Pandemickú práceneschopnosť (PN) z dôvodu nariadeného karanténneho opatrenia alebo izolácie v súvislosti s ochorením COVID-19 ukončuje vždy ošetrujúci lekár.
Poistenec kontaktuje svojho lekára
Poistenec musí kontaktovať lekára (najlepšie telefonicky) a ten podľa jeho zdravotného stavu posúdi, či práceneschopnosť ešte trvá alebo ju možno ukončiť. Lekár v tlačive o práceneschopnosti vyznačí dátum ukončenia PN a toto tlačivo sám pošle do pobočky Sociálnej poisťovne.
Poistenec teda žiadne tlačivo ani formuláre Sociálnej poisťovni nezasiela. Po spracovaní údajov od lekára Sociálna poisťovňa prestane dávku pandemické nemocenské vyplácať automaticky – od dátumu, ktorý lekár uviedol ako deň ukončenia práceneschopnosti.
Poistenec pri ukončení neposiela oznámenie ani Čestné vyhlásenie
Poistenec nemusí Sociálnej poisťovni zasielať žiadne oznámenia ani v prípade ukončenia poberania dávkypandemické ošetrovné (OČR).
Vyplácanie dávky sa zastaví automaticky vtedy, ak poistenec koncom mesiaca do Sociálnej poisťovne nezašle formulár Čestného vyhlásenia, v ktorom dovtedy vyznačoval počet dní starostlivosti o dieťa/iného príbuzného, za ktoré si uplatňoval nárok na pandemickú OČR.
Ak Čestné vyhlásenie poistenec nedoručí, Sociálna poisťovňa mu už za daný mesiac pandemickú OČR nepošle a jej poberanie je tak automaticky ukončené.
- Vedeli ste, že pri práci zo zahraničia je potrebné žiadať Sociálnu poisťovňu o A1 certifikát?
- Potravinári, nezabudnite na termíny podania vyhlásenia na rok 2024
- Vymeriavacie základy na sociálne poistenie sa od nového roka zvýšia
zdroj: Sociálna poisťovňa