EkonomikaGastronómia a hotelierstvoPoľnohospodárstvoSlovensko xa Publikované 30. novembra 2020 zobraziť celý profil

Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) prináša pre spotrebiteľov projekt Slovenské Vianoce. Informovala o tom Jana Holéciová, hovorkyňa SPPK. SPPK ním chce vyzdvihnúť kvalitu a dostupnosť domácich potravín práve v predvianočnom období. Nakupovanie domácich výrobkov totiž podľa nej ešte nikdy nebolo tak kľúčové ako dnes.

Projekt Slovenské Vianoce – ako prínos na zdravie a životné prostredie

Priblížila, že s blížiacimi sa najkrajšími sviatkami roka začíname viac nakupovať aj potraviny na prípravu vianočných koláčov a tradičných štedrovečerných jedál. SPPK chce preto využiť najbližšie dni do Vianoc. Prostredníctvom projektu Slovenské Vianoce bude prinášať pre spotrebiteľov zaujímavé informácie o domácich potravinách a ich prínose na zdravie a životné prostredie.

Projekt bude podľa nej SPPK realizovať v online priestore na svojom webe sppk.sk a na sociálnej sieti Facebook Slovenskesunajlepsie.

Už tento týždeň začneme vysvetľovať, aké sú prínosy slovenského hydinového mäsa a vajíčok pre ľudský organizmus. Zdôrazníme napríklad, že hydinové mäso s vysokým obsahom bielkovín vrátane esenciálnych aminokyselín, či nízkym obsahom tukov, zohráva veľmi dôležitú úlohu v prevencii pred civilizačnými ochoreniami, ako sú srdcovo-cievne či onkologické ochorenia. Spotrebiteľ navyše konzumuje čerstvú potravinu, ktorá je dodaná do obchodnej siete ihneď po jej výrobe a necestuje tisícky kilometrov za zákazníkom,“ uviedol Daniel Molnár, riaditeľ Únie hydinárov Slovenska, ktorá je členom SPPK.

Článok pokračuje pod reklamou

Holéciová poznamenala, že slovenskí hydinári v predvianočnom období dodávajú do obchodov o 10 až 15 % viac vajíčok než počas bežného obdobia roka. Ich kúpou si spotrebiteľ môže byť stopercentne istý, že neplatí za vajíčka poznačené potravinovými škandálmi, ale platí za zdravý, veterinármi kontrolovaný slovenský výrobok.

Zdôraznila, že fanúšikovia, spotrebitelia sa prostredníctvom projektu Slovenské Vianoce budú môcť zapojiť aj do súťaží o zaujímavé výhry od slovenských výrobcov potravín. Pôjde priamo o produkty, ktoré vo väčšom nakupujeme práve koncom roka.

Doplnila, že projekt Slovenské Vianoce pripravila SPPK zámerne v predvianočnom období. Chce ním poukázať, aké podstatné je podporovať domácu produkciu potravín práve v časoch celosvetovej pandémie nového koronavírusu. 

Dodala, že agropotravinársky sektor od spustenia pandémie obzvlášť citlivo reaguje na cenové výkyvy na európskych trhoch, následné hromadenie prebytkov a tlak na ceny a odbyt slovenských potravín. Vyrábať potraviny plynulo s adekvátnou podporou štátu a cítiť prirodzený záujem práve o slovenské potraviny zo strany zákazníkov je základom fungovania domáceho poľnohospodárstva a potravinárstva.

zdroj: TASR / úprava: redakcia