Nie je to tak dávno, čo podnikatelia museli dopisovať alebo prelepovať svoju knihu elektronickej registračnej pokladnice (skratka ERP), a je to tu opäť. Od 1. januára 2018 vstúpil do platnosti zákon 270/2017 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice, okrem iného sa znova mení aj kniha elektronickej registračnej pokladnice.
Ak kontrola zistí, že máte neaktuálnu knihu ERP, hrozí vám pokuta minimálne 100 €. Možností, ako splniť požiadavky zákona, je viac:
- Na každej jednej strane preškrtnúť neplatné popisy buniek knihy ERP a dopísať aktuálne.
- Po každom zásahu servisnej organizácie opraviť popis bunky, do ktorej bol spravený záznam.
- Kúpiť si korekčnú súpravu nálepiek a neplatné popisy na každej strane prelepiť.
- Kúpiť si novú knihu ERP platnú podľa aktuálneho zákona. Do novej knihy si len prepíšete aktuálne údaje z prvej strany (strana „Identifikačné údaje“) a z druhej strany (strana „Záznamy daňového úradu“) daňový kód ERP a dátum pridelenia. Pečiatku z daňového úradu v novej knihe nepotrebujete. Starú knihu ERP nesmiete zahodiť ale musíte ju archivovať 10 rokov.
Vyjadrenie finančnej správy na túto tému si môžete prečítať na nasledovných dvoch odkazoch „Ako aktualizovať knihu ERP“ a „Potvrdzovanie a archivácia knihy ERP“
Ak ste sa rozhodli pre kúpu novej knihy ERP môžete si ju zakúpiť priamo u nás na predajni alebo v našom e-shope.