PR správy xa Publikované 18. novembra 2022 zobraziť celý profil

V neistej ekonomike, kde sa počíta každý jeden cent, môže aj ten najmenší nárast výnosov alebo zníženie nákladov ovplyvniť ziskovosť spoločnosti. Dobrou správou je, že pre dosiahnutie týchto cieľov nie je potrebná rozsiahla generálna oprava spoločnosti. Často ide o jednoduché kroky zdravého rozumu v rámci stratégie znižovania nákladov, ktoré zlepšujú konečný výsledok, najmä pre malé podniky.

A práve koniec roka je skvelý čas na to, aby ste ustúpili a pozorne si prezreli svoje obchodné praktiky, urobili si čas na zváženie toho, čo robíte dobre a kde by ste sa mohli zlepšiť, skôr než zavediete opatrenia na znižovanie nákladov pre podnikanie. Znižovanie nákladov v podnikaní  môže byť zložité iba v tom prípade, ak neviete, kde začať.

Pokúste sa znížiť výrobné náklady

Takmer pre všetkých majiteľov firiem je bežné hľadať spôsoby, ako znížiť náklady na materiály a optimalizovať svoje zdroje. Dosiahnuť tento cieľ môžete viacerými spôsobmi. 

Už pri založením samotnej firmy môžete ušetriť výberom nielen cenovo výhodnej Ready Made spoločnosti. Mnohé z týchto už predzaložených podnikateľských subjektov má splatené imanie a vyriešené všetky zakladateľské kroky, čo vám ušetrí nemalé peniaze aj čas.

Ak už spoločnosť máte, skúste predať zvyšky kartónu, papiera a kovu namiesto toho, aby ste ich posielali do recyklačného strediska. Zvážte aj spôsoby, ako využiť svoj odpad na vytvorenie iného produktu.

Uistite sa, že z vašej produkčnej nehnuteľnosti vyťažíte maximum. Centralizujte alebo konsolidujte priestor potrebný na výrobu. Prenajmite nevyužitý priestor inej firme alebo jednotlivcovi a vy to skúste s virtuálnym sídlom.

Sledujte a merajte prevádzkovú efektivitu svojho podnikania, aby ste prispôsobili a optimalizovali využitie dostupných zdrojov. Nastavte parametre výkonu, ktoré odrážajú vaše ciele v oblasti efektívnosti, a ponúknite stimuly, keď sa tieto ciele dosiahnu.

Obrázok: 13_Phunkod/Shutterstock.com

Znížte náklady pomocou virtuálnej technológie

Ak chcete ušetriť na financiách a čase zároveň, nebojte sa využívať výdobytky modernej doby. Pridajte virtuálnu technológiu do svojej stratégie znižovania nákladov a efekt sa určite dostaví.

Následky pandémie COVID-19 predsa ukázali, aké efektívne môžu byť podniky fungujúce na diaľku. Virtuálne stretnutia pomáhajú minimalizovať cestovné náklady a virtuálne kancelárie môžu eliminovať potrebu fyzického priestoru. 

Aj keď určite nie je dobré úplne odstrániť osobný kontakt, nechajte si tento luxus na prípady, kedy je to najvýhodnejšie. 

Moderné technológie ako Microsoft Teams, Google Meet či Skype na komunikáciu počas pracovného dňa, ako aj virtuálne účtovníctvo z Bratislavy a Google Drive alebo Microsoft Sharepoint centralizujú firemné dokumenty a spoluprácu na produktoch ako alternatívu k papierovým dokumentom a stretnutiam.

Znížením nákladov pomocou virtuálneho zdieľania dokumentov môžete výrazne ušetriť na kancelárskych základoch, ako je atrament, papier do tlačiarne a dokonca aj poštovné.

Modernizujte svoje marketingové úsilie

Reklama je dôležitý parameter úspechu každej firmy v čase recesie aj expanzie. Nikto predsa nechce eliminovať  platenú reklamu, ktorá funguje. Za účelom zníženia nákladov aj v tomto sektore však môže byť užitočné pozrieť sa na lacnejšie alternatívy, ktoré vám pomôžu znížiť obchodné náklady. Dobrá digitálna agentúra by vám mala vedieť v tejto snahe a dosahovaní cieľa poradiť. 

Zvýšte tiež používanie sociálnych médií a znížte tradičný marketing. Zvážte získanie nových potenciálnych zákazníkov pomocou hodnotného obsahu súvisiaceho s vašou firmou na platformách ako Instagram, Facebook, Twitter alebo YouTube a uvidíte, že úspech bez zbytočne vysokých nákladov nie je žiadny nesplnený sen, ale realita. 

Obrázok: Andrey_Popov/Shutterstock.com

Zúžte svoje zameranie

Ako vlastník podniku by ste mali považovať zúženie zamerania podnikania za jednu z najefektívnejších stratégií na znižovanie nákladov v podnikaní. Obmedzením typov služieb, ktoré ponúkate, a projektov, ktoré akceptujete, budete produktívnejší a ponúknete zákazníkom kvalitnejšiu prácu.

Ďalším spôsobom, ako zúžiť zameranie svojho podnikania, je subdodávka. Namiesto odmietnutia podnikania maximalizujte svoju kapacitu subdodávateľskými dielmi, kedykoľvek je to možné. Viac projektov znamená vyššie príjmy, zatiaľ čo subdodávky znamenajú nižšie výdavky. 

Využite svoj priestor na maximum

Ak chcete zmenu, analyzujte aj svoje súčasné využitie fyzického priestoru. Preplnený sklad, príliš veľa zásob, kopy papierových šanónov a neefektívne rozmiestnenie nábytku a vybavenia sú bežnými plytvačmi priestoru, za ktorý platíte drahý nájom.

Konsolidujte alebo centralizujte rôzne funkcie alebo oddelenia vášho podnikania. Využite priestor na dva účely, prípadne to aj v tomto smere skúste virtuálne. Existuje veľa možností, ktoré vám môžu pri riešení týchto otázok pomôcť, len to treba skúsiť a nečakať, že sa všetko vyrieši samé.