E-shopyEkonomikaPodnikanieZaujímavosti xa Publikované 4. februára 2021 zobraziť celý profil

Najväčšiemu fitness e-shopu v regióne CEE, GymBeam, sa počas korona krízy darilo. Košický online predajca progresívnych potravín a doplnkov výživy pre športovcov v roku 2020 zdvojnásobil tržby z 24 na 43 miliónov eur. 

Vyše 95 % tržieb pochádza z maloobchodného online predaja v 14 krajinách strednej európy. Firma plánuje v roku 2021 zvýšiť tržby na úroveň 72 miliónov euro a najať približne 60 nových zamestnancov. 

Trhové zmeny, ktoré so sebou korona kríza priniesla sa GymBeamu podarilo zvládnuť efektívne

V máji 2020 získal e-shop poslednú časť 6 miliónovej invenstície, ktorá spoločnosti zabezpečila likviditu a možnosti investovať do odlišného sortimentu. „Korona kríza nám priniesla prepad viacerých kategórii produktov, ale taktiež vzrástol dopyt po množstve iných. Zalistovali sme až 1800 nových produktov, z toho okolo 500 pod vlastnými značkami,“ uviedol CEO GymBeam Dalibor Cicman.

Najväčší nárast zaznamenala kategória pomôcok na cvičenie doma (+355 %), vitamíny a minerály (+142 %) a náhrady jedla (+180 %) ako aj zdravé potraviny.

Zvýšený dopyt zaznamenala taktiež kategória oblečenia, predovšetkým tričiek a teplákov. Výraznejší pokles dopytu nastal po produktoch využívaných návštevníkmi fitness centier, ako napríklad spaľovače tukov (-40 %), predtréningové stimulanty(-39 %), aminokyseliny (-28 %). Mierne sa prepadla aj kategória produktov, kde firma robí najväčšie tržby proteíny (-5 %). 

Článok pokračuje pod reklamou

Vlastné produkty

Vlastné značky GymBeam, BeastPink, Vanavita a GymBeam clothing tvorili v roku 2020 približne 30 % sortimentu eshopu, prinášali až 70 % tržieb a viac ako 80 % hrubého zisku. Spolu sa jedná o asi 1000 produktov z 200 výrob.

Potraviny a výživové doplnky vyrába GymBeam v približne 170 podnikoch umiestnených v 25 krajinách EÚ, Veľkej Británii, Nórsku a USA. Najväčšie počty týchto produktov pochádzajú z Nemecka, Česka a Slovenska. Zvyšných približne 30 výrob umiestnených v Ázii dodáva produkty kategórií športové oblečenie a príslušenstvo na cvičenie.

Expanzia na nových trhoch

GymBeam v roku 2020 expandoval aj teritoriálne a otvoril e-shopy v Poľsku, Srbsku, Bosne a Hercegovine a Grécku. Momentálne pôsobí na 14 trhoch strednej a východnej Európy a ku koncovým zákazníkom expeduje z logististického centra v Košiciach približne 5000 balíkov denne.

V marci 2020 sme otvorili “fitness hub” v centre Budapešti. Je to logistický bod pre doručovanie v rámci mesta ešte v deň objednávky a zároveň miesto na eventy s influencermi, semináre a tréningy,” dodáva Cicman. Značka plánuje otvoriť podobný fitness hub v Prahe. 

Výrazná expanzia sa prejavila aj na veľkosti tímu

GymBeam prijal v roku 2020 takmer sto nových zamestnancov, aktuálne preňho pracuje 230 ľudí a tento rok chce najať ďalších 60. 

Spoločnosť chce v priebehu roka 2021 spustiť svoju prvú vlastnú výrobu, ktorá by mala vzniknúť v okolí Košíc. Taktiež čoskoro predstaví novú prémiovú značku oblečenia a do ponuky zaradí novú kategóriu produktov – diagnostické testy. 


O spoločnosti GymBeam 

Spoločnosť GymBeam vznikla v roku 2014 a zaoberá sa elektronickým predajom výživových doplnkov, progresívnych potravín, pomôcok na cvičenie a fitness oblečenia koncovým zákazníkom. Zaraďuje sa k najrýchlejšie rastúcim e-commerce spoločnostiam v regióne CEE. GymBeam získal v roku 2020 doposiaľ najväčšiu investíciu do e-commerce na Slovensku vo výške 6 miliónov eur. Momentálne pôsobí na 14 trhoch strednej a východnej Európy.