Podnikanie xa Publikované 19. decembra 2019 zobraziť celý profil

Najpevnejším mostom na ceste k človeku je komunikácia. Živej komunikácie však v pribúdajúcom virtuálnom svete neustále smutne ubúda, pretože ju vytláčaju stále viac technológie neživé. O čo ide v ziskovej komunikácii predovšetkým?

Načo kecy, prejdi k veci

Svet sa neuveriteľne ponáhľa, čo vnímame v civilizovanom svete s nevôľou. Prečo? Lebo zvyšujúci sa stres, tlak a náhlenie vytláčajú kvalitu a nahrádzajú ju kvantitou. Lebo namiesto trvalých a dlhodobých hlbokých vedomostí, si v hektickej dobe ľudia osvojujú najmä krátkodobé know-how s faktickou poznámkou, však za chvíľu príde aj tak up-grade, nová generácia, nutná inovácia, atď.

Inovovať treba, ale tiež odlišovať plevy od zrna, podstatu od kozmetiky a jadro veci od okrajových záležitostí. Veľakrát sa už ani najbližšia rodina nerozpráva živo v osobnej komunikácii vo fyzickej prítomnosti tvárou v tvár (face to face) a priamo do očí (in medias res). Neuctieva sa múdrosť a pragmatizmus, čo je veľká škoda a ešte väčšia chyba.

Paradoxy dneška

Keď pred 20-ročím začínali na Slovensku fičať lepšie mobily, hlavným mottom vtedy kľúčového mobilného operátora boli najmä telefóny NOKIA (podobne ako v automobilizme je na svete najpredávanejšia značka Toyota) a jej slávne heslo, ktoré sa rozsvietilo pri zapnutí mobilu „Connecting the people!“ – t. j. spájame ľudí. Paradoxom doby je, že všetky špičkové technológie sú NEŽIVÉ a v skutočnosti ŽIVÝCH ľudí nespájajú, ale rozdeľujú.

Okrem tohto silného mentálneho útoku a hendikepu ich naviac aj výrazne zdravotne ohrozujú (stres, elektronické vyžarovanie, ničenie prirodzenej zdravotnej aury živého človeka, atď.). Ale súčasne prinášajú aj veľa zdanlivých výhod – pohodlie, zvýšený komfort, zdanlivé zrýchlenie, atď. Hlavným rizikom paradoxov dneška, že odkláňajú človeka od HODNôT a DOBRA a prikláňajú ho k hodnoteniu života cez cenu (Viac k tomu v prípade bližšieho záujmu aj v knihe „Komunikácia v konflikte a kríze“).

Kde sú šedy, tam sú vedy

Koreňom všetkého ZLA je nedostatok poznania. Preto okrídlená veta „učiť sa, učiť sa, učiť sa“ by mala byť pre moderného človeka charakteru HOMO SAPIENS v civilizovanom svete celoživotnou výzvou, víziou, mottom i krédom. Ale ľudia sa už veľmi učiť nechcú, lebo sa im to zdá nepohodlné trápenie plné strastí, nie slasti. Nechajú sa rozmaznávať radšej novými technológiami, namiesto toho – aby viac čítali a zmúdrievali.

Napriek digitálnej doberastu virtuálneho sveta zostáva klasická (nie elektronická ani audiokniha) KNIHA – neprekonanou učebnou pomôckou dneška. Koreňom ZLA je úbytok múdrosti v absurdistane súčasnosti plnej rozmaznanosti (napr. tzv. „mamahotel“ mnohých dospelých parazitujúcich na bedrách svojich rodičov bez osamostatnenia). Ľudstvo potrebuje viac počúvať najskúsenejších z krajiny strieborných hláv. Lebo kde sú šedy, tam sú aj vedy. Platí to aj v komunikácii. Najziskovejšia je predsa tá, ktorá prináša úžitok, progres a trvalú prosperitu.

Zisková komunikácia

Trhom dávno letí okrídlená veta: Všetci hľadajú spôsob AKO TO POVEDAŤ, aby zarobili😊. Za ziskovú komunikáciu – považujem, ja osobne, takú, ktorá je uveriteľná a presvedčivá. A čo najskôr dá benefit alebo profit, najlepšie oba – dva v jednom.

Každý víťaz života – v spoločnosti i na trhu – potrebuje k svojej úspešnej práci AJ komunikačnú excelentnosť– gráciu, nóblesu, eleganciu, zrozumiteľnosť, účinnosť, produktívnosť, efektívnosť a ostatnú komunikačnú charizmu. Nielen preto, že zdravý rozum je najlepší recept, ale najmä preto, že pôvabný príklad alebo sympatická prípadová štúdia – sú najlepšie životné vzorce na najľahšie zapamätanie s poučením i pobavením😊.

Nadväzne na vyššie uvedené ako výraz pokory a úcty k múdrosti, ale aj impulz k zmúdrievaniu uvádzam k tomu PRÍKLAD z PRAXE – ako INŠPIRÁCIU rozhovor s Prof. Štefanom Kassayom – vynikajúcim vedcom a úspešným biznismenom, predovšetkým však zreteľahodným SELFMAKEROM – ktorý je obdivuhodným vzorom i vzorcom pre mnohých Slovákov.

Video k článku: