Rozbiehate nový e-commerce biznis? Poznáte správanie slovenského spotrebiteľa? Podľa prieskumov sa Slováci pri nákupoch riadia emóciami viac, ako je európsky priemer. Za kľúčové považujeme aj rýchle doručenie objednaného tovaru. Ako je na tom váš e-shop?
Emócie na prvom mieste
Podľa prieskumov DPD E-shopper, slováci pri online nákupoch podliehajú emóciám a nezriedka nakupujú impulzívne. Až 41 % nákupov v slovenských e-shopoch je výsledkom okamžitého rozhodnutia na základe emócií. Toto číslo je o 5 % vyššie ako celoeurópsky priemer.
Andrea Bačíková zo spoločnosti DPD dodáva, že „zákazníci, ktorí nakupujú na internete pravidelne, sa podľa prieskumu rozhodovali impulzívne až v 50 % prípadov. Slováci nakupujú bez hlbšieho zvažovania najmä hračky a módu.“
Podľa prieskumu rastie počet spotrebiteľov, ktorí tovar vyhľadávajú priamo na konkrétnej stránke, ktorú poznajú a nie na porovnávači alebo prostredníctvom vyhľadávača. V roku 2019 preto bude dôležité budovať si vzťah so svojím cieľovým publikom.
“54 % spotrebiteľov nakupuje cez smartphone”
Zážitok z doručenia zásielky je kľúčový
Za kľúčové považujeme aj rýchle doručenie zásielky. Ideálom je doručenie nasledujúci pracovný deň prípadne expresné doručovacie služby. Až 72 % spotrebiteľov považuje za dôležité vedieť akou kuriérskou spoločnosťou sa bude doručovať ich zásielka a v prípade, že túto kuriérsku spoločnosť považujú za málo dôveryhodnú zvažujú, či vôbec uskutočnia nákup.
Doručenie už nie je len o zaslaní zásielky ale aj o prípadnom vrátení tovaru. Spotrebitelia preferujú e-shopy, kde je možnosť vrátiť tovar bezplatne a bez starostí na náklady obchodu.