Mesiac, kedy je dostupných najviac voľných pracovných ponúk, nie je zároveň obdobím, kedy si uchádzači najčastejšie hľadajú prácu. Spoločnosť Profesia sa pozrela na trendy hľadania nových zamestnancov a reakcií uchádzačov na Slovensku.
Analýza sledovala správanie sa firiem a uchádzačov za posledné tri roky. Ukazuje sa, že najvhodnejšie obdobie na zmenu práce je pred začiatkom leta, uchádzači však hľadajú nové zamestnanie skôr v zime.
Najviac voľných miest pred letnými prázdninami
Zamestnávatelia na Profesia.sk zverejňujú najčastejšie ponuky v máji a júni. V prvej päťke skončili však aj mesiace po letných prázdninách – október a september. Uchádzači, ktorí si hľadajú prácu počas prvých mesiacoch, majú každoročne najviac príležitostí v marci.
Naopak, najmenej ponúk uverejňujú zamestnávatelia každoročne v decembri. Menšia ponuka pracovných príležitostí je tiež pravidelne dostupná v novembri a vo februári.
Uchádzači plnia novoročné predsavzatia
Z pohľadu reakcií na ponuky je najfrekventovanejším mesiacom január. To môže súvisieť práve stlacovpredsavzatiami, ktoré si dávajú Slováci do nového roka. Druhým najobľúbenejším je február a to aj napriek tomu, že ide o jeden z mesiacov, kedy býva na Profesia.sk každoročne najmenej ponúk.
Keď sa pozrieme na spodok rebríčka, tak môžeme vidieť, že ľudia si hľadajú prácu na Profesii najmenej v decembri, kedy je na portáli aj najmenšia ponuka. Nasledujú mesiace júl a apríl.
Najviac pracovných ponúk prináša začiatok týždňa
Portál Profesia tiež vyhodnotil aktivitu zamestnávateľov a uchádzačov počas týždňa. Ukazuje sa, že v roku 2018 pridávajú zamestnávatelia najviac pracovných ponúk v pondelok. Na druhom mieste skončil utorok a na tretej priečke piatok.
Celkovo však uchádzači reagujú najmenej počas víkendu, pričom rozdiel medzi aktívnym hľadaním práce počas týždňa a víkendu je priepastný.