Gastronómia a hotelierstvoInšpiráciaMarketingPodnikanieZaujímavosti xa Publikované 14. novembra 2018 zobraziť celý profil

Napriek tomu, že úroveň gastronómie na Slovensku rastie, služby zaostávajú. Zlyháva ľudský faktor. Projekt “(ne)učebnica Gastrolove“ vznikol na základe myšlienky, že nielen podnikatelia, ale najmä študenti by mali byť motivovaní a vidieť reálne úspechy ľudí vo svojej profesii.

Je veľa tém, ktoré trápia podnikateľov, ale aj študentov pri práci v gastronómii. Mnohé sú akoby zahalené rúškom tajomstva a predsa len ukrývajú recept na úspech v tejto oblasti

Autorka projektu, Simona Budinská, sa pri práci pre gastronomický portál Kávičkári.sk pravidelne stýkala s rôznymi otázkami majiteľov prevádzok, ktorí sa snažili svoj podnik vylepšiť a dotiahnuť do pomyslenej dokonalosti. Niektorí riešili cenotvorbu, iní marketing, ďalší zas kávu. To, čo však všetkých do jedného spájalo, boli služby. Nájsť kvalitného človeka je často nad ľudské sily.

„A preto sme si povedali, že musíme ísť tam, kde často problém vzniká. A to k mladým, študentom a začínajúcim podnikateľom, ktorí sa často bez skúseností púšťajú do strmých vôd gastro podnikania. Pokiaľ nemajú kapitál, dostatok informácií, tak sa to často končí neúspechom. Rozhodli sme sa, že zostavíme manuál na to, ako s láskou prežiť a žiť v gastronómií a pomôžu nám v tom reálne osobnosti, ktoré sú v tejto oblasti úspešné,“ tvrdí Simona Budinská. „Moderná gastronómia si totiž vyžaduje omnoho viac úsilia, než len dobrý priestor a chutné jedlo. Je to vyvážená kompozícia prvkov, ktoré niekedy zistíte za roky praxe.“

Pri práci sa Simona a jej kolegovia z portálu – najmä Tomáš Turek, snažili sústrediť na oblasti, ktoré podnikateľov i študentov najviac trápia

Knihu rozdelili na 7 kapitol – miesto, káva, kuchyňa, prevádzka, osobnostný rozvoj, personalistika a marketing. Do každej z kapitol vybrali silné osobnosti, ktoré vo svojom okolí robia osvetu a niečo navyše a dokázali čitateľom poskytnúť aj cenné a praktické rady.

„Napríklad v časti osobnostný rozvoj máme príbeh riaditeľky Grand Hotel Kempinski High Tatras, pani Kathrin Noll. Je to inšpiratívna dáma, ktorá pracuje od rána do večera a svoj team vedie dokonalo. Rozobrala tému praxe a ako sa od praktikanta posunúť vyššie. Jednoducho prax a práca na sebe. Veľmi zaujímavými témami sú však aj krízový manažment, či brandbuilding – ako tvoriť logo a celú komunikáciu mojej prevádzky,“ dodáva Budinská.

Kniha je vytvorená formou rozhovorov s praktickými tipmi a vytlačená na 100% recyklovateľnom  papieri

Nechýba ani hravá a zaujímavá grafika a odľahčený tón textu. Aj preto sa autori zhodli, že knihu nazvú (ne)učebnicou. „Našim cieľom je poskytnúť rady a motivovať- nie dávať poučky a príkazy. Veríme, že touto aktivitou pomôžeme aj pedagógom, majiteľom prevádzok, ale najmä študentom, ktorí uvidia, že v gastronómií sa dá toho dokázať viac, než je len šúpanie zemiakov. Lenže vždy treba niekde začať.“


Súčasťou projektu Gastrolove je aj (ne)konferencia Gastrolove, kde sa v rámci svojich tém predstavia osobnosti z knihy a poskytnú aj rady navyše. Event bude už budúci týždeň, 22. novembra 2018, v bratislavskom .klub pod lampou.

„Už pri výbere osobností do knihy sme pozerali aj na fakt, ako sa vedia odprezentovať a podať tému, ktorej sa venujú. Rátali sme s konferenciou, ale aj menším roadtripom po školách, keď bude záujem. A pre študentov nie je nič demotivujúcejšie než nudný profesor. Naopak, keď príde niekto z praxe, je plný elánu a dokáže zaujať, motivovať aj na dlhšie obdobie. A je to najmä smer komunikácie na mileniánov, ktorí všade hľadajú pridanú hodnotu a nielen peniaze. Rovnako aj cenu konferencie i knihy sme stanovili na minimálne sumy, aby si ich mohol dovoliť každý,“ poukazuje Budinská.


O projekte:

Gastrolove je slovná hračka. Predstavuje zmysel toho, ako žiť a prežiť v gastronómií s láskou. Spojenie so špičkovými odborníkmi z oblastí, ktoré hýbu svetom pôžitkov, prinieslo výsledok vo forme (ne)učebnice a (ne)konferencie venovanej nielen študentom, ale aj podnikateľom.
Rovnako nezabúdame ani na tých najmladších- študentov, ktorí čoskoro budú budovať svojou prácou našu krásnu krajinu. Pretože veľmi veľa toho majú v rukách práve oni. S gastronómiou úzko súvisí cestovný ruch a obraz Slovenska nielen vo svete ale aj v očiach domácich.

Projekt je určený študentom stredných hotelových škôl, vysokých škôl a (nielen) začínajúcim podnikateľom. Jednoducho tým, ktorí cítia, že do tejto krásnej oblasti patria a radi by v nej uspeli.