Sociálna poisťovňa spustila „nový“ systém, ktorý by mal byť bezpečnejší a chrániť údaje poistencov. Publikovali sme k danej téme článok aj my. Tu Sociálna poisťovňa poskytla prvotné informácie a beta verziu systému, kde si nové prihlasovanie a vizuál mohli záujemcovia vyskúšať aj podľa videonávodu. Od spustenia do ostrej prevádzy však nastal malý problém s prihlasovaním do systému SP. Mnoho účtovníkov sa sťažuje na zložitosť a systémové hlášky, ktoré sa im zobrazujú pri prihlasovaní. Po 3 neúspešných zadaniach hesla sa totiž systém zablokuje a užívateľa vyzýva na kontaktovanie Sociálnej poisťovne. Výhody, ktoré prináša nový systém, si prečítate na stránke – https://esluzby.socpoist.sk/
V skupine na Facebooku, ktorá je odborne zameraná na účtovníkov a mzdárov, sa k tejto téme vyjadrujú nespokojní užívatelia, ktorým nový proces značne komplikuje situáciu a pridáva vrásky na čele. Ich reakcie sú rôzne. Jednu z nich sme pre vás vybrali od Petra Zavackého, ktorý odporúča mať „časovú rezervu“ na komunikáciu 🙂
„Pozdravujem kolegov – mzdarov ! Chcem sa podelit s mojou cerstvou skusenostou a zaroven Vas varovat, ak budete pracovat s novym vytuningovanym portalom socialnej poistovne.
Vcera vecer okolo 22:45 som sa chcel prihlasit na portal s cielom prihlasit zamestnanca, ktory mal rano nastupit do prace. Po prvom zadani SSN a kodu z GRID karty mi prihlasenie skoncilo chybou, na ktoru som ale za posledne dni zvyknuty, nakolko novy tuning portalu ma taku vlastnost, ze prihlasenie sa nemusi podarit. Takze som to zacal skusat odznova, kedze doteraz to tak fungovalo a uz som si zvykol na tento test trpezlivosti, za zvladnutie ktoreho ma vacsinou cakala sladka odmena v podobe uspesneho prihlasenia do stareho znameho portalu.
Vcera ma vsak po 3. pokuse cakalo prekvapenie v podobe noveho chyboveho oznamu : „Prosim kontaktujte SP. Stav uctu vam neumoznuije pouzit elektronicke sluzby! “
Moja predtucha sa naplnila, system mi zablokoval pristup, aby ochranil nase data pred utokom mozneho zakerneho narusitela portalu, ktory by nam mozno mohol poslat falosne registracne listy a mesacne vykazy …
Kedze pracovna doba na podpore pre elektronicke sluzby je od 8.00 do 16.00, update testu trpezlivosti – vyssi level, zacal rano o 8.00, kde Vas caka dalsia uloha – dovolat sa na telefon, ktory je stale obsadeny ( doporucujem nechat casovu rezervu 1 hodinu ). Po splneni tejto ulohy vysvetlite pani operatorke co sa stalo s tym, ze vyslovite pochybnost, ze by ste mohli prihlasovacie udaje 3 krat po sebe zle zadat, kedze ste sa na ich uzasny portal prihlasovali uz minimalne 1000 krat a prihlasovacie udaje poznate naspamat, na co vam pani s milym usmevom ( ktory sice nevidite, ale citite ho .. ) vysvetli, ze ano, system vyhodnoti chybne prihlasovanie aj vtedy, kedy ma sam poruchu ( !!! ) a doporuci Vam, aby ste hned po prvej chybe radsej prihlasenie uz neskusali a radsej zavolali jej, na podporu …
Po niekolkych procedurach, cielom ktorych je overit si, ci jej nahodou nevola nejaky saboter z IS ( cislo Grid karty apod. ) Vam pristup odblokuje a mozte veselo pracovat dalej ( ak medzitym na stavbe bola kontrola z IP, vyrubi pokutu za neskore prihlasnie 2000 €, ale to nie je podstatne, Vy ste si zahrali skvelu pocitacovu hru a zbavili ste telo adrenalinu ). A dalsie pozitivum – konecne som sa dozvedel na co je ta nova idiotska modra prihlasovacia stranka na portali SP dobra – aby nas chranila, dakujeme …
Takze, ak chcete mat istotu, ze zamestnanca prihlasite vcas, Vas deadline je den vopred o 15.00 ( hodinka rezerva na dovolanie sa na portal podpory … ) “
Zapojiť sa do diskusie môžete na tomto odkaze – https://www.facebook.com/groups/uctovnictvo/
zdroj: Facebook Účtovníctvo, mzdy a dane / Peter Zavacký