Blížiace sa veľkonočné sviatky a zvýšený dopyt spotrebiteľov po potravinách núti potravinárov ešte viac hovoriť o kvalite a poukazovať na zdravé slovenské výrobky. Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) odštartovala tretí ročník projektu Slovenská Veľká noc.
Vzdelávanie spotrebiteľov musí byť dlhodobé a počas celého roka. Najmä v období prichádzajúcich sviatkov je však mimoriadne dôležité ešte viac spotrebiteľom vysvetľovať, prečo by mali v obchodoch siahnuť po kvalitnej potravine vyrobenej na Slovensku.
Hľadať treba ochrannú známku
Projekt Slovenská Veľká noc sa aj v tomto roku zameria na tradičné potraviny, ktoré nakupujeme pred Veľkou nocou. Na sociálnych sieťach bude SPPK vysvetľovať, aké sú benefity typických jarných potravín, ktoré sú súčasťou slávnostného veľkonočného stola.
Článok pokračuje pod reklamou
Ako spoznať, že kúpené jahniatko je určite chované na Slovensku? Veľmi jednoducho! Hľadajte ochrannú známku Zlaté jahňa 100 % slovenské. Mäso s takýmto označením skrýva v sebe mimoriadne benefity pre ľudský organizmus. Kvalitná diétna jahňacina ako jedno z prvých jedál malého batoľaťa, ktoré prechádza z mliečnej stravy na tuhé príkrmy? Áno a je to nielen funkčná potravina, ale má spolu s bryndzou aj zlepšujúci účinok na naše zdravie a doslova nás lieči.
Bude dostatok slovenskej hydiny
V projekte Slovenská Veľká noc sa sú podľa SPPK aj na benefity slovenskej hydiny a slovenských vajíčok. Naši hydinári ubezpečujú, že pred Veľkou nocou bude dostatok slovenskej hydiny. A navyše, čo je výborná správa pre spotrebiteľov, hydinári ponúkajú, a to nielen na veľkonočný trh, produkty aj pre náročnejších spotrebiteľov. Ide o tzv. prémiové výrobky: hydinu z kurčiat chovaných systémom welfare alebo mäso z pomaly rastúcich kurčiat. Sú dlhšie chované a majú výrazne kvalitnejšie a teda hodnotnejšie mäso.
Zdroj: SPPK / úprava redakcia