Otázka na prvý pohľad banálna. Avšak správne zvolené obrázky dokážu výrazne ovplyvniť výsledky samotnej kampane. A tým zvýšiť dosah reklamy pri nižších nákladoch. Preto je dôležité sa touto témou zaoberať.
Poďme pekne od konca. Aké obrázky určite nepoužiť! Nebudem vysvetlovať, čo všetko sa na Facebooku nesmie propagovať (to až v ďaľšom príspevku). Ale ukážem vám logiku, podľa ktorej sa sami naučíte rozhodovať.
Číslo jedna v rebríčku “Aké obrázky určite nepoužiť v kampaniach” sú obrázky vyjadrujúce explicitne sexuálny obsah, pod tým sa myslia aj obrázky atraktívnych dievčat v neštandardných polohách. Je jedno, či sú použité ako pozadie nejakého produktu.
Na prvý pohľad sa nám môže zdať obrázok v poriadku, ale Facebooku sa taký obsah nepáči.
Druhé miesto zastávajú tzv. klišé obrázky. Platia pri nich dve pravidlá:
- nikdy nepoužívajte klišé obrázky v reklamných kampaniach
A druhé pravidlo je.
- nikdy nepoužívajte klišé obrázky v reklamných kampaniach
Kedysi klišé obrázky fungovali vcelku dobre. Áno kedysi, ale dnes tomu tak nie je a nič nenasvedčuje tomu, že sa tento trend vráti. Užívatelia sú značne skeptickí pokiaľ vidia takýto obrázok a tým sa samotný užívateľský dojem z reklamy výrazne znižuje.
A teraz to najdôležitejšie. Aké obrázky vlastne použiť v reklamách na Facebooku?
Samotný facebook doporučuje použiť obrázky:
- na ktorých ľudia používajú vaše produkty
- s vysokým rozlíšením
- jednoduché
- prezentujúce produkt/službu v bežnom používaní
Zhrnuté, podčiarknuté základné pravidlo: Maximálna relevancia!
Aby aj bez textu bolo zrozumitelné o aký prodkut/službu sa jedná.
Užívateľovi musí byť hneď jasné, na akú stránku, s akými produktmi/službami sa dostane po kliknutí na reklamu. A to aj bez prečítania si textu v nadpise a popise reklamy. Ideálne aby zdelenie na obrázku nebolo zameniteľné s iným produktom/službou.
A prečo je tomu tak?
Vysvetlím na konkrétnom príklade.
Predstavte si, že prezeráte príspevky na svojom Facebooku a uvidíte takýto obrázok. (viď. nižšie)
Odmyslime si akýkoľvek text. Jednoducho iba obrázok. O aký produkt/službu by mohlo ísť?
- zubná pasta?
- zubná kefka?
- služba, bielenie zubov?
- produkt, bieliaca pasta na zuby?
- strojček na zuby?
- krém na vrásky? 🙂
To ma napadlo ako prvé, keď sa pozriem na obrázok. A určite by sa toho našlo viac.
A teraz sa pozrime na ďaľší obrázok. (viď. nižšie)
O aký produkt/službu by sa sa mohlo jednať pri tomto obrázku?
- zubná kefka?
- zubná kefka?
- alebo zubná kefka? 🙂
Vidíte ten rozdiel? A teraz si predstavme, že ideme propagovať zubné kefky.
Ak použijeme v reklame prvý obrázok, stane sa to, že užívatelia, ktorí na kampaň zareagujú, sa rozdelia do niekoľkých skupín (počet skupín = počtu produktov/služieb, ktoré sa dajú zameniť s daným obrázkom). Dostaneme precentuálne váhy, ktoré reprezentujú jednotlivé skupiny. Každá táto skupina si myslí, že reklama reprezentuje iný produkt/službu.
Čo sa stane, ak si jeden užívateľ myslí, že sa jedná o bielenie zubov, druhý si myslí, že ide o strojček na zuby….? Ale my predávame zubné kefky!
Taký užívateľ zistí po kliknutí na reklamu, že to nie je produkt, ktorý očakával. A pravdepodobne hneď zo stránky odíde.
Výsledok: za každý takýto nerelevantný klik my respektíve vy zaplatíte. Nehovoriac o pravdepodobnom zhoršení skóre kvality kampane a následnom predražení už aj tak nerelevantných klikov.
Preto sa oplatí dobre zvažovať, aký obrázok použijeme v reklamnej kampani.
Zaujímavosť na záver:
- priemerný užívateľ do 3 sekúnd pochopí zdelenie na obrázku, či to pochopil správne, záleží na relevancii.
Relevancia, relevancia, relevancia.
Text v nadpise a popise slúži iba ako doplnková informácii pokiaľ zaujmeme používateľa. Relevanciu môžeme ignorovať, pokiaľ je priorita – Kreatívna kampaň na neštandardný produkt/službu.
Pokračovanie na budúce …..
O autorovi:
Zakladateľ Databer Academy Andrej Srnka. Samouk s citom pre stratégiu. Držiteľ Google AdWords Individual Certified. Zástanca názoru, že chybné informácie sú nebezpečnejšie ako žiadne. Vo vodách marketingu sa pohybuje nejaký ten rok a za tú dobu získal vedomosti a skúsenosti s ktorými sa rozhodol podeliť so širšou verejnosťou.