Rok 2020 bol výnimočný vo viacerých smeroch. Kamenné predajne v mnoho prípadoch utrpeli ťažkú porážku, pričom neustále bojujú o prežitie aj v roku 2021. Výnimku tvoria iba obchodné reťazce a silné značky s výdajnými miestami, tie si prišli na svoje počas väčšiny roka, i keď mnohí museli mať prevádzky zatvorené.
My sa však zameriame na oblasť “onlinu”, priestoru, kam sa preniesol obchod i “život” väčšiny firiem a zákazníkov. Vždy si v tomto momente spomeniem na vetu „Kto nie je online, akoby ani nežil”, tá totiž v dnešnej situácii vystihuje do bodky celé toto zvláštne obdobie.
A ako vníma rok 2020 Štefan Polgári z najväčšej a najznámejšej slovenskej affiliate siete DOGNET.sk? Darilo sa firmám v ich sieti a aké boli čísla? Čítajte ďalej.
1. Štefan, každý si dáva na začiatku roka nové vízie a ciele. Aké ste mali vy v Dognete na rok 2020? Keď o korone neboli zmienky a žili sme normálne.
Vieš, my si nedávame ciele. Robíme v každom momente to najlepšie, čo vieme. Ak by som mal vo firme “riaditeľa”, určite by mal nejakú tabuľku. Ale kým Dognet riadim sám, nepotrebujem ju. Verím svojim ľuďom a tomu, že robia najlepšie, ako vedia.
A ciele? Ak sa dosiahne, tak budeme happy a ak nie, budeme smutní? A potom si dáme ďalší cieľ? Našim cieľom je umožňovať ľuďom reálne zarábať na nete bez bullshitov a využívania naivity iných ľudí. A dať tomu srdiečko 🙂
2. A teraz si porovnajme plány vs realita 2020 – ako by si to zhodnotil? Lepšie ako bolo naplánované alebo naopak?
Môj odhad rastu bol približne taký, ako aj nakoniec bol, teda cca 55-60% medziročne v obrate. Zisk uvidíme o pár týždňov, po uzávierke roka. Ale pri zisku to bude viac menej určite viac ako 100%. Bez situácie na trhu by sme rástli pomalšie. Ale bol by som radšej menší a bez tejto “hnusoby”.
Počas prvej vlny som dosť mapoval zmeny v segmentoch podľa dát z Dognetu. Bolo ich niekoľko a sú plné grafov:
- 4 čerstvé grafy o vývoji konverzií v eshopoch počas pandémie COVID-19
- AKTUALIZOVANÝ vývoj ecommerce segmentov do 22. marca 2020
- AKTUALIZOVANÝ vývoj ecommerce segmentov do 29. marca 2020
3. Aké zásadné zmeny ste museli urobiť v reakcii na situáciu okolo Covid-19? Či už na Slovensku alebo aj na zahraničných trhoch.
Žiadne. Zachraňovali sme pár kampaní, ale v skutku sa nič nezmenilo. Firma je naučená na home-office už roky. Ľuďom som kúpil pár ďalších monitorov a kresiel na domov – aby bol dlhodobý home-office efektívnejší. Ináč nič.
4. Začínali ste na Slovensku. Ako je tomu dnes, kde všade vo svete sa už Dognet nachádza? Prípadne, ktoré zahraničné trhy máte v pláne?
Priorita je pre na nás Česko, Slovensko a Maďarsko. Pôsobíme aj v Poľsku, Rumunsku, Chorvátsku, Slovinsku a Bulharsku. Na rok 2021 nemáme v pláne nové trhy, ale skôr rozvoj aktuálnych.
Zastúpenie trhov sme riešili napríklad aj v najnovšom videu pre publisherov.
youtube / dognet
5. Poďme teraz na čísla. Vieš nám zhrnúť rok 2020 v číslach? Kampane, klienti, objem obchodu a pod.
Rok 2020 sme skončili s 634 aktívnymi kampaňami, za rok 2020 sme našim partnerom zarobili skoro 3 000 000€ a za celé pôsobenie Dognetu na trhu už skoro 6 000 000€. Eshopom sme za obdobie 2020 priniesli obrat 55 000 000€. Viac v reporte, čo som písal na Dognet Magazín.
6. V minulosti ste organizovali aj podujatia – ako ste sa s tým vysporiadali “po novom”? Napr. HotDognet.
Nuž, HotDognet bol o networkingu a zábave. Nie som zástanca online konferencií, tak HotDognet proste nebol a kým nebude môcť byť normálne offline, ani nebude. HotDognet je o komunikácii face2face a dobrom rume. To sa do online sveta nedá len tak preniesť.
7. Každá firma má svojich kľúčových partnerov, strategické spolupráce. Ako je to u vás? Pochváľ sa nimi
Chlavabohu sa nám po rokoch už podarilo vystavať skladbu klientov tak, že máme značne diverzifikovanú štruktúru prijímov. Niekedy v roku 2014-2015 sme fungovali vlastne na dvoch kampaniach. Dnes sú to desiatky. A všetky spolupráce si ceníme a pracujeme s nimi tak, aby boli u nás dlhé roky. Sme fér a klienti to oceňujú.
Tu máme výber z kampaní spustených tento rok:
8. Z Vašej dielne uzrela svetlo sveta v poradí už 5. kniha. Čo je celkom dosť. Vieš nám zhrnúť aj ich názvy, predaje, úspechy?
Po úspešných knihách Super Affiliate Academy, Online marketing a tvorba zarábajúceho webu, Tvorba úspešného a zarábajúceho blogu a 123 tipov pre online a affiliate marketing dokonca teraz robíme úplne novú.
Predošlé boli fajn, posledná má v celku úspech, od blogerskej som čakal viac. K tomu som písal blog Čo som sa naučil pri knižke pre blogerov. Niečo na nich zarobíme, ale robíme to hlavne pre edukáciu trhu, podporu Dognetu ako takého a hlavne preto, že ma to baví 🙂
9. A čo 6. vydanie? Kedy sa dočkáme ďalšieho vydania a na čo bude zameraná téma? Aký je odhadovaný termín publikácie?
Najnovšia kniha bude, je kúsok iná. Na konci 2Q 2021 by mala byť k dispozícii, vlastne nebojím sa ju nazvať, učebnica “Tvorba zarábajúceho webu krok za krokom”. Bude v nej hlavne teória o tvorbe webu tak, aby zarábal.
Každá kniha bude obsahovať jedinečný kód na vstup do našej online platformy. Tam nájde čitateľ case-studies z modelových zarábajúcich webov, bonusy, návody, videá a aj webináre.
A to všetko postavené na normálnom zarábaní cez ecommerce affiliate kampane. Žiadne infoprodukty alebo predaj “PDFiek za 149€”. Budeme učiť ľudí, ako propagovať produkty bežných eshopov ako je Alza, Mall, Möbelix a pod. a zarobiť.
Aktuálne hľadáme partnerov. Ak by niekto chcel osloviť 20 tisíc začínajúcich online podnikateľov, máme na to vytvorenú špeciálnu landing page.
Hľadáme nových partnerov
10. Rok 2021. Vízie a ciele máme? Načrtni niečo 🙂
Ako som písal v úvode, nemáme ciele 🙂 Nevieme, ako bude “korona” ustupovať – teda hádam bude. Môj odhad je rast niekde na úrovni 40-50%. Z obratu 3.5 milióna € to už nie je málo.
Hlavne chcem, aby sme aj v roku 2021 robili všetko fér a najlepšie, ako vieme. Aby sme chodili radi do práce a dali všetkému lásku a pridanú hodnotu.
11. Pojem “Polgáriho konštanta” sa celkom uchytil. Čo na to hovoríš?
(Smiech) Ja rád ľuďom brnkám, v dobrom, na nervy. Ja som dosť šporovlivý človek a často chcem veci za férovú cenu a to sa často ľuďom nepáči. Rozumiem tomu, že niekto chce za svoju prácu viac a niekto zas menej. Ale je prinajlepšom zbytočné sa hádať preto, že niekto príde na trh s tým, že “chcem toto a toto za túto cenu”. Ak to je nereálne, trh mu to nedá. Ale ver mi, väčšinou dá.
A či to je fér? Nikdy by som nikoho netlačil do niečoho, čo by nebolo fér. Mám vo firme cez 10 full-time ľudí a väčšina je u nás dlhé roky. A to sme v Bratislave. Myslíš, že by boli u nás, ak by som nebol fér? Ja si myslím, že neboli. Mám ľudí, o ktorých by sa trh pobil. A nie takých, ktorým keď sa niečo nepáči, ukazujem dvere. Ale to je na dlhšiu debatu. Väčšinou platím toľko, za čo by som to robil ja sám. Samozrejme, nie teraz ale v minulosti alebo keby som bol v inej situácii.
Ak niekto chce písať obsah za 50€ za A4, nech sa páči. Niekto si sadne a napíše to za 5€. Koho to je chyba? Toho, kto je rýchlejší a menej náročný? Alebo toho, čo si to od neho kúpi? Ja si myslím, že žijeme v demokracii, kapitalizme a právnom štáte. Ak niekto nechce, nemusí robiť nič. Každý si môže vybrať. To, že si niekto vybral hejtovať každého, kto chce veci lacnejšie, ako on ponúka, je čisto jeho chyba. Alebo chodia predajcovia Mercedesov a BMW s transparentmi pred show-roomy Dacie a kričia na nich, že ničia trh? Nechodia.
Poslaním Dognetu je umožniť zarábať komukoľvek, odkiaľkoľvek. Svet už lepší asi nebude, preto chceme byť bránou do zarábania na internete. Bez bullshitov, klamstiev a zneužívaní naivity iných ľudí.
Štefan Polgári, dognet.sk
Kto je Štefan Polgári?
Štefan stál pri založení a doteraz vedie affiliate sieť Dognet. Tá pôsobí hlavne v CEE, obsluhuje cez 650 ecommerce affiliate kampaní a viac ako 5000 publisherov. V roku 2020 pomohla svojim inzerentom priniesť cez 870 000 konverzií a partnerom vyplatili takmer 3 000 000€. Štefan stavia Dognet na profesionalite, férovosti a pridanej hodnote. Preto sieti veria aj značky ako Alza, Mall Group, Möbelix či DECATHLON.
Okrem Dognetu je aj kurátorom v múzeu mobilov, založil projekt Ecommerce Bridge a v rámci Dognetu vydali niekoľko kníh pre affiliate a ecommerce komunitu. V portfóliu má tiež projekt Bonipo.sk
Ďakujeme za rozhovor a informácie