MarketingOnline marketingSociálne siete xa Publikované 20. decembra 2020 zobraziť celý profil

Táto téma už bola uplynulé dni diskutovaná, skúsim to teda trochu detailnejšie zosumarizovať, hlavne z pohľadu reklám a cielenia na Facebooku.

Facebooku sa nepáči ani trochu tento krok Applu, a dokonca spustil voči nemu antikampaň, kde tvrdí, že Apple tým poškodzuje malých inzerentov, ktorí už dnes trpia kvôli aktuálnej koronakríze.

Zásadné zmeny, ktoré nás čakajú

Apple oznámil zásadné zmeny s príchodom aktualizácie iOS 14 v tom, ako prijíma a spracováva eventy z nástrojov ako je napr. Facebook pixel. V rámci týchto zmien pripravil tzv. Apple AppTracking Transparency Framework, na ktorej to bude celé postavené. Zmeny vstúpia do platnosti postupne začiatkom roku 2021 (január?), takže pre inzerentov najvyšší čas sa na to pripraviť.

Zásadnou zmenou je to, že každý vydávateľ aplikácie na App Store bude musieť po novom zobraziť užívateľom pri spustení appky možnosť (tzv. „ATT prompt„), v ktorej bude mať užívateľ na výber to, že či chce byť trackovaný napr. za účelom cielenia v reklamách, alebo nie. Toto prebehne cez ATT Framework a v prípade nesúhlasu nebude danej platforme (Facebooku) odosielať žiadne takéto dáta. Môžete hádať, pre ktorú možnosť sa väčšina užívateľov rozhodne.

Ďalšou zmenou je to, že vydavatelia (vrátane Facebooku) budú musieť detailne opísať a kategorizovať všetky údaje, ktoré chcú zbierať v rámci aplikácie oni alebo ich partneri a toto zobraziť v App Connect ešte predtým ako si užívateľ aplikáciu stiahne.

Čím viac užívateľov odmietne trackovanie, tým viac to ovplyvní samozrejme zber dát, veľkosť publík a objem konverzií, ktoré budú mať inzerenti na vyhodnotenie. Facebook tvrdí, že to môže mať tak zásadný vplyv, že môže dôjsť až k pozastaveniu doručovania reklám.

Facebook vníma tieto veci tak vážne, že v rámci tohto mení pre iOS systém zberu dát na agregované vyhodnocovanie eventov a radí vývojárom čo najskôr pristúpiť k zmenám.

Článok pokračuje pod reklamou

V rámci tejto aktualizácie nás čakajú aj tieto zmeny:

  • Oneskorený reporting: Real-time reporty zaniknú a štatistické dáta sa môžu oneskoriť až na 3 dni.
  • Zásadnou zmenou je aj to, že čas konverzie nebude zaznamenaný v čase kedy došlo k poslednej impresii/dotyku s reklamou, ale na čas, kedy sa konverzia udiala.
  • „Breakdown“ kampaní nebude podporovaný. Nerozbijete si teda štatistiky podľa veku, pohlavia a podobne, tak ako je tomu teraz.
  • Nastavenie atribučného okna sa presunie z úrovne účtu na úroveň ad setov (toto už dnes začal FB zobrazovať aj na úrovni kampane). 
  • Štandardná dĺžka atribučného okna bude 7 dní od kliku. 28-dňové okno po kliku či po zobrazení zanikne.

Ak sa chcete na toto pripraviť, mali by ste urobiť nasledovné:

  • Pripravte sa na obmedzenie max 8 eventov / konverzií na doménu. Ak používate viac než 8 eventov a custom konverzií, všetky eventy a konverzie nad tento počet budú podľa zdetegovanej priority vypnuté, a s nimi aj reklamy, ktoré na ne cielili. Vyberte si v každom účte teda max. 8, ktoré sú pre vás najdôležitejšie a podľa toho upravte kampane.
  • Je nutné verifikovať si doménu v BM. Toto by ste mali spraviť tak či onak, no teraz je to skutočne veľmi potrebné, v opačnom prípade vám nemusí zber dát fungovať. Mali by ste verifikovať doménu na úrovni eTLD+1, čo znamená základnú doménu bez subdomén, či www.
  • Viaceré zmeny sa týkajú aj producentov appiek inzerujúcich na FB. Facebook odporúča po zmenách vytvoriť nové kampane. Obmedzenia sa týkajú napr. aj toho, že vašu appku môžete propagovať max len v 1 reklamnom účte. 
  • Vykonať zmeny v automatických pravidlách, ak sú nastavené na 28-dňové atribučné okno.
  • Aktivovať Facebook CAPI (zasielanie eventov do FB pixelu zo servera / webu), vďaka čomu budete môcť vyhodnocovať viac dát (súvis so zmenou atribučného okna).
  • Začať už dnes prepínať atribučné okná na 7-dní, aby ste nenarazili na problém pri hromadnej zmene spôsobenej plošnou zmenou v rámci tejto aktualizácie. 

Pri týchto zmenách treba myslieť asi aj na to, že svet (a platformy) sa v prvom rade riadi najväčšími trhmi. Čiže ak u nás nie je taká veľká penetrácia iOS zariadení, nezáleží na tom, pretože v USA je, a podľa toho budú vykonané aj globálne zmeny v platforme. 

Ako vy vnímate tieto zmeny, ste skôr na strane Facebooku alebo Applu? Do akej miery ste už začali vykonávať nejaké kroky v rámci reklamných účtov, alebo zmenám v stratégii vašich kampaní? Napíšte komentár pod článkom.

Autor: Martin Bulák / www.martinbulak.sk