E-shopyManažmentMarketing xa Publikované 22. novembra 2016 zobraziť celý profil

Program Slovenskej sporiteľne na podporu začínajúcich podnikateliek sa blíži ku koncu. Na siedmom stretnutí učastníčky postupne hodnotili svoj posun a podelili sa o vízie a pokroky v podnikaní. K tomu im dopomohli aj skúsenosti a know-how Ľuboša Saba.

Ľuboš Sabo z agentúry VISIBILITY na raňajkách rozprával o realite digitálneho marketingu na Slovensku. Začínajúcim podnikateľkám poradil, ako si majú naplánovať svoj online marketingový projekt, a naučil ich, čo je to nákupná cesta zákazníka a ako jej treba prispôsobiť marketingové aktivity. Prezradil tiež, koľko peňazí firmy vynakladajú na jednotlivé marketingové kanály, a že Slováci trávia online množstvo času, a to nie len mladí.

Účastníčky sa naučili identifikovať správne cieľové skupiny a vyberať pre ne vhodné marketingové kanály naprieč fázami nákupného cyklu. Ľ. Sabo im ukázal ako bude vyzerať budúcnosť online marketingu –  nákupný proces zákazníka sa bude stále viac fragmentizovať, vďaka čomu budú môcť firmy presnejšie adresovať svoje marketingové aktivity.

Sériu stretnutí zavŕšia dve podujatia v Bratislave a Trnave. Venovať sa na nich budeme finančnému zdraviu začínajúcich podnikateliek a tomu, kde majú hľadať potenciálnych kupujúcich pre svoje produkty a služby.

Účastníčky programu budú môcť vyhrať jeden z troch vlogov, ktoré o nich a ich podnikaní nakrútime v spolupráci s internetovým portálom StartItUp. Viac o súťaži sa dozviete na www.slsp.sk/podnikavezeny (prihlasovanie bolo uzavreté 30. septembra 2016).

Podujatie organizuje Slovenská sporiteľná v rámci Programu pre začínajúcich podnikateľov. Podporuje prostredníctvom neho ľudí, ktorí chcú rozbehnúť vlastné podnikanie. Okrem riešenia financovania umožňuje záujemcom získať kontakty na potenciálnych partnerov a rady od skúsenejších.

Siedme stretnutie účastníčky ohodnotili nasledovne:

Nevedela som, že existuje niečo také ako asistovaná konverzia. Dozvedela som sa, že Youtube je taktiež zaujímavý marketingový kanál, ktorý ma potenciál. A hlavne, že si treba nastaviť rôzne merateľné ciele pre rôzne fázy nákupnej cesty zákazníka.

Diana / Kurzy šitia / Bratislavský kraj

Zaujala ma schéma see-think-do-care, ktorá je skvelou kostrou, na ktorú sa dá zavesiť akékoľvek uvažovanie nad marketingom. Budem sa o to výrazne opierať do budúcna. Dozvedela som aj to, že väčšina ľudí stále surfuje po internete cez stolový počítač – to je dobré vedieť pri prispôsobovaní obsahu jednotlivým zariadeniam. A nakoniec za zmienku stojí aj analýza kľúčových slov: idem si ju urobiť podľa Ľubošovho blogového článku, lebo aj keď mám biznis už naštartovaný, tieto veci treba stále optimalizovať a mať pod kontrolou.

Lýdia / Jazykový mentoring / Bratislavský kraj

Naučila som sa ako zakomponovať štyri fázy nákupného procesu zákazníka do tvorby svojho webu. Teraz viem, že keď tvorím obsah, musím ho tvoriť pre konkrétnu “persónu”, ktorú si musím zadefinovať, a taktiež, ako súvisí persóna s kľúčovými slovami. Dozvedela som sa, že PPC reklama môže mať rôznu cenu v závislosti od použitých kľúčových slov.

Soňa / tvorím na mieru šité riešenia stabilizácie, rastu a ziskovosti malých a stredných firiem / Bratislavský kraj

Dozvedela som sa ako funguje využitie kľúčových slov a kam sa pozrieť, aby som si to vedela na webe nastaviť. Čo je to PPC a ako sa to dá využiť v praxi. Mnoho ďalších konečne utriedených termínov, ktorých význam som nepoznala. Uvedomila som si, že niektoré, i keď masovo fungujúce veci, asi neprejdú cez moje etické sito, a že budem musieť ešte hodne hľadať a rozhodovať sa.

Ľubica / textilná remeselná a výtvarná tvorba / Bratislavský kraj

Ešte tento týždeň si sadnem a napíšem si svoju stratégiu, ako chcem pritiahnuť zákazníka a motivovať ho.  Rozplánujem si to do štyroch fáz, ako nám odporučil Ľuboš Sabo. V rámci prvej fáze SEE  – natočím vlastné video. Jupí … teším sa

Janka / pripravujem inzertný portál na výmenný obchod súkromných osôb / Bratislavský kraj

Potvrdila som si myšlienku, že – webstránka je “MUST BE” pre každého podnikateľa. On-line marketing je to, čo osloví najviac ľudí, je to merateľné a teda má výpovednú hodnotu. Tiež je dôležité zvážiť mieru investícií do webstránky a on-line reklamy, komunikácie so zákazníkom voči efektu, aký to má na zvýšenie predaja. Proste, aby náklady neprevýšili mieru prínosu.

Emíla / Mamkin Sen: dekoračné a úžitkové prvky z recyklovaných materiálov / Žilinský kraj

Zistila som, že Facebook je stále najsilnejší internetový nástroj online marketingu na Slovensku a je dobré z neho vyťažiť maximum. Youtube má dobrú sledovanosť dokonca aj u ľudí vo vyššom veku.
A model “See-think-do-care” mi taktiež dal nový pohľad do problematiky marketingu a zacielenia reklamy.

Dominka / predaj vakov na chrbát ručne vyrábaných z recyklovaných látok  / Bratislavský kraj

Prezentované štatistiky ma najskôr zarazili, no uvedomila som si, že ak 70 % Slovákov je denne online, je to výhoda, ktorú je potrebné využiť. A v konečnom dôsledku je cesta zákazníka v štyroch fázach – see/think/do/care – veľmi dôležitá a efektívna.

Agáta / venujem sa koučingu / Košický kraj

Dozvedela som sa, že robiť marketing a nemerať, aká bola konverzia na získaných zákazníkov, je iba polovičatá práca. Každá fáza nákupného cyklu má svoje preferované marketingové kanály. A štatistika, že 9 z 10 Slovákov je online minimálne 1x za deň ma prekvapila.

Petra / venujem sa tvorbe oblečenia – značka Tiope / Bratislavský kraj