PodnikanieSlovenskoTrendy a inovácie xa Publikované 24. októbra 2019 zobraziť celý profil

To, že slovenskí a českí stredoškoláci disponujú kreativitou a nadšením, opäť potvrdila súťaž JA Citi International Innovation Camp, ktorá sa konala v Brne. Vymyslieť podnikateľský plán so zameraním na trvalo udržateľný inovatívny produkt nie je jednoduché a obzvlášť, keď tímy mali na to len tri hodiny.

Takmer 100 študentov z celého Slovenska a Čiech vymyslelo nápady ako napríklad cestovný hrnček s indikátorom teploty, či aplikáciu, ktorá spotrebiteľovi pomôže odpad hodiť do správneho koša. Súťaž bola zrealizovaná vďaka podpore Citi Foundation v rámci globálnej iniciatívy Pathways to Progress.

Deväťdesiattri žiakov stredných škôl sa 23. októbra 2019 zúčastnilo celodňovej súťaže JA Citi International Innovation Camp, ktorú už po štvrtý krát zorganizovala nezisková vzdelávacia organizácia Junior Achievement Slovensko, v spolupráci s JA Czech a s podporou Citi Foundation, firemnej nadácie globálnej banky Citi.

„Citi si uvedomuje dôležitosť investície do výuky podnikateľských vedomostí dnešných mladých ľudí a dopad, aký to môže mať na budúcnosť spoločnosti a ekonomiky v Českej republike a na Slovensku. Preto projekty zamerané na rozvoj podnikateľského vzdelávania mladých ľudí prinášajú zábavnou a praktickou formou mnoho dôležitých impulzov pre študentov, ktorí sa pomaly začínajú rozhodovať o svojom budúcom povolaní. Mám radosť, že aký veľký záujem medzi českými a slovenskými študentami tohtoročný 4. ročník vzbudil.“, súťaž zhodnotil predseda odbornej poroty Michal Nebeský, generálny riaditeľ Citibank v Českej republike.

Víťazným projektom v rámci súťaže JA Citi International Camp sa stal HeatCupcestovný hrnček s indikátorom teploty. To znamená, že spotrebiteľ na základe farebnej škály umiestnenej na vonkajšej strane hrnčeka vie, aká je teplota nápoja vo vnútri.

„Bola to pre mňa veľká výzva a obrovská skúsenosť. Spoločne sme sa rozhodli vylepšiť už existujúci produkt na trhu – pohár na teplé nápoje HeatCup. Pohár sme vylepšili o šróbovacie viečko z bio plastu a termochronický prúžok, ktorý sníma teplotu nápoja. Za pomerne krátky čas sme sa v tíme museli spoznať, začať komunikovať, rozdeliť si úlohy a navzájom spolupracovať. Ako tím sme si veľmi rozumeli a odviedli sme kus práce s ktorou bol každý z nás veľmi spokojní.“, svoje pocity opísala Natália Olešová, žiačka SOŠ podnikania a služieb v Námestove.

V súčasnosti rezonuje recyklácia rôznych vecí a odborná porota na druhé miesto zaradila nápad recyklácie nábytku. Ako tretia v poradí sa umiestnila aplikácia na separovanie odpadu. Princíp aplikácie spočíva v tom, že ak spotrebiteľ nedokáže odpad zaradiť do správneho druhu, načíta jeho QR kód a aplikácia mu ukáže, do ktorého koša odpad patrí a kde najbližší vhodný nájdu.

JA Citi International Innovation Camp bola jedinečná príležitosť pre žiakov presvedčiť odborníkov z praxe, že vedia kreatívne myslieť už na stredných školách. Výzva znela jednoznačne. Vymyslieť kreatívny, inovatívny a najmä trvalo udržateľný podnikateľský nápad, pripraviť podnikateľský plán a podrobný rozpočet na jeho realizáciu. Na vytvorenie samotného nápadu mali len tri hodiny. Intenzívna spolupráca dala žiakom priestor, aby si vyskúšali spoluprácu v tíme, ale aj s konzultantom z praxe. Pri práci boli totiž tímom k dispozícii odborníci zo Citibank.

„Už po štvrtý krát sme mali možnosť presvedčiť sa o kvalite mladých ľudí v Čechách a na Slovensku. Tešíme sa, že v spolupráci s partnerom akým je Citibank, sa nám každý rok podarí vzbudiť u študentov záujem o ich osobný rast a naberanie skúseností aj na medzinárodnej úrovni. V súčasnosti je vzdelávanie skúsenosťou jedným z kľúčových riešení pre zvyšovanie kvality vzdelávania.“, povedala Eva Vargová, riaditeľka Junior Achievement Slovensko.

Umiestnenie Študent Škola Mesto
1. Andrea Vágnerová Integrovaná střední škola automobilní Brno
1. Janka Havranková Gymnázium, Školská 2 Dubnica nad Váhom
1. Natália Olešová SOŠ podnikania a služieb, Hattalova 968/33 Námestovo
1. Tereza Premusová SŠHS a VOŠ Opava
1. Barbora Šériková Gymnázium V. Mihálika, Kostolná 119 Sereď
 
2. Martin Koutnik Gymnázium Brno
2. Natálie Mazánková Obchodná akadémia, SOŠK a VOŠ Brno
2. Natália Beňová Obchodná akadémia, Kálmána Kittenbergera 2 Levice
2. Dominika Nagyová Gymnázium A. Bernoláka, Lichnerova 69 Senec
2. Sophia Stanová Obchodná akadémia M. Hodžu, M. Rázusa 1 Trenčín
 
3. Michal Csákaányi Integrovaná střední škola automobilní Brno
3. Anežka Fúsková Gymnázium, Školská 2 Dubnica nad Váhom
3. Žaneta Zbojová SOŠ podnikania a služieb, Hattalova 968/33 Námestovo
3. Tomáš Gural SŠHS a VOŠ Opava
3. Ema Uramová Gymnázium V. Mihálika, Kostolná 119 Sereď
3. Tereza Říhová SOŠ Stříbro

1. miesto v súťaži JA Citi International Innovation Camp 2019


Citi Foundation

Citi Foundation prispieva k podpore ekonomického rozvoja a k zlepšeniu života mladých ľudí v nízkopríjmových komunitách po celom svete. Investuje do projektov, ktoré sprístupňujú finančné služby širšiemu okruhu osôb, uľahčujú mladým ľuďom nájdenie práce a vnášajú svieži vietor do budovania ekonomicky pulzujúcich miest.

Prístup “ Viac ako filantropia”, ktorý Citi Foundation vyznáva, v maximálnej možnej miere využíva mimoriadnu odbornosť banky a jej zamestnancov v prospech nášho poslania, líderstva a inovácií. Viac informácií nájdete na www.citifoundation.com

Spoločenská zodpovednosť Citi na Slovensku

Citibank Europe plc, pobočka zahraničnej banky na Slovensku spolupracuje s neziskovou organizáciou Junior Achievement Slovensko prostredníctvom firemnej nadácie Citi Foundation už od roku 1997. Citi podporuje praktické programy Junior Achievement Slovensko zamerané na podporu podnikavosti a podnikateľskej gramotnosti tak finančne, ako aj aktívnou účasťou svojich zamestnancov v jednotlivých projektoch organizácie.

Viac o Citi Slovenská republika nájdete na www.citibank.sk