E-shopyMarketingPodnikanie xa Publikované 23. apríla 2019 zobraziť celý profil

Gamifikácia je pojem, ktorý čoraz viac  okolo nás rezonuje. „Zhrateľnenie“ prostredia ktoré samo o sebe hrou nie je môžeme vidieť v školách kde sa gamifikácia využíva a môže slúžiť ako dobrý motivačný nástroj – žiak chce predsa mať viac odznakov a byť na vyššom leveli ako jeho spolužiak.

Gamifikácia v marketingovom prostredí môže pôsobiť trošku inak – aj práve vďaka nej môžete osloviť viac zákazníkov (ak sa bavíme napríklad o e-shope) a váš web nemusí byť len obyčajný e-shop, ale jeho pozdvihnutie na úplne iný level z neho spraví živú organickú komunitu.

Gamifikáciu na webe by ste pravdepodobne zbytočne používali na web striktne spotrebiteľsky situovaný – súťažiť o to, ktorý zákazník má vyšší level v obchode s ponožkami môže byť zaujímavé, no asi to nie je to pravé orechové. Pri uplatnení gamifikácie sa treba zamerať na rôzne záujmové komunitné skupiny, kde by tento prístup mohol byť viac než vítaný (hráčske stránky, fan stránky a pod).

Gamipress intro

Plugin Gamipress poskytuje všetko, čo pre prvotné začlenenie gamifikácie do vášho webu potrebujete. Podrobnú dokumentáciu ako aj link na stiahnutie nájdete tu: https://gamipress.com/

Plugin je potrebné stiahnuť a následne klasickým štýlom nainštalovať (obdobne ako sme spomínali v tomto článku – Plánujete spoplatniť prístupy k niektorým častiam vášho webu? Ako na to? Predstavujeme vám WordPress plugin YITH Membership ).
Dôležité je spomenúť to, že tento plugin môžete mať v základnej verzii úplne zadarmo. Verte mi, tá základná verzia nie je nijaká prekážka a poskytuje vám dostatočné možnosti.

Čo Gamipress dokáže

Gamipress umožňuje prideľovať body za rôzne akcie, ktoré úžívateľ na stránke uskutoční a to napríklad:

  • Komentovanie článku
  • Zdieľanie článku
  • Kúpa produktu
  • Prihlásenie

Určitý počet bodov a akcie užívateľa mu umožňujú získavať rôzne achievementy a ranky, ktorých nastavenie je plne vo vašich rukách. Achievementy môžu byť udelené po dosiahnutí bodov a napríklad ranky môžu predstavovať dosiahnuté levely – do nich sa môžete dostať tak, že pozbierate určité achievement.

Jednoducho povedané, možností je veľa a je len na vás akú gamifikačnú logiku zvolíte. Samozrejmosťou sú obmedzenia bodových ziskov v rámci určitých eventov alebo časové obmedzenia – hráč získa body za prihlásenie na stránke len raz denne, čiže pokiaľ by sa chcel niekoľko krát odhlasovať a prihlasovať len kvôli zisku bodov, tomuto viete zabrániť.

V Gamipress môžete prideľovať body aj manuálne, vytvárať rôzne kategórie týchto bodov a pod.
Ak by vám predsa len niečo chýbalo, platené Add-ons poskytujú viaceré pokročilé funkcionality:

  • Kupovanie bodov
  • Špeciálne odznaky
  • Kupóny, ktoré sa môžu zameniť za body
  • Platenie bodmi za produkty
  • Progress bary

Cena týchto Add-ons je v rozmedzí od 49 do 199 dolárov a áno, asi si poviete, že to zrovna nie je málo. Preto je dobré si na začiatku rozvrhnúť svoju gamifikačnú logiku tak, aby ste využili čo najviac možností z free verzie a neskôr môžete tieto možnosti obohacovať rôznymi prvkami, ktoré sú už spoplatnené.

Ak neviete, ako by ste viac spropagovali svoj e-shop či „fan“ stránku, prípadne ako váš projekt obohatiť o niečo nové, skúste popremýšľať práve o zapojení gamifikácie. Ak sa do toho pustíte sami, v podstate vás to nič nebude stáť, no výsledok môže byť až prekvapivo dobrý.


O autorovi

Miriam Baloghová – 5 rokov sa venuje tvorbe e-shopov a webov na mieru, prioritne postavených na WordPresse a Woocommerce. V spoločnosti Balci s.r.o., kde pôsobí, realizuje projekty pre rôznych klientov a zastrešuje aj komunikáciu. Okrem dobre naprogramovaného kusu kódu ju poteší čas strávený športovými aktivitami a nepohrdne ani zaujímavou knihou.