Online marketingSociálne siete xa Publikované 27. októbra 2023 zobraziť celý profil

Pre koho je tento článok určený? Pre majiteľov firiem, ktorí spravujú svoje stránky v sociálnych sieťach, alebo pre marketingových špecialistov.

Začnime odpoveďou na zásadnú otázku: prečo obsahový plán vôbec potrebujete? Úlohou obsahového plánu je systematizovať a zjednodušiť prácu na svojej propagácii v sociálnych sieťach. Je to naša prevencia pred problémom: čo mám dnes postovať na sociálne siete? Pomáha tiež vykonávať jasne plánovanú prácu na sociálnych sieťach a aktívne propagovať svoje produkty alebo služby. Obsahový plán vám tiež umožňuje distribuovať prácu na rôznych sociálnych sieťach. Mimochodom, keďže určite spravujete svoje účty na rôznych sociálnych sieťach, nie je dobrý nápad uverejňovať na nich rovnaký obsah, ale o tom si povieme v nasledujúcich článkoch.
Na začiatok si dajme úlohu len na nasledujúci mesiac: čo chceme dosiahnuť? A potom sa zamyslime nad sériou príspevkov a videí, ktoré nám dopomôžu k dosiahnutiu našich cieľov. Ak na obsahu na sociálne media v spoločnosti pracuje viacero ľudí, je dôležité vziať do úvahy čas, za ktorý každý z nich vykonáva svoju časť práce.

Plán obsahu / content plan si môžete vytvoriť vo vhodnom formáte -tabuľka, textový súbor či obrázková koláž ako aj vo vhodnej aplikácii. A takto bude vyzerať jeho základná štruktúra:

  • dátumy so zvýraznenými víkendami na plánovanie publikovania.
  • typy obsahu: ten, ktorý predáva, ten, ktorý priťahuje, zábavný, expertný atď.
  • rubriky: veľké témy, v ktorých sa vytvára séria príspevkov. Napríklad zľavy, top produkty, life-hacky
  • uverejňujte témy so stručným popisom, preddiskutované s celým tímom.


V obsahovom pláne by ste si mali zaznačiť aj pracovné sviatky, ktoré sú relevantné pre váš biznis, aby ste na ne pri zverejňovaní nezabudli.

Stojí za to venovať úsilie graficky vhodne navrhnutému plánu obsahu? Toto je otázka pre vás. Ak pre vás nie je dôležitá forma, ale dôležitý je len obsah, potom si môžete v Google Docs vytvoriť obyčajné tabuľky. Najmä preto, že je tam pohodlné vykonávať zmeny a poskytnúť prístup s aktualizáciami k plánu celému tímu.
Ak chcete, aby bol content plán nástrojom, ktorý bude váš tím nielen viesť k disciplíne, ale aj inšpirovať, tak si ho vyrobte podľa šablón napríklad z aplikácii Canva.
Tretia cesta tvorby obsahového plánu je vhodná pre tých, ktorí si vizuálny obsah pripravia vopred. V tomto prípade netreba písať len plánované tézy budúceho príspevku, ale je lepšie ho napísať celý pod už existujúce vizuálne element – fotografie, videá. De facto si vytvoríte temer kompletný obsahový plán vo forme konkrétnych príbehov – textov a fotiek, ktoré budú formovať váš feed na ďalší mesiac.

Ako správne plánovať príspevky?

Je dôležité udržiavať rovnováhu v sociálnych sieťach. Áno, ako podnikateľ alebo marketingový manažér potrebujete predávať. Ale ľudia (a aj vaši potenciálni zákazníci) chodia na sociálne siete, aby sa rozptýlili, oddýchli si a zabavili sa a nie provplánovo nakupovali.
Preto budú stránky vyzývajúce len „kúpiť, kúp, kúpte!“ oveľa menej úspešné ako stránky, na ktorých si firmy budujú dlhodobé a dôveryhodné vzťahy so zákazníkmi.
Odporúčam vytvoriť 50 % popisov obsahu produktov alebo služieb, ktoré plánujete použiť. Z toho 30 % s odbornými príspevkami a trikmi-a-tipmi, ktoré budú prínosom pre vašich sledovateľov a povzbudia ich, aby vás sledovali na sociálnych sieťach. A napokon 10 % informatívneho a 10 % zábavného obsahu. Tieto proporcie môžete zmeniť tak, aby vyhovovali vašim nadpisom, ale vždy myslite na osobu na druhej strane počítača či smartfónu: prečo potrebuje tieto informácie, aký je účel tohto príspevku, nabáda príspevok k odberu/nákupu/preposlaniu priateľovi ? To sú základné otázky pri tvorbe content plánu.

A teraz malý bonus

Ak vaša spoločnosť zamestnáva špecialistu na správu sociálnych médií, potom je oblasťou jeho zodpovednosti práve content plán/ plán ich obsahu. Ak ešte stále prevádzkujete sociálne siete a ste v slepej uličke s nápadmi na príspevky, tu je krátke video o tom, kde sa dajú nájsť celkom dobré nápady. Mimochodom, toto je prvé video na kanáli, ale rozhodla som sa spustiť svoj vlog o marketingu sociálnych médií, takže sa nezabudnite prihlásiť na odber kanála, už pripravujem ďalšie zaujímavé informácie. Neoľutujete!

Kontakt: olha.baranecka@gmail.com, 0949 467 794