MarketingSociálne siete xa Publikované 10. januára 2017 zobraziť celý profil

Za vianočné darčeky sme ochotní zaplatiť čoraz viac. Na internete nakupujeme najmä kozmetiku, oblečenie, spodnú bielizeň, hračky pre deti či šperky.
Podľa prieskumu BiznisWeb.sk, ktorý ponúka redakčný systém na tvorbu e-shopu a webstránky, hodnota objednávok u slovenských e-shopov medziročne vzrástla až o 21%.

“V prieskume sme zisťovali medziročný nárast objednávok vybraných e-shopov v období od 1. do 23.12.2015 a v rovnakom období v roku 2016. Medziročný nárast hodnoty objednávok u slovenských klientov stúpol o 21% a u českých o 13%. V Českej republike je však trh rozvinutejší, preto je menší nárast pochopiteľný,” popisuje výsledky prieskumu Peter Polakovič, CEO BiznisWeb.sk/ByznysWeb.cz.

Vianočné koláčiky cez internet

Slováci v špecializovaných e-shopoch objednávajú aj zákusky či drobné vianočné pečivo.
“Najmasívnejší medziročný nárast hodnoty objednávok sme zaznamenali u e-shopov ponúkajúcich cukrárske výrobky a pomôcky na pečenie či zdobenie. Jednalo sa v priemere o 187 % zvýšenie oproti roku 2015,” vysvetľuje Polakovič.

Zdravie pod stromčekom

Slováci svojim blízkym kupujú aj praktické a zdravé darčeky, ako napríklad fitness a výživové doplnky, ale aj programy na chudnutie alebo jedálničky na mieru. E-shopy ponúkajúce komplexné balíčky na chudnutie zaznamenali v porovnávanom období v priemere až 58% nárast hodnoty objednávok.
E-shopy s fitness doplnkami priemerne 31% medziročný nárast hodnoty objednávok.

Ako získať viac objednávok v roku 2017?

Podľa klientov BiznisWebu je dôležité udržať si aj v náročných predajných obdobiach 100% zákaznícky servis, venovať sa obsahovému marketingu  a on-page SEO, využívať e-mailové kampane a samozrejme Google AdWords či reklamu na Facebooku.
Tú správnu marketingovú stratégiu si musí každý e-shop nájsť sám. Ideálne je, ak má k dispozícii štatististické údaje z minulých rokov.

“Na základe spätnej väzby od našich klientov jasne vyplýva, že trendom a najlepšou cestou k úspechu je multikanálový marketing. Dôležité je však poznať svoju cieľovú skupinu a svoje stratégie prispôsobiť mobilným zariadeniam, ktoré každý rok zohrávajú významnejšiu úlohu. Z tohto pohľadu je nevyhnutné prevádzkovať e-shop s responzívnou verziou, kedy sa dizajn e-shopu a webstránky automaticky prispôsobí šírke displeja konkrétneho zariadenia,” uvádza Polakovič.

Okrem responzívneho webdizajnu sú základom úspechu aj samotné funkcie e-shopu, ktoré dokážu urýchliť vybavenie a expedíciu objednávky. Okrem skladového hospodárstva a fakturačného systému sem určite patrí aj ponuka online platieb či vyzdvihnutia zásielky v balíkomatoch, parcelshopoch či v zásielkovniach.

“Som veľmi spokojný, že sa vianočná sezóna 2016 našim e-shopárom vydarila. Verím, že k úspechu im pomohlo aj priame napojenie na dopravcov a ďalšie skvelé funkcie, o ktorých rozhodli hlasovaním v Knihe prianí,”  dodáva Peter Polakovič.

O prieskume

Prieskumu Medziročný nárast objednávok e-shopov od BiznisWebu 2015-2016 sa zúčastnilo 200 náhodne vybraných slovenských e-shopov využívajúcich verziu systému Flox 3 od BiznisWeb.sk a 150 náhodne vybraných e-shopov pôsobiacich na českom trhu využívajúcich českú verziu ByznysWeb.cz. V prieskume boli použité interné dáta klientov získané porovnaním celkovej hodnoty objednávok vo vymedzenom období (od 1. – 23.12.2015 a 2016).

O BiznisWebe

BiznisWeb je lídrom medzi dodávateľmi e-shopových riešení na slovenskom trhu. Od roku 2003 vyvíja vlastný redakčný systém na tvorbu e-shopov a webstránok. Aktuálne ho využíva približne 5000 klientov na celom svete.
Prioritou BiznisWebu je používateľsky prívetivé, moderné a cenovo dostupné riešenie pre tvorbu e-shopu či webstránky s bohatou funkcionalitou a profesionálnou zákazníckou podporou.

Viac informácií o službách a novinkách nájdete na BiznisWeb.sk.

O autorovi 


Peter Polakovič, CEO BiznisWeb.sk / ByznysWeb.cz so svojim tímom vyvíja moderný systém pre tvorbu e-shopu a webstránky s dôrazom na funkcie, ktoré značne uľahčia podnikanie na internete.