Cestovný ruchEkonomikaKoronavírus COVID-19 xa Publikované 23. januára 2021 zobraziť celý profil

Na všetky odložené zájazdy z minulého roka je poistná zmluva platná bez ohľadu na to, či cestovná kancelária získala poistenie na rok 2021. Do konca augusta sa musí cestovná kancelária s klientom dohodnúť na náhradnom plnení alebo do 14 dní vrátiť všetky zaplatené prostriedky.

V prípade krachu cestovnej kancelárie tak cestujúci neprídu o svoje peniaze. Informoval o tom hovorca Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR Ivan Rudolf.

Žiadna z cestovných kancelárii na Slovensku zároveň rezortu dopravy neavizuje, že by jej do konca leta hrozil krach

Na ministerstve dopravy sa tejto situácii intenzívne venuje pracovná skupina zložená zo zástupcov cestovných kancelárií, poisťovní, Slovenskej bankovej asociácie, Národnej banky Slovenska, ale aj ministerstva financií a hospodárstva, ktorých cieľom je uchrániť podnikateľov a nastaviť podmienky tak, aby boli v súlade s európskymi pravidlami. Teší nás, že poisťovne našli v týchto ťažkých časoch spoločnú reč s cestovnými kanceláriami,“ skonštatovala štátna tajomníčka MDV Katarína Bruncková.

Článok pokračuje pod reklamou

Ministerstvo dopravy spustilo v decembri schému pomoci, v rámci ktorej sa podnikatelia v cestovnom ruchu vrátane cestovných kancelárií pri poklese tržieb o viac ako 40 % môžu uchádzať o finančnú podporu zo 100-miliónového balíka.

Ministerstvo v týchto dňoch vypláca viac ako 11 miliónov eur. „Aj vďaka tejto schéme pomoci sa optika poisťovní na cestovné kancelárie trochu zmenila a sú ústretovejšie. Počet poistených cestovných kancelárií stále stúpa,“ priblížil prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Roman Berkes.

MDV sa zaoberá aj návrhom na vytvorenie tzv. garančného fondu pre prípad, že niektorá cestovná kancelária príde o poistenie insolventnosti. Na tomto návrhu pracuje spolu so zástupcami poisťovní a cestovných kancelárií. Rezort dopravy by chcel, aby fungoval od roku 2022.

zdroj: TASR / úprava: redakcia