Bratislava (26.10.2017) – Jeden z najznámejších slovenských moderátorov si dnes v noci vyskúšal, aké je to byť na druhej strane – mimo moderátorksého kresla. Otázky mu totiž kládol v spoločnej diskusii jeho brat Ján Cifra. Obaja boli čerešničkou záverečnej prednášky siedmeho ročníka podujatia Night of Chances (NOC) Business. Napriek pokročilej večernej hodine zabavili a poučili viac ako 600 študentov.
Kariérno-vzdelávacie podujatie Night of Chances je už tradične jedným z najobľúbenejších akcií študentov vysokých škôl. Snaží sa robiť veci inak, a to je dôkazom toho, že posadilo ukecaného Mateja Cifru – Sajfu do role spovedaného. Jeho brat, CEO Websupportu si zjavne pozíciu moderátora užíval. Hravou, vtipnou formou s podtónom bratskej rivality prítomným priblížili tému Love brand verzus personal brand. Ján Cifra ako moderný líder spoločnosti pritom reprezentoval vzor toho, koho chce podujatie Night of Chances vychovať.
„Celá NOC sa niesla v duchu, ako naladiť študentov k tomu, aby vedeli viesť seba správnym smerom, ale najmä iných v budúcej kariére potenciálneho úspešného lídra,“ komentuje Tomáš Hasala z neziskovej organizácie Nexteria, ktorá Night of Chances organizuje. „Druhým odkazom, ktorý chceme v návštevníkoch zanechať je, aby si plnili svoj sen a nevzdávali sa,“ dopĺňa. Preto akciu obohatil svojou prítomnosťu i úspešný vodnoslalomár Jakub Grigar, ktorý priniesol do večera motiváciu k úspechu a sám je príkladom toho, že sny sa môžu splniť. Ako malý sníval, že skončí na olympiáde v Riu, čo sa mu nakoniec aj splnilo.
Vychovávajú vodcov
Lídri v biznistrendoch Uršula Kráľová (Slovak Telekom), Michal Liday (Tatra banka), Gabriel Galgóci (AT&T) a Peter Virsik (adidas) rozprávali v otváracej hlavnej diskusii s názvom Horúci trend alebo bublina? o nových spôsoboch prístupu k zákazníkovi i o svojich skúsenostiach z praxe. Podľa nich je trendom napríklad využitie startupov, multitasking či networking. Nezabudli odporučiť študentom, aby sa nepozerali na výšku platu praxe, ale na svojich vedúcich, od ktorých sa môžu mnoho naučiť.
Na NOC-i organizátori mysleli aj na jemnejšie pohlavie v šéfovskej roli. Spíkerky Alena Sochorová (Accenture) a Soňa Hanková (EY) spoločne s mužskou podporou Peter Gutten (VÚB) vyzvali ženy, aby si verili a nepodceňovali sa. O nových biznis modeloch sa mohli prítomní dozvedieť od rečníkov Dávida Gawlowskiho (Accenture), Marca Kamerlinga (Swiss Re) a Alexander Montchovsky (Amazon) na prednáške v anglickom jazyku.
Až 360 študentov zaujalo 30 workshopov, kde tutori úspešných aj nadnárodných spoločností viedli menšie skupiny k lepším výsledkom formou práce na reálnych úlohách z každodennej praxe firiem. Zlepšiť a vyskúšať si mohli svoje vedomosti napríklad v projektovom riadení, rozdeľovaní financií či online marketingu.
Najlepších 32 študentov malo už tradične možnosť zaujať a porozprávať sa na speeddatingu, hranom pohovore, s top manažérmi významných spoločností.
V tomto semestri ešte môžu študenti zažiť Night of Chances v Brne (9.11.) či Night of Chances Technology Engineering v Košiciach (21.11.).
Myšlienky, ktoré si zapamätaj:
Sajfa – „Internet je ako tamagoči, to musíš živiť.“
Ján Cifra (WebSupport) – „Výhodou lovebrandu je to, že nestojí a nepadá na jednej osobe.“
Márius Maslo (Adastra) – „Digitalizácia nie je hype, je to reálne. Reklamy je viac, len sa posúva na digitálne kanály. V budúcnosti to bude silnejšie, viac adresné a personalizované, aby sme dostávali to, po čom najviac túžime.“
Martin Hýrošš (Slovenská sporiteľňa) – „Nie je offline mŕtvy ako taký, aj televízia je awareness builder, ale online naberá väčší podiel mediálnych investícii a má tú výhodu, že s ním viete pracovať lepšie.“
Peter Lajcha (Henkel) – „Offline médiá nie sú mŕtve, aj keď by sme mohli povedať, že sú. Pre nás ako consumer good sellera je nepredstaviteľné, aby sme prestali s offline reklamou. Ten deň, kedy nebudeme mať noviny, tu ešte nie je.“
Michal Liday (Tatra Banka) – „Prax je to, čo má šancu doplniť teoretickú bázu o skúsenosti ako úspešne riadiť ďalších ľudí.“
Gabriel Galgóci (AT&T) – „Choďte svojou cestou a nenechajte sa nikým ovplyvniť.“
Uršula Kráľová (Slovak Telekom) – „Trend ide inde ako kedysi. Vzdelanie je celoživotná cesta a postupne si ľudia robia ďalšie a ďalšie certifikácie. Uvažujte v dlhodobom rozmere – do akých lavíc by ste sa radi vrátili? Nie kde si to odtrpím 3 roky.“
O akcii:
Night of Chances (NOC) je kariérno-vzdelávacie podujatie, ktoré funguje pod hlavičkou občianskeho združenia Nexteria. Doposiaľ študentom prinieslo za 16 podujatí. Až 93 % účastníkov Night of Chances označilo podujatie ako najlepšie kariérne podujatie na Slovensku. V minulom roku Nexteria zorganizovala spolu 5 NOC-í na 4 fakultách v dvoch krajinách, troch mestách pre 2166 študentov a s účasťou 81 firiem. Viac o podujatí nájdete na webe, Facebooku,Instagrame a YouTube.