eKasaPodujatia xa Publikované 13. marca 2019 zobraziť celý profil

Finančná správa odmieta, aby politici zneužívali tému online-zácie registračných pokladníc a krátko pred spustením projektu pre verejnosť šírili zmätočné a zavádzajúce informácie. Projekt eKasa, ktorý je súčasťou opatrení v boji proti daňovým podvodom, sa implementuje podľa plánu. Zavedenie projektu schválila Vláda SR, rovnako aj poslanci NR SR. 

eKasa vychádza z Akčného plánu

Finančná správa sa ohradzuje voči informáciám, ktoré šíria niektorí poslanci o projekte eKasa, a ktoré sú zavádzajúce so snahou úmyselne poškodiť dôležitý projekt v boji proti daňovým podvodom. Projekt vychádza z Akčného plánu boja proti daňovým podvodom na roky 2018 – 2020. Cieľom eKasy je znížiť daňovú medzeru na DPH, ktorá v sektoroch HORECA, maloobchod a služby dosahuje výšku takmer 500 mil. eur. Takéto aktivity môžu navodzovať dojem, že útoky na eKasu majú za cieľ zabrániť lepšiemu výberu daní a ochrane poctivých podnikateľov a kupujúcich.

Finančná správa sa zodpovedne pripravuje na štart ostrej prevádzky projektu eKasa

Od začiatku decembra (schválenie zákona v NR SR) intenzívne komunikuje s výrobcami pokladničných riešení, pričom momentálne všetky predložené riešenia testuje. Ako finančná správa informovala naposledy včera, predložené projekty sú kvalitne pripravené.

Väčšina z podaných žiadostí bude vybavená do konca marca 2019. Aktuálne testované riešenia by vedeli pokryť približne 70% súčasného trhu s pokladnicami, a to rovnomerne naprieč celým spektrom podnikateľov – malých podnikateľov, sektor HORECA, ale aj väčšie reťazce.
Žiadne obavy v tomto smere preto nie sú opodstatnené.

Finančná správa pravidelne informuje o postupe projektu eKasa

Okrem tlačových správ či špeciálnej podstránky na portáli finančnej správy pravidelne poskytuje podnikateľom informácie aj prostredníctvom zasielaných newsletterov (na cca 10 000 adries), k téme sa stretla Konzultačná rada prezidentky finančnej správy, o projekte informuje finančná správa pravidelne aj prostredníctvom médií.

Finančná správa zároveň pripomína, že od 1. apríla 2019 sa k systému musia pripojiť iba novovzniknutí podnikatelia, teda tí, ktorým je po 1. apríli vydané nové IČO. Ak otvorí existujúci podnikateľ po 1. apríli novú prevádzku, resp. bude chcieť novú pokladnicu do existujúcej prevádzky, stále môže používať súčasný systém elektronickej registračnej pokladnice, pre účely ktorej vydá daňový úrad DKP. Súčasní podnikatelia sa totiž môžu k systému pripájať od apríla až do konca júna. Až od júla 2019 sú nové podmienky povinné pre všetky prevádzky.