• Konferencia, ktorá sa konala 29. mája 2019 v Bratislave v priestoroch centrály Slovenskej sporiteľne, zároveň generálneho partnera celého podujatia
• Kvalitní spíkri zo Slovenska i zahraničia, inšpiratívne príbehy samotných úspešných domácich e-shoperov, networking a množstvo ďalších vzdelávacích aktivít
• Vrchol dňa – MastersGate Awards – vyhlásenie výsledkov unikátnej súťaže, v ktorej e-shoperi zabojovali o mentoring a ceny od partnerov navrhnuté tak, aby maximalizovali ich business a rozvoj.
Najnovšie trendy zo sveta e-commerce priniesli do Bratislavy na MastersGate Digital Summit odborníci zo Slovenska, Čiech, USA a Rumunska. Top zahraničnými headlinermi, ktorí vystúpili v priestoroch generálneho partnera Slovenskej sporiteľne a zároveň viedli workshopy, boli:
• Vitaly Friedman (USA) UX legenda, spoluzakladateľ a šéfredaktor časopisu a UX konferencií svetového formátu Smashing Magazine,
• Raluca Radu (Rumunsko), country manager eshopu Answear (top 3 online fashion predajca v CEE regióne), má vyše 13 ročné skúsenosti digital stratéga v online businesse, ktoré využíva pri organizácii najdôležitejšej e-commerce konferencie v Rumunsku – GPeC.
Účastníci MastersGate si mali možnosť vypočuť inšpiratívne príbehy slovenských zakladateľov e-shopov (Specter Hockey, Footshop, Toyeto, GymBeam, Dedoles, eyerim), a popri tom zažiť a stretnúť osobnosti formátu accounta pre CEE región z dublinského Facebook-u Pavela Tekela, uznávaného domáceho stratéga Michala Pastiera (Exponea, Zaraguza) ako aj českého hosťa Jana Řezáča.
Celá konferencia bola okrem samotných hlavných prezentácií obohatená aj o možnosť vzdelávania sa v menších pracovných skupinách, ktoré sa venovali špecifickým témam:
• Round Tables – inovatívny typ konzultácií v malej skupine (napr. Martin Krupa – UX ako nástroj na rast obratov),
• Business Lounge – workshopy pre rast businessu a leadership (napr. Marcel Kamon – Business Booster – systémové nastavenie firmy pre rast a rozvoj).
„MastersGate Digital Summit 2019 potvrdil, že je mimoriadne inšpiratívny a jedinečný projekt v oblasti e-commerce na Slovensku. Sme radi, že sme účastníkov mohli privítať v Slovenskej sporiteľni a ukázať im, ako dokáže naša banka pomáhať z rozvojom biznisu. Podnikatelia mohli s bankovými odborníkmi prekonzultovať svoje plány a zistiť, ako z e-shopu urobiťziskový biznis, pripadne ako ho posunúť na inú úroveň. Veríme, že aj takto sa nám darí meniť Slovensko na modernú krajinu,” zhrnul Rastislav Blažej, ktorý je v Slovenskej sporiteľni zodpovedný za program pre začínajúcich podnikateľov.
Bohatý celodenný program vyvrcholil slávnostným odovzdaním cien MastersGate Awards 2019 pre najlepšie e-shopy v 4 hlavných a 2 vedľajších súťažných kategóriách, ktoré vyberala odborná porota v predvečer hlavného podujatia. Víťazmi spomedzi takmer 200 prihlásených e-shopov sa pre tento rok stali a hodnotné ceny si odniesli:
• Bricks to clicks: Duos
• Exporters: Pelikán
• Rising Stars: florbal4you
• Business to business: Kompresory – Vzduchotechnika
V špeciálnych kategóriách uspeli:
• Wild card: Ecobal
• Najväčší investičný potenciál: Zajo
„Ďakujeme všetkým partnerom, spíkrom, ale hlavne vzdelávania-chtivým návštevníkom, že pomohli dotvoriť výbornú atmosféru celého MastersGate podujatia. Naviac ma ako predsedu odbornej poroty MastersGate Awards veľmi potešilo, že nám finálové e-shopy svojimi prezentáciami často sťažili situáciu, aby sme vedeli vybrať len jedného víťaza v rámci jednotlivých kategórii. Je to pozitívny signál, že e-commerce sektor nielen rastie. Vnímame, že stúpa zároveň aj jeho úroveň a s ním aj nároky jednotlivých e-shoperov na kvalitné odborné informácie“, konštatoval Martin Krupa, co-founder ui42 a predseda odbornej poroty MastersGate Awards.