Finančná správa od pondelka eviduje krátkodobé výpadky portálu finančnej správy, na ktorého odstránení pracuje s výrobcom systému. Klientom sa ospravedlňuje za vzniknuté komplikácie, situáciu dôkladne analyzuje a rieši tak, aby sa problém už nezopakoval.
Výpadky v pondelok a utorok
Finančná správa zaznamenala počas pondelka a utorka výpadky portálu finančnej správy, pričom identifikovala, že spolu nesúviseli a nejde ani o žiadny hackerský útok. Intenzívne vzniknuté problémy rieši s výrobcom systému a pracuje na jeho včasnom odstránení.
Bez postihov
Finančná správa sa klientom ospravedlňuje za vzniknutú situáciu, a to aj vzhľadom na plnenie niektorých januárových daňových povinností (napr. v prípade DPH). V tejto súvislosti daňové subjekty ubezpečujeme, že sa nemusia obávať postihov, alebo komplikácií za možné nesplnenie si povinností, ktoré nevznikli na ich strane.
Článok pokračuje pod reklamou
Podanie doručiť nasledujúci pracovný deň
Na základe legislatívy platí, že ak daňový subjekt z dôvodov, ktoré sú na strane správcu dane, nemohol doručiť podanie do elektronickej podateľne v posledný deň lehoty (napr. v prípade daňového priznania a výkazov DPH k 25.1.2022), lehota sa považuje za zachovanú, ak je podanie doručené najbližší nasledujúci pracovný deň po odstránení prekážok na strane správcu dane. V prípade akýchkoľvek pochybností o tom, či bolo podanie správne doručené, odporúčame klientom, aby sa obrátili na svojho správcu dane. Finančná správa intenzívne hľadá riešenie, aby sa podobné problémy neopakovali a vzniknutý výpadok bol v čo najkratšom čase odstránený.
Zdroj Finančná správa / úprava redakcia