ktoré sú prvostupňovým správnym orgánom, kde každý má svojich …

SOI v roku 2021 skontrolovala 1300 e-shopov, úradníci uložili pokutu aj vo výške 3000 eur Čítajte viac »

29. októbra 2021

Kontroly e-shopov pribúdajú. Nedostatky pri kontrolách sú alarmujúce

Všeobecné obchodné podmienky (VOP) predstavujú určitý zmluvný dokument, ktorý bližšie špecifikuje formu obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim. Pri obchodnom vzťahu medzi podnikateľmi sa podmienky odvíjajú najmä z Obchodného zákonníka, kde majú podnikatelia pri uzatváraní v pomerne veľkú zmluvnú voľnosť. Obchodné vzťahy podnikateľ – spotrebiteľ upravujú okrem iných aj Občiansky zákonník a Zákon o ochrane spotrebiteľa …

Kontroly e-shopov pribúdajú. Nedostatky pri kontrolách sú alarmujúce Čítajte viac »

7. novembra 2024

Podnikanie na internete rastie! Na Shoptete funguje už 7 000 slovenských e-shopov

Za osem mesiacov pribudlo na Shoptete tisíc nových slovenských e-shopov. Spoločnosť tak potvrdzuje pozíciu najsilnejšieho hráča v tejto oblasti. Najviac online obchodov – takmer 400 – pribudlo od začiatku roka v Bratislavskom kraji. Naopak, najmenej nových e-shopov Shoptet zaznamenal v Nitrianskom kraji, kde ich pribudlo 104. Percentuálne oproti začiatku roka najviac rástol Banskobystrický kraj, v …

Podnikanie na internete rastie! Na Shoptete funguje už 7 000 slovenských e-shopov Čítajte viac »

12. októbra 2024

Aké sú možnosti expanzie slovenských firiem na rakúsky trh?

Rakúsko predstavuje pre slovenské firmy najbližšiu možnosť presadiť sa na trhoch západnej Európy. Mnohé slovenské spoločnosti sa internacionalizujú, pričom pravé Rakúsko je pre ne po Českej republike ďalším logickým krokom v expanzii do zahraničia a zároveň je prístupovou bránou na 100-miliónový nemecky hovoriaci trh regiónu DACH. Prečo práve Rakúsko? Rozvinuté rakúske podnikateľské prostredie s vysokým …

Aké sú možnosti expanzie slovenských firiem na rakúsky trh? Čítajte viac »

8. septembra 2024

Nový zákon e-shopom ukladá nové povinnosti, preto mať ,,niečo” na webe nestačí

Zákon o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 nahradil pôvodné zákony o ochrane spotrebiteľa – č. 250/2007 Z. z., ktorý upravoval povinnosti pri predaji v prevádzkach a fyzickom predaji a tiež zákon č. 102/2014 Z. z., ktorý upravoval podmienky e-shopov pri predaji na diaľku. Inšpektori budú hodnotiť to, čo je viditeľné, ale aj postupy predaja Podobne, ako …

Nový zákon e-shopom ukladá nové povinnosti, preto mať ,,niečo” na webe nestačí Čítajte viac »

8. augusta 2024

Ako vyzerá investičné prostredie v EÚ? Vracajú sa investori na trhy? Nakoľko sú opatrní a obozretní?

Investovanie v Európe predstavuje jedinečnú kombináciu príležitostí utkaných z rôznorodej dynamiky regionálnych trhov, zložitého regulačného prostredia a rozvíjajúcich sa odvetví, ktoré priťahujú skúsených investorov z celého sveta. Kontinent s bohatou históriou a kultúrou je rovnako aktívny vo svojich investičných ponukách a poskytuje úrodnú pôdu na diverzifikáciu portfólií a využitie nových rastových príležitostí. Kľúčom k úspechu …

Ako vyzerá investičné prostredie v EÚ? Vracajú sa investori na trhy? Nakoľko sú opatrní a obozretní? Čítajte viac »

1. augusta 2024

NEARSHORING NABERÁ NA TEMPE. ČÍNSKA AUTOMOBILOVÁ SPOLOČNOSŤ PODPÍSALA ZMLUVU S CTP

Spoločnosť CTP, najväčší európsky kótovaný developer, vlastník a správca priemyselných a logistických nehnuteľností podľa hrubej prenajímateľnej plochy, prenajala približne 18 000 m2 priemyselných a logistických priestorov na Slovensku čínskej spoločnosti Jiangsu Xinquan Automotive Trim, ktorá vyrába interiérové diely pre automobilový sektor. Jiangsu Xinquan si prenajíma 17 486 m2 v CTPark Prešov Juh, ktorý kombinuje skladové a …

NEARSHORING NABERÁ NA TEMPE. ČÍNSKA AUTOMOBILOVÁ SPOLOČNOSŤ PODPÍSALA ZMLUVU S CTP Čítajte viac »

19. júla 2024

Novela chráni spotrebiteľa pred nekalými praktikami gigantov

Pre poctivo podnikajúce e-shopy predstavuje len malé zmeny Na Slovensku platí od 1. júla 2024 nový zákon o ochrane spotrebiteľa. Napriek tomu sa ešte mnohé slovenské e-shopy legislatívnym zmenám nevenovali dostatočne. Advokáti aj prevádzkovatelia platforiem pre e-shopy však upokojujú, že poctivo podnikajúci obchodníci sa veľkých zmien obávať nemusia a malo by ísť pre nich skôr o formality a úpravy …

Novela chráni spotrebiteľa pred nekalými praktikami gigantov Čítajte viac »

20. júna 2024

Slovenský a český e-commerce čelí nástupu online trhovísk

Ceny online reklamy vzrástli v priemere o jednu pätinu Vstup tzv. marketplaces na slovenský trh predstavuje pre etablované eshopy komplikácie. Za posledný polrok sa ceny výkonnostnej reklamy vyšplhali na rekordné sumy. Podľa odborníkov vzrástla priemerná cena za jeden klik na Slovensku v druhom kvartáli 2024 o 20% a v Českej republike o 17 %. Popredný dodávateľ riešení pre …

Slovenský a český e-commerce čelí nástupu online trhovísk Čítajte viac »