E-commerceE-shopyMarketingOnline marketingPodnikanie xa Publikované 8. januára 2021 zobraziť celý profil

Rok 2020 sa zapísal do histórie aj v kontexte presunu Slovenska do virtuálneho sveta. Rástol totiž záujem o slovenské domény. Informovala o tom spoločnosť SK-NIC, ktorá registruje a spravuje domény s koncovkou .sk.

Výrazný záujem o registráciu domén

V oblasti virtuálnych sídiel, teda domén – tieto sú prvým krokom k budovaniu vlastnej virtuálnej identity – sme od začiatku pandémie zaznamenali výrazný záujem o ich registráciu,“ uviedla spoločnosť.

Ako dodal správca slovenských domén, pre pandémiu nového koronavírusu mnohí pochopili, že existujúce dobré domény si treba nechať a využívať, či už na weby, alebo komunikáciu. Svedčia o tom narastajúce počty predlžovaných registrácií. Podľa spoločnosti to znamená, že Slováci do virtuálneho sveta nielen vstupujú, ale chcú v ňom aj aktívne zostať.

Pandémia podľa spoločnosti teda zmenila trend registrácie domén. Kým do roku 2020 bola registrácia domény často spojená s nejakým zaujímavým projektom, ktorý však doménu živil iba jeden rok, pandémia priniesla nárast viacročných registrácií.

Čo jasne naznačuje, že držitelia majú s doménami premyslené zámery. Podľa nárastu využívania domén je vidno, že držitelia pochopili význam svojich jedinečných domén a neplánujú ich len tak nechať iným,“ myslí si riaditeľ spoločnosti Peter Bíro.

Článok pokračuje pod reklamou

Netreba zabudnúť na predĺženie registrácie

Ako dodal, držiteľom domén v súčasnosti radí, aby nezabudli registrácie svojich domén predĺžiť. „Život a aktivity viac a viac využívajú virtuálny svet a ako už zistilo veľa ľudí nielen na Slovensku, mať vlastnú doménu je veľkou výhodou,“ poznamenal Bíro.

Spoločnosť pripomenula, že aj pre veľký záujem o registráciu domén spustila na jeseň minulého roka Akadémiu virtuálneho Slovenska, v ktorej pomocou krátkych videí približuje svet domén najmä internetovým nováčikom.

Videá sa týkajú napríklad tvorby webov a e-shopov, komunikácie a marketingu vo virtuálnom priestore, ale aj zabezpečenia si značky a know-how. Sú dostupné na webovej stránke spoločnosti.