EkonomikaSlovensko xa Publikované 3. mája 2018 zobraziť celý profil

Bratislava 3. mája 2018. Spoločnosť DEICHMANN-OBUV SK s.r.o. predala v roku 2017 vo svojich 74 predajniach a internetovom obchode asi 2,7 milióna párov obuvi (2016: 2,65 milióna párov). Spoločnosti, ktorá je od roku 2009 lídrom na slovenskom maloobchodnom trhu s obuvou, vzrástol obrat vrátane DPH o 3,1 % na 66,6 milióna eur (2016: 64,6 milióna eur). „Za tento úspech vďačíme predovšetkým našim 466 spolupracovníkom,“ hovorí Karel Madzia. V roku 2017 bolo prijatých 18 nových zamestnancov.

Konateľ spoločnosti je s výsledkom spokojný. „Nielen stacionárny obchod naďalej rástol a darilo sa nám upevňovať pozíciu lídra na trhu. U zákazníkov si veľmi dobre vedie aj internetový obchod, ktorý prevádzkujeme od roku 2014,“ dodáva Madzia. „Náš koncept – ponúkať vysokomódnu obuv v dobrej kvalite za trvalo nízke ceny – sa opäť osvedčil.“ U zákazníkov má spoločnosť veľmi dobrú povesť, a tak v novembri 2017 dostala cenu za najdôveryhodnejšiu značku roka 2017 medzi všetkými maloobchodnými predajcami obuvi.

Nakupovanie má byť pre zákazníkov zážitok

Zvláštnosť oproti klasickému internetovému obchodu spočíva v uplatnení multikanálovej stratégie. Zákazník môže prechádzať medzi stacionárnou a on-line ponukou a všade nájde rovnaké ceny. „Chceme byť prítomní všade tam, kde sa pohybujú naši zákazníci, a prezentovať im celý náš sortiment,“ vysvetľuje Karel Madzia. „Nakupovanie má byť pre našich zákazníkov zážitok. Chceme im získanie vybraného tovaru čo možno najviac uľahčiť a je jedno, či nakupujú radšej online, alebo v kamenných predajniach.“

Tento koncept dopĺňa doručovacia služba Ship to Home. Ak nie je v predajni dostupný vybraný artikel, môže si ho zákazník na mieste objednať a bude mu bezplatne doručený na zadanú adresu.

Počet predajní vzrástol vlani zo 70 na 74. Na tento rok je plánované otvorenie ďalších dvoch nových predajní. Okrem toho bude spoločnosť DEICHMANN 6 súčasných predajní modernizovať. Karel Madzia k tomu hovorí: „Predajne sú našou srdcovou záležitosťou. Chceme v nich poskytnúť našim zákazníkom príjemný nákupný zážitok v modernom prostredí.“

Piatykrát Obchodníkom roka

Prvú predajňu na Slovensku otvorila spoločnosť DEICHMANN-OBUV SK s.r.o. v roku 2004 a v roku 2017 sa stala už piatykrát Obchodníkom roka v kategórii Obchodník s obuvou. Agentúra pre výskum trhu (GfK Czech) sa opytovala 1500 spotrebiteľov a hodnotenými parametrami boli známosť značky, počet zákazníkov, dôvera a spokojnosť so sortimentom, kvalitou a orientáciou v ponuke maloobchodníkov na Slovensku. „Toto opakované ocenenie nás veľmi teší,“ hovorí Madzia. „Ukazuje, že naša stratégia je správna. Ponúkame módnu obuv v dobrej kvalite za trvalo nízke ceny.“

DEICHMANN-OBUV SK s.r.o. sa angažuje

Pomoc ľuďom v núdzi je súčasťou podnikateľskej filozofie spoločnosti DEICHMANN. Preto sa aj DEICHMANN-OBUV SK už veľa rokov angažuje v rôznych pomocných projektoch. Tento rok napríklad v centre Slniečko, ktoré ponúka domov pre postihnuté deti a zneužívané ženy.

Obrat skupiny DEICHMANN vzrástol v roku 2017 o 5,9 % na 5,8 miliárd eur

DEICHMANN-OBUV SK s.r.o. je dcérska spoločnosť DEICHMANN SE, ktorá je lídrom na nemeckom a európskom maloobchodnom trhu s obuvou. V roku 2017 predala skupina DEICHMANN celosvetovo vo svojich kamenných predajniach a internetových obchodoch 176,6 milióna párov obuvi, čo je o tri milióny párov viac než v roku 2016.

V 25 európskych krajináchUSA dosiahla skupina v uplynulom účtovnom roku hrubý obrat 5,8 miliardy eur (čistý obrat 5 miliárd eur), čo je najvyššie číslo vo viac než storočnej histórii firmy. Nárast obratu očistený o kurzové rozdiely je 5,9 %. Spoločnosť okrem toho dokázala rásť i v prepočte na predajnú plochu, a to o 2,8 %.

Najväčší maloobchodný predajca obuvi v Európe prevádzkoval ku koncu roka 2017 celkovo 3 989 predajní a 36 internetových obchodov a zamestnával 39 564 pracovníkov. Na tento rok plánuje skupina DEICHMANN investície v rekordnej výške. Do medzinárodnej infraštruktúry a ďalšej digitalizácie investuje 245 miliónov eur. Z toho 102 miliónov v Nemecku. V súčasnosti vzniká 60 % obratu skupiny DEICHMANN SE mimo Nemecka. V roku 2017 otvorila spoločnosť prvé predajne vo Francúzsku a v Belgicku.

V tomto roku bude spoločnosť ďalej rozširovať medzinárodnú sieť svojich predajní, pričom v popredí jej záujmu stojí kvalitatívny rast. Celosvetovo plánuje skupina DEICHMANN otvoriť celkovo 208 nových predajní. Súčasne bude cca 270 predajní modernizovaných – to je viac než kedykoľvek predtým.


O spoločnosti

Spoločnosť DEICHMANN SE so sídlom v Essene (Nemecko) bola založená v roku 1913 a nachádza sa v stopercentnom vlastníctve rodiny zakladateľa. Spoločnosť je lídrom na európskom trhu s obuvou a celosvetovo zamestnáva vyše 39 000 pracovníkov. Pod názvom DEICHMANN sú vedené predajne v Nemecku, Bosne a Hercegovine, Bulharsku, Dánsku, vo Francúzsku, Veľkej Británii, v Taliansku, Chorvátsku, Litve, Rakúsku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Švédsku, Srbsku, na Slovensku, v Slovinsku, Španielsku, Českej republike, Turecku a Maďarsku.

Okrem toho je obchodná skupina zastúpená vo Švajčiarsku (Dosenbach/Ochsner Shoes/Ochsner Sport), v Holandsku a Belgicku (vanHaren), v USA (Rack Room Shoes/Off Broadway). V Nemecku je súčasťou skupiny aj Roland SE. Pod názvom MyShoes SE je firma zastúpená v Nemecku, Rakúsku a vo Švajčiarsku. K spoločnosti patrí aj skupina Snipes s predajňami v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku, Holandsku, Belgicku, Španielsku a Taliansku.