Komunikácia Sociálnej poisťovne cez elektronickú schránku neustále narastá. Ak od januára do konca októbra 2017 ústredie Sociálnej poisťovne prijalo 106 940 elektronických podaní a odoslalo ich 66 186, v tomto roku je počet zásielok doručených cez elektronickú schránku viac ako dvojnásobný a počet odoslaných vyše trojnásobný. Od januára do októbra 2018 ústredie Sociálnej poisťovne cez elektronickú schránku prijalo 232 444 podaní a zaslalo 213 636 podaní.
Sociálna poisťovňa sa stretáva s otázkami poistencov, či vybavenie občianskeho preukazu s čipom na polícii majú nahlásiť Sociálnej poisťovni
Nie je to tak, hoci tento občiansky preukaz slúži na prihlásenie na portál www.slovensko.sk a vstup do elektronickej schránky, cez ktorú potom občan môže komunikovať so Sociálnou poisťovňou. Samotné vybavenie občianskeho preukazu (tzv. eID karty) teda netreba Sociálnej poisťovni nahlasovať.
V prípade, že občan má aktívnu elektronickú schránku, Sociálna poisťovňa s ním komunikuje elektronicky.
Ak si elektronickú schránku neaktivoval na doručenie (hoci si vybavil občiansky preukaz s čipom), Sociálna poisťovňa s ním nemôže komunikovať cez elektronickú schránku a komunikuje papierovo. Sociálna poisťovňa si vždy sama preveruje, či má subjekt aktívnu elektronickú schránku. Ak ju má aktívnu, zásielku mu odošle elektronicky.
Webový portál www.slovensko.sk s elektronickou schránkou nie je v správe Sociálnej poisťovne. Spravuje ho Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) a užívateľ tam nájde návody, s ktorými by sa mal pri využívaní elektronickej schránky oboznámiť.
Názornú informáciu o vstupe do elektronickej schránky nájdete tu:
Elektronická schránka – vstup cez portál slovensko.sk