Holandský pivovarnícky gigant Heineken v stredu informoval, že jeho zisk v 1. štvrťroku prudko vzrástol. Prispeli k tomu najmä trhy mimo Európy. Na starom kontinente zaviedli totiž vlády blokády na zastavenie šírenia pandémie nového koronavírusu.
Základný zisk druhého najväčšieho pivovaru na svete sa v prvých troch mesiacoch 2021 zvýšil o 78,7 % na 168 miliónov eur, uviedla spoločnosť.
Čistý zisk však „výrazne ovplyvnila“ pandémia a dosiahol 299 miliónov eur, čo je sotva polovica zisku v rovnakom období 2019, čo bol posledný rok, ktorý ešte neovplyvnil nový koronavírus.
Vedenie spoločnosti však „očakáva, že sa podmienky na trhu postupne zlepšia v druhej polovici roka, v závislosti od očkovania,“ dodal Heineken.
Spoločnosť už oznámila, že zruší 8000 pracovných miest, čo je zhruba 10 % jej globálnej pracovnej sily, po tom, ako zatvorenie barov v mnohých krajinách jej prinieslo v roku 2020 čistú stratu.
Heineken uviedol, že objem dodaného piva v 1. štvrťroku na celom svete zostáva zhruba stabilný, pričom zaznamenal „silný rast odbyt v Afrike, na Blízkom východe, vo východnej Európe a v ázijsko-tichomorských regiónoch“, ktorý mu pomohol vyvážiť prudký pokles predaja v západnej Európe.
Ďalšie údaje o príjmoch za 1. štvrťrok Heineken nezverejnil.
- Japonsko zvyšuje úrokové sadzby. Čo to znamená pre svetovú ekonomiku a sú obavy z recesie?
- Navigácia vo svete predajných nástrojov: Komplexný sprievodca pre moderných obchodníkov
- Tržby firiem rástli, ale zisk sa prepadol o vyše desatinu. Ako sa darilo podnikom v roku 2023?
zdroj: TASR / úprava: redakcia