PR správy
Publikované 5. augusta 2022 zobraziť celý profil

Svet e-commerce sa za posledných pár rokov citeľne zmenil. Mnohí obchodníci si kvôli pandémii prešli veľmi náročným obdobím a museli sa vysporiadať s neočakávanými komplikáciami. Prepravné a akvizičné náklady rástli raketovým tempom, zatiaľ čo výnosy z reklamy prudko klesli. Taktiež správanie zákazníkov prešlo značnou zmenou a obchodníci museli rýchlo meniť a prispôsobovať predajné stratégie. Ako sa odlíšiť od konkurencie a získať si priazeň zákazníkov?

Poďme sa spolu pozrieť na najnovšie trendy v e-commerce, ktoré dokážu posunúť podnikanie o krok vpred: 

1. Zoznámte sa s Omnichannel marketingom

Biznis, ktorý vyvíja marketingové aktivity na viacerých kanáloch, zaznamenáva vyššiu mieru dokončených nákupov.

2. Využívajte nástroje online marketingu

Výborný spôsob ako osloviť „cieľovku“ s odkazom na webstránku. Praktický príklad nájdete aj v nasledujúcom bode.

3. Zamerajte sa na jazykové mutácie

Dajte si záležať na preklade webstránky, blogu, alebo aj sociálnych sietí do viacerých jazykov. Napríklad Facebook pridal možnosť prekladu príspevku do viacerých jazykov, čo znamená, že ten istý príspevok sa užívateľom zobrazí v ich prednastavenom jazyku. Reklamu tak viete jednoduchšie zacieliť aj mimo hraníc. 

4. Zjednodušte nákupný proces

Miera konverzie dokončených nákupov sa odvíja od celkovej dĺžky nákupného procesu. Zákazníkov odrádza zdĺhavé nakupovanie a majú tendenciu nákupný košík opustiť skôr, než dokončia platbu.

5. Zrýchlite dodacie lehoty

Zákazníci chcú svoj tovar ihneď, doslova. Expresný kuriér a možnosť okamžitého vyzdvihnutia začínajú byť už samozrejmosť. 

6. Poskytnite zákazníkom flexibilné platobné možnosti

Pružné online platby sú pri finálnom kroku nákupného procesu kľúčové. Umožnite zákazníkom platiť kartou, využiť bankový prevod, platiť na dobierku alebo dokonca využiť kryptomeny.

E-commerce sa neustále vyvíja a vždy prekvapí so zaujímavými novinkami. Trendov je samozrejme oveľa viac, určite nezabudnite na content marketing, hlasové vyhľadávanie, predstavenie príbehu značky, „live“ nakupovanie a aktivity ako odber noviniek. Nechajte sa inšpirovať, šikovné trendy dokážu biznis posunúť na vyššiu úroveň. Naučiť sa niečo nové a získať hodnotné skúsenosti nie je predsa nikdy na škodu.