E-shopyMarketingOnline marketingPodnikanie xa Publikované 14. februára 2020 zobraziť celý profil

Je to tak trocha ako hra. Aby si vás ľudia v cenových porovnávačoch obľúbili a nakupovali cez vás, nestačí len cena. Musíte si ich získať. My sa zameriame na Heureku. Tá udeľuje niekoľko certifikátov. Ak ich vlastníte, šanca, že zákazník nakúpi u vás, je vyššia. 

Veľkú úlohu zohrávajú recenzie užívateľov a hodnotenia

Ľudia pristúpia k prekliku z produktu na vašu stránku vtedy, ak vidia, že eshop má okrem zaujímavej ceny, kvalitných informácií o produkte a dopravy aj veľa kladných recenzií.

Ak máte súčasne aj ocenenie Heureky, ktoré udeľuje pri pozitívnych hodnoteniach, máte už aspoň sčasti zákazníka na svojej strane. Na kupujúceho lepšie pôsobí to, ak má eshop odznak „Overené zákazníkmi“ a k tomu množstvo hviezdičiek. Svedčí to o tom, že ľudia sú so službami obchodu naozaj spokojní.

zdroj: heureka.sk

Zákazníci nahliadnu aj do komentárov, kde ľudia vyjadrujú svoju spokojnosť alebo nespokojnosť. Snažte sa preto získavať pozitívne hodnotenia a pozitívne komentáre. Na negatívne komentáre reagujte. Slušne.  Ak sú neodôvodnené, požiadajte o ich odstránenie. Znižujú vám totiž šance získať lepšie hodnotenie.

Heureka.sk dáva obchodníkom hodnotenia Overený obchod, Obchod odporúčaný zákazníkmiOverené zákazníkmi. Súčasne je viditeľná aj ikonka eshopov, ktoré sa stali finalistami alebo výhercami súťaže Eshop roka (usporadúva ju Heureka).

Ako získať recenziu od zákazníkov?

Ak u vás nakúpia, vždy ich požiadajte o recenziu. Od počtu hviezdičiek totiž závisí sila vášho ocenenia. Logo Overené zákazníkmi pôsobí na nakupujúcich lepšie, no ak sa nájde niekoľko nespokojných, ktorí vám dajú horšie hodnotenie, zase oň prídete.

Môžete si napríklad všimnúť, ako sa pri eshopoch zobrazuje Zlatý certifikát Overené zákazníkmi a po čase zase zmizne. Obchod totiž nesplnil prísne kritériá – získal zlé hodnotenia a certifikát mu Heureka odobrala. Po splnení podmienok mu ho opäť pridelí.

Preto je dôležité, aby ste služby a benefity, ktoré pri nákupe ponúkate, aj splnili. Sľúbili ste darček k objednávke? Nezabudnite naň. Máte doručenie do 24 hodín? Dodržte to. Na rýchlosť doručenia sú zákazníci veľmi citliví.

Pre upútanie pozornosti a vyšší komfort slúži nákupný košík od Heureky

Za služby si účtuje určité percentá z predaja až vtedy, keď zákazník reálne nakúpi. Pozor, funkcia je to zaujímavá, ale vždy si prerátajte, či neprichádzate o veľkú časť marže alebo rovno nepadáte do mínusu. Košík vám síce môže zdvihnúť obrat, ale reálne budete v strate.

Dnes je k dispozícii viacero porovnávačov cien tovarov. Heureka, Najnakup a Pricemania sú zrejme najznámejšie. Ak predávate nábytok a doplnky, skúste to na Favi a Biano, oblečenie hľadajú zákazníci cez Glami.


O autorovi

Rastislav PiovarčiRastislav Piovarči – venujem sa copywritingu a marketingu. Začínal som s Facebookom, baví ma e-commerce a všetko dianie okolo. Občas pripravím rozhovor či reportáž so zaujímavými ľuďmi alebo zo zaujímavého miesta. Hrám na gitaru a banjo,  mám rád bluegrass, dobré knihy, silnú kávu a túlanie po horách.