PodnikanieSociálna poisťovňaÚčtovníctvo xa Publikované 16. novembra 2018 zobraziť celý profil

Komunikácia Sociálnej poisťovne cez elektronickú schránku neustále narastá. Ak od januára do konca októbra 2017 ústredie Sociálnej poisťovne prijalo 106 940 elektronických podaní a odoslalo ich 66 186, v tomto roku je počet zásielok doručených cez elektronickú schránku viac ako dvojnásobný a počet odoslaných vyše trojnásobný. Od januára do októbra 2018 ústredie Sociálnej poisťovne cez elektronickú schránku prijalo 232 444 podaní a zaslalo 213 636 podaní.

Sociálna poisťovňa sa stretáva s otázkami poistencov, či vybavenie občianskeho preukazu s čipom na polícii majú nahlásiť Sociálnej poisťovni

Nie je to tak, hoci tento občiansky preukaz slúži na prihlásenie na portál www.slovensko.sk a vstup do elektronickej schránky, cez ktorú potom občan môže komunikovať so Sociálnou poisťovňou. Samotné vybavenie občianskeho preukazu (tzv. eID karty) teda netreba Sociálnej poisťovni nahlasovať.

V prípade, že občan má aktívnu elektronickú schránku, Sociálna poisťovňa s ním komunikuje elektronicky.
Ak si elektronickú schránku neaktivoval na doručenie (hoci si vybavil občiansky preukaz s čipom), Sociálna poisťovňa s ním nemôže komunikovať cez elektronickú schránku a komunikuje papierovo. Sociálna poisťovňa si vždy sama preveruje, či má subjekt aktívnu elektronickú schránku. Ak ju má aktívnu, zásielku mu odošle elektronicky.

Webový portál www.slovensko.sk s elektronickou schránkou nie je v správe Sociálnej poisťovne. Spravuje ho Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) a užívateľ tam nájde návody, s ktorými by sa mal pri využívaní elektronickej schránky oboznámiť.

Názornú informáciu o vstupe do elektronickej schránky nájdete tu:
Elektronická schránka – vstup cez portál slovensko.sk