PR správy
Publikované 17. februára 2021 zobraziť celý profil

Problémy s čelným sklom zažívame často v zime. Keď sú cesty posypané kvôli snehu a námraze, šanca, že vám z pred vami idúceho auta odstrelí do čelného skla kamienok, je hneď vyššia. Skúsení vodiči to dobre poznajú.

Poďme sa pozrieť na to, kedy je ešte auto s prasknutým čelným sklom pojazdné, kedy by ste už mali ísť priamo do servisu a následne, kto vám za škodu zaplatí? 

Kedy treba čelné sklo vymeniť? 

Ak máte prasknuté sklo v oblasti, kam dosiahnu stierače a poškodenie je väčšie ako 2 cm, mali by ste auto odstaviť, pretože už nie je technicky spôsobilé na prevádzku. Hrozí vám pokuta a zadržanie technického preukazu. Situáciu ale nepodceňujte ani v prípade, že je prasklina menšia ako 2 cm.

Na čelné sklo pôsobia aerodynamické sily a aj zmeny teploty. Z malej jamky v skle sa ľahko môžu rozšíriť ďalšie praskliny a potom vás čaká už len výmena. Oprava menších poškodení sa vykonáva pomocou živice a špecializovaný servis vám ju urobí na počkanie za pár desiatok eur.

Kto uhradí výmenu čelného skla?

Ak vám čelné sklo praskne v zornom poli vodiča a jamka je väčšia ako 2 cm, čaká vás už len výmena. Kedy vám pomôže poisťovňa a kedy si výmenu čelného skla budete musieť zaplatiť jednoducho z vlastného vrecka?

Pri Povinnom zmluvnom poistení je potrebné, aby poškodený preukázal, ako sa konkrétna udalosť stala. Ideálne je, ak klient dokáže preukázať reálny priebeh nehody, napríklad pomocou kamerového záznamu z auta. V každom prípade ale poisťovňa postupuje individuálne a prešetruje špecifické okolnosti každej takejto škodovej udalosti,“ vysvetľuje PR konzultant poisťovne Groupama Ivan Bobošík. 

Ak teda máte v aute kameru a môžete poisťovni poskytnúť záznam z jazdy, na ktorom je vidieť či počuť, ako vám skalka / kameň z pred vami idúceho vozidla trafila čelné sklo, nemali by ste mať problém. Inak je takéto dokazovanie pri PZP veľmi náročné, pretože ani samotný vodič auta, z ktorého vám kamienok odletel sa len tak ku škode neprizná.

Akákoľvek škoda má totiž negatívny vplyv na jeho škodovú históriu. Je preto dôležité, aby ste preukázali nielen priebeh škodovej udalosti, ale aj objektívne určili vodiča, ktorý za škodu zodpovedá a je si danej škody vedomý.

Havarijné poistenie vybaví všetko za vás

Problém ale rieši havarijné poistenie. Ak ho máte uzatvorené, poisťovňa vám škodu preplatí automaticky. „Havarijné poistenie je pre takéto škody ideálne. Stačí, ak nehodu zdokumentujete, nahlásite poisťovni a potom pošlete faktúru za výmenu či opravu. Poisťovňa si odráta spoluúčasť a celý proces je ukončený,“ vysvetľuje vedúci tímu poistenia motorových vozidiel v poisťovni Groupama Ján Krištofík. 

Čo však v prípade, že nemáte čas na to, aby ste s autom utekali do servisu?

Poisťovňa Groupama sa v rámci havarijného poistenia postará aj o tento problém, pretože pre svojich klientov pripravila službu Pick-UP servis.

Stačí, ak zavoláte do jedného z partnerských servisných stredísk, ktoré sú po celom Slovensku. Technici prídu vyzdvihnúť auto na dohodnuté miesto a v dohodnutý čas, vymenia vám čelné sklo a auto s novým alebo opraveným čelným sklom vám bezplatne dovezú. Za službu ani opravu, či výmenu skla nič neplatíte, pretože o všetko sa postará servis v spolupráci so samotnou poisťovňou.

Službu Pick-UP servisu ponúka Groupama ako základ v havarijnom poistení. Aby vás prasknutie čelného skla už nikdy nevyviedlo z miery.

Prihlásiť sa na odber

Prosím počkajte...

Ďakujeme za prihlásenie!

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *