Google čelí „rozsiahlemu vyšetrovaniu“ svojho reklamného biznisu, uviedla v piatok (12. marca) komisárka EÚ pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová.
„Technologický sektor je pre nás prioritný, keďže to, čo sa stalo počas uplynulých 12 mesiacov, zmenilo množstvo našich zvykov,“ povedala Vestagerová.
Vyšetrovanie „reklamného ekosystému Google“ je jedným z viacerých, ktoré vedie Európska komisia (EK) voči technologickým firmám, ako napríklad vyšetrovanie Apple pre podmienky jeho App Storu a jeho platobný systém či vyšetrovanie Facebooku pre jeho Marketplace či spôsob zaobchádzania s dátami užívateľov alebo Amazonu pre používanie dát predajcov a preferovanie vlastných ponúk.
Regulačné úrady v januári získali informácie o praktikách Google v oblasti reklamy
Európska komisia vyšetruje praktiky nakladania Google s údajmi od roku 2019 a aktuálne rozšírila jeho rámec, aby sa pozrela na plány koncernu redukovať cookies tretích strán, čo po sťažnostiach vydavateľov už vyšetruje britský protimonopolný úrad.
Vestagerová už predtým uviedla, že sa veľmi zaujíma o reklamný biznis Google, aby ho plne pochopila a dokázala reagovať na kritiku odporcov jeho fungovania. Ešte v januári povedala, že nevie, či EK otvorí formálne vyšetrovanie a bude sa tým hlbšie zaoberať.
- Affiliate marketing sa v zahraničí teší úspechu. V čom Slovensko zaostáva a ako by sa mohlo globálnym trhom inšpirovať?
- Report udržateľnosti 2021: Praktický sprievodca svetom zeleného brandingu a marketingu
- Ako chrániť vlastnú značku a podnikanie? 5 dôležitých tipov z praxe
zdroj: TASR / úprava: redakcia