HR/PersonalistikaManažmentPrieskumy a analýzy xa Publikované 18. januára 2021 zobraziť celý profil

Najväčšia konkurencia medzi uchádzačmi, ktorí reagovali na pracovné ponuky cez portál Profesia.sk, bola vlani v administratíve, marketingu a médiách. Informovala o tom PR manažérka portálu Nikola Richterová. Ak firma zverejnila v roku 2020 ponuku na prácu v týchto sektoroch, v priemere dostala viac ako 50 životopisov.

Viac ako 40 životopisov posielali uchádzači aj v sektoroch ako prekladateľstvotlmočníctvo, ľudské zdrojepersonalistika, vrcholový manažment či obchod. Prvú desiatku uzatvárali ponuky v štátnej správe a samospráve, zákazníckej podpore či v oblasti umenia a kultúry.

Konkurencia medzi uchádzačmi pritom medziročne narástla

Kým v roku 2019 platilo, že na jednu ponuku práce zareagovalo zhruba 17 uchádzačov, v roku 2020 tento priemer stúpol na 26,“ vyčíslila Richterová. Pri obľúbených oblastiach práce boli nárasty ešte výraznejšie, napríklad v administratíve v roku 2019 platilo, že na jeden inzerát dostala firma v priemere 33 životopisov, v roku 2020 to bolo takmer 57. Administratíva stúpla v reakciách zo všetkých sektorov najvýraznejšie.

Čo sa týka konkrétnych pracovných pozícií, vlani reagovalo najviac ľudí na ponuky práce na poste anketára, priemerný počet reakcií na takýto inzerát presiahol stovku. Blízko k počtu 100 životopisov na jeden inzerát mali aj pozície sekretárky, vizualistu, kuriéra, office manažéra či promotéra. Obľúbenými pozíciami z pohľadu uchádzačov boli aj fotografi, poštoví doručovatelia, asistenti, novinári, marketingoví pracovníci, korektori, hostesky, vrátnici či redaktori.

Článok pokračuje pod reklamou

Najväčší medziročný nárast záujemcov zaznamenal portál pri anketárovi a kuriérovi

Pri anketároch platilo, že v roku 2019 zareagovalo na jeden inzerát v priemere necelých 24 ľudí, v roku 2020 stúpol počet na takmer 103,“ vyčíslila Richterová. Pri kuriéroch uviedla nárast z vyše 33 na viac ako 88 životopisov na jeden inzerát.

V regionálnom kontexte portál zaznamenal zvýšený počet reakcií na inzeráty v bratislavskom regióne, pričom práve v tomto kraji bývali po minulé roky počty reakcií skromnejšie. V roku 2020 na jednu ponuku v hlavnom meste a okolí zareagovalo v priemere 28 ľudí, čo je viac ako v Trnavskom, Nitrianskom, Trenčianskom a dokonca aj v Žilinskom kraji. Podľa Richterovej za to môže fakt, že práve v bratislavskom regióne klesol počet ponúk najviac (o 32 %).

zdroj: TASR / úprava: redakcia