Cestovný ruchEkonomikaObchod a službyPodnikaniePoľnohospodárstvoRemeslá
Publikované 24. marca 2021 zobraziť celý profil

Rady držiteľov regionálnej značky Ponitrie sa rozrástli o nové produkty. V katalógu certifikovaných produktov je spolu už 35 výrobkov, respektíve skupín výrobkov a služieb.

Informovala o tom Dana Póčiková z Nitrianskej organizácie cestovného ruchu (NOCR), ktorá sa v roku 2020 stala majiteľom ochrannej známky Regionálny produkt Ponitrie.

Regionálna značka Ponitrie

Najväčšie zastúpenie spomedzi držiteľov značky majú vinári a včelári, čo svedčí o rozmanitosti a jedinečnosti regiónu Ponitrie v produkcii vína, chove včiel a produkcii medu. Nitriansky kraj patrí v rámci Slovenska k regiónom s najväčším počtom včelstiev a aktívnych včelárov. Na túto tradíciu chceme nadviazať a podporiť ju aj tvorbou zážitkových produktov cestovného ruchu,“ uviedla Póčiková. 

Článok pokračuje pod reklamou

NOCR vyhlásila siedmu výzvu pre záujemcov o získanie značky v auguste 2020

Bola určená pre výrobcov a producentov z okresov Nitra, Topoľčany a Zlaté Moravce za predpokladu splnenia kritérií týkajúcich sa regionálneho pôvodu surovín, tradície výrobku, výrobného postupu alebo zloženia, ako aj ručnej práce a výnimočnosti produktu a služby vo vzťahu k regiónu. Do termínu uzávierky bolo predložených spolu 27 žiadostí o udelenie značky, z toho 15 od nových záujemcov a 12 od držiteľov regionálnej značky, ktorí mali záujem o recertifikáciu svojich produktov a služieb. 

Certifikačná komisia na svojom zasadnutí rozhodla o pridelení značky kvality na včelí med a peľ, víno, sviečky z včelieho vosku, kozie mlieko, medové pečivo, ubytovacie služby, zážitkové návštevy včelej farmy, upcyklované košele a šaty, kvetinomaľbu a konopné semienka. Značku na ďalšie obdobie udelila komisia aj na sušené a tekuté čili, umelecké rezbárstvo, ubytovacie a stravovacie služby, kravské mlieko, víno, včelí med a peľ, solčiansky skladaník a medovinu. 

Hlavným cieľom regionálneho značenia je pomôcť miestnym živnostníkom, remeselníkom, firmám a zariadeniam v cestovnom ruchu s propagáciou a predajom miestnych výrobkov a služieb, a tým podporiť rozvoj regiónu. Ďalšiu výzvu na získanie značky plánuje NOCR vyhlásiť v auguste tohto roka.

zdroj: TASR / úprava: redakcia

Prihlásiť sa na odber

Prosím počkajte...

Ďakujeme za prihlásenie!

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *