ManažmentMarketingPodnikanie xa Publikované 19. júna 2017 zobraziť celý profil

Čo to je?
Týka sa produktov/služieb alebo Vašej značky?
Môže to byť oboje, positioning však pre mňa nie je primárne umiestňovanie produktov alebo služieb na trh, positioning je pre mňa umiestňovanie Vašej značky do hláv ľudí.
Aby si ju zapamätali nie nejako, ale presne a konkrétne.

Každá Vaša činnosť, ktorú robíte by mala vychádzať z toho istého základu. Úlohou salesu je predať, úlohou marketingu vytvárať dopyt. A úlohou positioningu je držať tieto veci pokope.

Positioning Vašej značky stojí nad všetkými činnosťami, ktoré vykonávate pri podnikaní. K tvorbe produktov, služieb, namingu, naceňovaniu, kreativite treba pristupovať nielen pocitovo, ale s istým návodom a vedomosťou, kto som a kto nie som.

Positioning nie je intuitívny, ani kreatívny. Je funkčný. Je konkrétny. Je jeden (neexistuje viacero kreatívnych návrhov).
Tým pádom je iný od konkurencie, je unikátny.
A ešte raz – je funkčný.
Je to fundamentálna časť DNA Vašej značky.
No bullshit.

Positioning Vám vie povedať, kto ste

Od toho momentu, ak Vám budú chodiť ponuky na spoluprácu, médiá, kreatívne nápady, PR, digital, viete povedať, že “sorry toto nie som ja” a naopak prijímať veci, ktoré budú podporovať a posilňovať vašu značku, lebo budete vedieť, kto ste.
Viete komunikovať správne Vaše produkty a služby, sponzoring.
Viete, kto ste.
A to je super zistenie, v živote aj v podnikaní.


O autorovi

Daniel Bradáč – expert v oblastiach budovania značiek, firemnej kultúry a employer brandingu. Podieľal sa na riadení budovania značky spoločnosti Orange Slovensko a bol lírdrom budovania značky zdravotnej poisťovne Dôvera. V roku 2009 založil marketingovú agentúru Generations, s.r.o., ktorá sa špecializuje na marketing a biznis development, a k jej klientom patrí Tatry Mountain Resorts, VÚB banka, či SEAT.

Kontakt – www.generations.sk