MarketingPodnikanieSEO xa Publikované 3. decembra 2018 zobraziť celý profil

Máte svoj vlastný blog, webovú stránku či eshop? V tom prípade by ste určite chceli mať čo najlepšie vyhľadávania na internete. Poradíme vám, ako na to.

Čo je to SEO ?

Ľudia vyhľadávajú konkrétne kľúčové slová, ktoré zadávajú do svojich vyhľadávačov. Preto, ak chcete, aby si klikli práve na váš web, využite SEO. Je to anglická skratka search engine optimization, čo po slovensky znamená optimalizácia pre vyhľadávače.

Práve touto optimalizáciou pre vyhľadávače vytvárame, dopĺňame a následne propagujeme webové stránky k lepším umiestneniam v neplatených, tzv. organických výsledkoch vyhľadávania. Hlavné sú v tomto prípade kľúčové slová, ktoré sú relevantné pre dané web stránky.

SEO je dlhodobý proces. Preto, ak ste sa len prednedávnom rozhodli, že začnete blogovať alebo vytvárať svoj vlastný web, nečakajte rýchlo extra veľkú návštevnosť. Ak však už má váš web nejakú históriu za sebou, budete to mať o to ľahšie.

SEO je presne to, čo vašu stránku posunie vo výsledkoch vyhľadávania vyššie oproti ostatným. Je však veľa faktorov, ktoré SEO ovplyvňujú, ale aspoň polovicu z nich nedokážete priamo kontrolovať a upravovať. Vyhľadávače radia výsledky vyhľadávania podľa dôležitosti, ktorú určujú rôzne faktory. Tie rozdeľujeme na on-page a off-page faktory podľa toho, či je ich hodnota ovplyvnená priamo na danej webstránke alebo je ovplyvnená mimo nej.

Výber dôležitých on-page a off-page faktorov:

On-page SEO – tu ide o zmeny na vašom webe. Či už z technickej stránky alebo obsahovo. Z technickej stránky by mal byť ľahko čitateľný a štruktúrovaný. Obsah musí byť originálny, kvalitný a zameraný pre cielené kľúčové slová.

Patria sem:

  • kľúčové slová v obsahu,
  • unikátnosť obsahu stránky,
  • funkčnosť stránky pre mobilné telefóny,
  • rýchlosť načítania stránky,
  • tvorenie nového obsahu.

Off-page SEO – skúma, ako sa iné weby zmieňujú o vašej stránke, mimo vášho webu. Hlavne sa jedná o spätné odkazy na váš web z iných webov.

Patria sem:

  • počet odkazov z autoritatívnych webstránok,
  • aktivita na sociálnych sieťach,
  • vybudovanie popularity web stránky,
  • tematická relevancia odkazovaných stránok a webstránok,
  • rôznorodosť textov spätných odkazov.

Marketing a sociálne siete

Optimalizácia pre vyhľadávače je súčasťou širšej časti internetového marketingu, tzv. marketingu vo vyhľadávačoch, ktorá sa označuje anglickou skratkou SEM (Search Engine Marketing). Okrem optimalizácie pre vyhľadávače SEM zahŕňa platené reklamy vo vyhľadávaní – PPC ( čo je to – Pay Per Click).

Taktiež by ste nemali pri budovaní SEO zabúdať na sociálne siete. Pretože dnes sa už aj vyhľadávače riadia pri zobrazovaní výsledkov tým, ako sa vašej stránke darí, napr. na Facebooku. Treba byť však na svojom Facebookovom účte dostatočne aktívny, nie si ho len založiť pre potrebu SEO.


O autorovi

Veronika Štrbová – som copywriterka, ktorá sa venuje témam ako bývanie, podnikanie, domácnosť či zdravie. Rada však skúšam aj témy z iných oblastí. Zameriavam sa na pridanú hodnotu, budovanie a posilnenie SEA ( SEO – optimalizácia pre vyhľadávače, ang. „Search Engine Optimization“)