MarketingPodnikaniePodujatia xa Publikované 5. novembra 2018 zobraziť celý profil

Práca z domu (homeoffice) sa teší svojej obľube čoraz viac. Tento štýl práce nefunguje už iba vo veľkých korporáciách, ale i u malých a stredných firmách, živnostníkoch (freelanceroch). Na prvý pohľad super práca – no so sebou prináša mnoho skrytých nástrah, ktoré dotyčný spozná na vlastnej koži až po istej dobe. Pre tých, ktorí už svoj problém identifikovali a chcú zmenu – prinášajú ju práve coworkingové centrá. Jedno z nich vzniklo aj v Trnave. Ako to u nich funguje? Dočítate nižšie. 

Kto ste, čo ste?

Nádvorie coworking je zdieľanou kanceláriou pre freelancerov alebo menších podnikateľov, ktorí nepotrebujú na svoju prácu veľké priestory. Ponúkame pre ľudí nielen miesto, ale aj služby, ktoré pri samostatnej kancelárii nedostanú. V cene majú naši členovia k dispozícii plne vybavenú kuchynku s občerstvením, tlačiareň, chillout zónu na oddych, sprchu pre cyklistov a tiež zasadačku na stretnutia s klientmi.

Toto všetko a k tomu komunitu rovnako zmýšľajúcich ľudí naokolo, s ktorými sa môžete prepojiť priateľsky aj pracovne. Chystáme viac komunitných eventov práve na jednoduchšie spoznávanie sa, aj pre ostýchavejšie povahy.
Nechcem znieť veľmi marketingovo, ale máme aj možnosť vyskúšania si jedného dňa zdarma. Čo je podľa mňa super, ako sa hovorí: Try before buy 🙂

Prečo vznikla idea Coworkingu v Trnave? 

Rodina Trnkovcov vybudovala celé Nádvorie kvôli tomu, aby ľudia začali chodiť viac do mesta a združovali sa. Chceli spojiť a pomôcť kreatíve v meste a dať všetkých aktívnych ľudí pod jednu strechu. Podľa mňa sa ich idea napĺňa a to je podstatou vzniku Coworkingu na Nádvorí. Chceli pomôcť miestnym podnikateľom a vytvoriť komunitu ľudí aj v oblasti biznisu. Tejto idei sa chceme držať a po celkom krátkom čase môžem tvrdiť, že nám tu už vznikajú veľmi pekné spolupráce.

Aké konkrétne druhy zamestnaní u vás prevažujú? 

Máme dosť veľa ľudí z IT sektoru, tiež architekta, fotografa, účtovníčku a štyri úspešné startupy. Mojím obľúbencom je Stano. Prišiel do nášho Coworkingu na úplnom začiatku jeho biznisu a za pár mesiacov sa z neho vybudoval úspešný startup. Nie však sám od seba pravdaže, videla som ho tu skoro každý deň makať a som veľmi šťastná, že sa to aj odzrkadľuje na jeho úspechu.

Čo je najväčšou výhodou coworkingu Nádvorie?

Výhody Coworkingu sú rôzne a myslím si, že pre každého je tou hlavnou výhodou niečo iné. Napríklad, celkom často tu počúvam, že máme veľmi inšpiratívne priestory, že tu dokážu byť ľudia oveľa viac produktívni. Pre mňa je to asi komunita ľudí, ktorá tu vzniká. Trnava ako mesto je sama o sebe veľmi komunitná a náš Coworking vytvára ako keby takú ďalšiu bublinu skvelých ľudí z tohto mesta. Páči sa mi, že je to všetko veľmi prirodzené.

Prečo by mali ľudia chodiť na vaše eventy? 

Mnoho ľudí v Trnave netuší, že tu je nejaký Coworking a ešte viac z nich nevie, čo to slovo vôbec znamená. Aj to by mal byť dôvod návštevy u nás. Spoznať nové priestory. A tiež kvôli zaujímavým témam, ktoré vyberáme. Snažíme sa organizovať prednášky, ktoré budú naozaj nápomocné pre našich návštevníkov. Rôzne workshopy, pri ktorých sa dá ísť viac do hĺbky a v neposlednom rade chceme spoznávať šikovných a aktívnych ľudí, ktorí sa v tomto meste skrývajú.

Čo chystáte do budúcna? 

Ako je aj v našom Coworkingu vidno, slabšie zastúpenie má ženské pokolenie. Preto by som chcela organizovať viac podujatí pre podnikateľky či freelancerky. Chceme sa zaoberať aj viac právnymi témami a každý mesiac venovať časť aj kreatívnemu priemyslu.

S akými silnými partnermi spolupracujete?

Naším úplne prvým partnerom bol Websupport, ktorý nás stihol osloviť ešte pred samotným otvorením coworkingu. Našim členom a do budúcna už aj návštevníkom našich podujatí ponúkajú vouchere na služby Websupportu. Viacerých podujatí sa už zúčastnili aj ako spíkri a vďaka nim si môžu naši členovia vyskúšať v coworkingu Nesedu.

Podporuje nás aj Slido, ktorého zakladateľ ku nám zavíta na podujatie v decembri. Na viacerých podujatiach spolupracujeme s reklamnou agentúrou Echo. Im a aj všetkým našim spíkrom patrí veľká vďaka. Aktuálne pripravujeme ešte spoluprácu so Slovak Business Agency.

Aké zázemie ponúkate prichádzajúcim startupistom? Sú medzi nimi i investori a podpora ich projektov?

Priamo investovanie do projektov našich členov neuskutočňujeme. Môžeme im ale sprostredkovať odborníka, ktorý im poradí, kde môžu získať finančné zdroje a ako postupovať. Do budúcna sa budeme určite tejto téme venovať aj na vzdelávacích podujatiach, ktoré sú otvorené aj pre verejnosť, nie len pre našich členov. A aké zázemie ponúkame? Snažíme sa, aby Coworking ponúkol členom všetko, čo vo svojej kancelárii potrebujú.

A čo tak téma mentoring? Máte v tíme aj skúsených podnikateľov, ktorí sa rozhodli posúvať svoje skúsenosti ďalej?

Náš tím mentoring ako taký neposkytuje, ale organizuje. V spolupráci s SBA pripravujeme program, v rámci ktorého naši členovia získajú prístup k mentorom. A to na oblasti, ktoré si sami vyberú. Oni si vyberú oblasť, v ktorej potrebujú poradiť a my im nájdeme vhodného odborníka. Zároveň máme skúsených podnikateľov aj medzi našimi členmi a vidíme, že mentoring a odovzdávanie skúseností či kontaktov prebieha organicky medzi jednotlivými členmi.

Fotogaléria k článku: 

fotoNora a Jakub