EkonomikaPodnikanieSlovensko xa Publikované 5. septembra 2018 zobraziť celý profil

Mesiac, kedy je dostupných najviac voľných pracovných ponúk, nie je zároveň obdobím, kedy si uchádzači najčastejšie hľadajú prácu. Spoločnosť Profesia sa pozrela na trendy hľadania nových zamestnancov a reakcií uchádzačov na Slovensku.
Analýza sledovala správanie sa firiem a uchádzačov za posledné tri roky. Ukazuje sa, že najvhodnejšie obdobie na zmenu práce je pred začiatkom leta, uchádzači však hľadajú nové zamestnanie skôr v zime.

Najviac voľných miest pred letnými prázdninami

Zamestnávatelia na Profesia.sk zverejňujú najčastejšie ponuky v máji a júni. V prvej päťke skončili však aj mesiace po letných prázdninách – október a september. Uchádzači, ktorí si hľadajú prácu počas prvých mesiacoch, majú každoročne najviac príležitostí v marci.

Naopak, najmenej ponúk uverejňujú zamestnávatelia každoročne v decembri. Menšia ponuka pracovných príležitostí je tiež pravidelne dostupná v novembri a vo februári.

Uchádzači plnia novoročné predsavzatia

Z pohľadu reakcií na ponuky je najfrekventovanejším mesiacom január. To môže súvisieť práve stlacovpredsavzatiami, ktoré si dávajú Slováci do nového roka. Druhým najobľúbenejším je február a to aj napriek tomu, že ide o jeden z mesiacov, kedy býva na Profesia.sk každoročne najmenej ponúk.

Keď sa pozrieme na spodok rebríčka, tak môžeme vidieť, že ľudia si hľadajú prácu na Profesii najmenej v decembri, kedy je na portáli aj najmenšia ponuka. Nasledujú mesiace júl a apríl.

Najviac pracovných ponúk prináša začiatok týždňa

Portál Profesia tiež vyhodnotil aktivitu zamestnávateľov a uchádzačov počas týždňa. Ukazuje sa, že v roku 2018 pridávajú zamestnávatelia najviac pracovných ponúk v pondelok. Na druhom mieste skončil utorok a na tretej priečke piatok.


Celkovo však uchádzači reagujú najmenej počas víkendu, pričom rozdiel medzi aktívnym hľadaním práce počas týždňa a víkendu je priepastný.