Kvalitatívny prieskum, ktorý pre spoločnosť Upgates vykonávala agentúra Behavio, odhalil základné očakávania obchodníkov od riešení pre e-shopy. Výskumníci z agentúry identifikovali 8 potrieb e-shoperov – jednoduchosť, flexibilita, moderný vzhľad, rýchle načítanie, výhodná cena, spoľahlivosť, aktívna komunikácia s poskytovateľom a vývoj nových funkcií.
Čo môže pomôcť e-shopu?
„Dlhodobo vnímame, že jednoduché užívateľské rozhranie je absolútnym základom akéhokoľvek riešenia. Pri e-shopoch sú to navyše aj flexibilita, ktorú prináša široký výber šablón a modulovateľnosť. Google dnes webové stránky prezerá a indexuje primárne v mobilnom zobrazení. Dobre vyladené mobilné zobrazenie e-shopu preto môže pomôcť k získaniu lepšej pozície v rámci organického vyhľadávania. Pri moderných riešeniach e-shopov by mala optimalizácia dosahovať čo najlepšie výsledky aj v zmysle metriky Google Page Speed Insights. Rovnako dôležitý je aj čas načítania. Podľa spoločnosti Google môže pri e-shopoch už 1 sekunda načítavania ovplyvniť konverzný pomer stránky až o 20 percent,“ približuje Martin Pech zo spoločnosti Upgates, ktorá vytvára riešenia pre e-shopy.
Kľúčová je stabilita e-shopu
Čo by sa v budúcnosti podľa Pecha meniť ale nemalo je stabilita. E-shop je stredobodom ich online podnikania a prevádzkovatelia aj zákazníci očakávajú jeho maximálnu dostupnosť. Samozrejme, sto percentnú garanciu dostupnosti služieb nemôže dávať nikto, no solídne platformy sa budú snažiť k podielu 100% približovať.
Pozor si treba dať na obchodné podmienky
Popri kvalitatívnych parametroch vnímajú zákazníci veľmi citlivo aj cenovú politiku, spoľahlivosť a komunikáciu s poskytovateľom. Pri cenovej politike respondenti preferujú jednoznačne nastavené podmienky, bez ďalších doplatkov či množstevné zľavy pri viac e-shopoch od jedného dodávateľa. Keďže skúsení podnikatelia často dokážu vyčísliť prínosy dobre fungujúceho e-shopu, cena pri väčších e-shopoch nebýva hlavným faktorom rozhodovania. Jej váhu pri rozhodovaní však rozhodne nemožno podceňovať. Začínajúci podnikatelia by si ale podľa Pecha mali obchodné podmienky starostlivo študovať, aby nenaleteli na zdanlivo lákavé cenníky niektorých e-shopových platforiem, ktoré neinformujú transparentne o všetkých potrebných príplatkoch.
V konečnej cene respondenti očakávajú spoľahlivosť riešenia a rýchlu pomoc pri riešení problémov. „Veľmi dôležitý je pre e-shopy vývoj nových funkcií, ktorým im pomáha udržať krok s rastúcimi nárokmi spotrebiteľov. Prevádzkovatelia e-shopov tiež hľadajú riešenie, ktoré sa bude ich potrebám prispôsobovať a ktoré ich podnikanie nebude obmedzovať v raste. Ako veľký plus vnímajú aj lokalizovanú technickú a zákaznícku podporu,“ konštatujte Martin Pech.