BezpečnosťManažmentMarketingOnline marketing xa Publikované 10. decembra 2020 zobraziť celý profil

Francúzsky nezávislý úrad pre dohľad nad ochranou osobných údajov (CNIL) udelil doteraz svoju najväčšiu pokutu vo výške 100 miliónov eur dvom divíziám spoločnosti Google za porušenie miestnych pravidiel týkajúcich sa reklamných súborov cookies.

CNIL dal vo štvrtok za porušenie rovnakých pravidiel pokutu vo výške 35 miliónov eur aj dcérskej spoločnosti Amazonu.

Porušili pravidlá

Regulačný úrad zistil, že Google a Amazon na francúzskych webových stránkach umiestňujú reklamné súbory cookies bez predchádzajúceho získania súhlasu návštevníkov. A Google a Amazon taktiež neposkytli používateľom internetu adekvátne informácie o tom, ako chcú využiť cookies a ako ich môžu návštevníci francúzskych webových stránok odmietnuť.

Cookies sú údaje uložené v prehliadači počítača používateľa, ktoré umožňujú webovým serverom identifikovať používateľov a zapamätať si ich predchádzajúcu aktivitu. CNIL pripomenul, že tento typ súborov „je možné umiestniť až po vyjadrení súhlasu používateľa“.

Úrad uviedol, že Amazon až do septembra 2020, keď urobil isté zmeny, neposkytol jasné alebo úplné informácie o súboroch cookies, ktoré umiestňoval v počítačoch používateľov.

Aj Google síce v septembri prestal umiestňovať súbory cookies bez súhlasu, ale stále neposkytuje dostatočné vysvetlenie ich použitia, dodal úrad.

CNIL vo vyhlásení doplnil, že Amazon a Google majú na zmenu informačných bannerov tri mesiace. Ak to neurobia, čaká ich ďalšia pokuta vo výške 100.000 eur za každý deň, kým nevykonajú nápravu.

Aj vlani začiatkom roka CNIL udelil spoločnosti Google pokutu vo výške 50 miliónov eur za porušenie pravidiel Európskej únie v oblasti ochrany údajov.

Amazon a Google sa k pokute za cookies zatiaľ nevyjadrili.

zdroj: TASR / úprava: redakcia