MarketingPR správy
Publikované 9. septembra 2022 zobraziť celý profil

Každý podnikateľ potrebuje, aby sa o ňom vedelo. Najlepšie by bolo, ak by si pri tovare či službe, ktorú ponúkate, hneď spomenuli na vás, však? Ale ako to docieliť? V prvom rade o sebe treba dať vedieť. Nie raz, nie dvakrát. Ľudia o vás musia počuť, a to pravidelne.

Jednou z možností, ako sa zviditeľniť na internete, je viesť firemný blog. Tvoriť obsah, ktorý je kvalitný, pútavý a ktorý ľudí zaujme. Aké benefity prináša firemný blog a čo všetko tým môžete vo vašom podnikaní získať?

Výhody firemného blogu

Ak chcete uspieť v online svete, treba mať blízky vzťah s vyhľadávačmi, ako je Google. No na to, aby ste sa objavili na jeho prvej strane, potrebujete pravidelne prispievať a dodávať kvalitný obsah.

Čo všetko tým môžete získať? Benefitov je naozaj kvantum, ale spomenieme si tie najdôležitejšie:

  • budovanie mena a hodnovernosti vo svojej oblasti
  • prirodzené zdieľanie obsahu medzi čitateľmi
  • obsah, ktorý prináša potenciálnych klientov na web aj mesiace po jeho zverejnení
  • oslovenie ľudí v rôznych nákupných fázach (see-think-do-care)
    • keď iba hľadajú svoje možnosti (see)
    • keď zvažujú nákup (think)
    • keď sa rozhodnú, že nakúpia (do)
    • keď sa im po ich nákupe pripomínate (care)
  • zvyšovanie povedomia o svojej značke ako o kvalitnom zdroji informácií
  • budovanie dobrých vzťahov s Google a inými vyhľadávačmi
Obrázok: freepik.com / rawpixel

Ako na kvalitný obsah

Ako ste si mohli všimnúť, dnes už má mnoho firiem svoje firemné blogy. To však pre vás nepredstavuje absolútne žiadny problém. Ako si pri konkurencii vybudovať svoje postavenie? Treba sa odlíšiť. Tak ako celkovo v podnikaní, tak aj pri tvorbe contentu na svoj web. Akým spôsobom sa to dá?

Reagujte na podnety svojich klientov

Ak budete reagovať na svojich zákazníkov, aj potenciálnych, prirodzeným spôsobom si u nich vybudujete dôveru. Títo ľudia tak získajú dojem, že v prípade potreby sa na vás môžu obrátiť. A to je presne to, čo je pre vaše podnikanie tak dôležité.

Príklad:

Máte e-shop, v ktorom ponúkate kvalitnú kozmetiku. Ak na svojom firemnom blogu budete pravidelne prispievať kvalitným obsahom, v ktorom sa vaši čitatelia nájdu, vybudujete si u nich meno odborníka v oblasti kozmetiky a keď budú niečo potrebovať, spoľahnú sa na vás a vaše rady či skúsenosti.

Zistite, aká je vaša cieľová skupina

Pri písaní článkov na blog, ako aj celkovo pri tvorbe obsahu na váš web, je dôležité vedieť, pre koho to všetko vlastne robíte. Kto je vaša cieľová skupina? O akých ľudí ide? Čo ich zaujíma? Inak sa totiž budete prihovárať mladým ľuďom a inak mamičkám na materskej.

Obrázok: freepik.com / wayhomestudio

Vytvorte si redakčný plán

Už viete, pre koho budete písať, teraz si treba vopred pripraviť plán, o čom budete písať. Vymyslieť vhodné témy je niekedy ťažšie, ako sa zdá. A ešte ťažšie je potom pretaviť redakčný plán do už existujúcich článkov na webe. Nie je to však nemožné.

Pri tvorbe redakčného plánu sa treba riadiť tým, čo ľudí v danej sfére zaujíma.

Príklad:

Ponúkate služby výživového poradcu. Váš redakčný plán teda bude obsahovať články na témy ako:

  • rady, ako si zostaviť jedálniček pre priberanie,
  • rady, ako si zostaviť jedálniček pri chudnutí,
  • tipy na rýchle recepty s dostatočným obsahom bielkovín,
  • a podobne.

Redakčný plán je najvhodnejšie vypracovať si rok vopred, aby ste sa mali čoho držať a v prípade potreby si ho vedeli meniť. Navyše, ak už ho budete mať vypracovaný, je vyššia šanca, že vás to udrží pri tvorení obsahu na váš web.

Tip: Nie každý má čas a chuť tvoriť pravidelný obsah. V takom prípade je vhodné obrátiť sa na odborníkov a vyhľadať služby copywritera, ktorý sa vám o content postará.

Sila sociálnych sietí

Kvalitný obsah si sám od seba svojich čitateľov nenájde. Viete, koľko výborného obsahu sa potuluje na internete, no má len pár zhliadnutí? Isto nechcete, aby váš obsah skončil obdobne.

Napísanie článku je prvý krok. K ďalším patrí napríklad nahodenie obrázkov, SEO optimalizácia a ďalšie úkony, ktoré však stále nemusia zaručiť, že sa váš obsah dostane k veľkému publiku. Aby sa firemný blog dostal k tým správnym ľuďom, treba ho patrične podporiť – minimálne zdieľaním na sociálnych sieťach, v tom lepšom prípade aj cielenou reklamou.

Veďte si štatistiky

Aby ste vedeli, či tvoríte naozaj vhodný obsah, je potrebné pravidelne zisťovať obľúbenosť a čítanosť vašich článkov. Zistíte tak, ktoré témy vašich čitateľov zaujali, vďaka ktorým typom článkov ste si udržali ich pozornosť, prípadne ktoré články podporili vaše predaje. To všetko viete zistiť cez nástroj ako je Google Analytics.

Obrázok: freepik.com / our-team

Čomu sa na firemnom blogu vyhnúť

Jedna vec je zistiť, čo robiť, no málokto vám povie, čomu sa vyhnúť. Aby ste predišli sklamaniu či zbytočnému úsiliu, máme pre vás aj tipy, čomu sa pri tvorbe obsahu na svoj firemný blog vyhnúť.

Článok, ktorý nemá hodnotu

Už sa vám stalo, že ste narazili na článok, ktorý mal pútavý nadpis, no nakoniec ste sa v ňom nič nedozvedeli? Nikto v takom prípade nie je práve nadšený. Takýmto článkom bez výpovednej hodnoty sa vyhnite ako sa len dá.

Veľmi krátky článok

Krátke články nie sú prirodzene zlé. Aj článok o jednej normostrane (1800 znakov vrátane medzier) môže byť kvalitný a nájdete v ňom všetko podstatné. Býva to však skôr výnimka. Vyhnúť sa krátkym článkom treba najmä v prípade, ak má konkurencia na danú tému, o ktorej plánujete písať, obsiahly článok. S krátkym článkom by ste mu totiž nemali šancu konkurovať.

Trpezlivosť návštevnosť prináša

Firemný blog je pre väčšinu podnikaní naozaj dôležitý, najmä v dnešnej dobe plnej konkurencie. Ak s ním začnete, nečakajte okamžité výsledky a vysokú návštevnosť. Zaujať ľudí je dnes ťažšie, ako by sa zdalo, a konkurencia je vysoká. Ide teda o dlhšiu cestu, ktorá však prinesie svoje ovocie.

Tvorbou kvalitného a pútavého obsahu s pridanou hodnotou sa časom dostanete do povedomia ľudí a takto vyšperkovaný content vám prinesie všetky tie benefity, o ktorých sme písali vyššie. A nielen tie. 🙂