PodnikaniePríbehy xa Publikované 22. októbra 2016 zobraziť celý profil

Diana Rusnáková po úspešnej kariére vo veľkých korporáciách odišla robiť čo ju baví a hľadá cesty ako byť úspešnou podnikateľkou. Vo svojom Cik-Cak Štúdiu v Bratislave vedie kurzy šitia pre deti aj dospelých. Jej kurzy šitia navštívilo za posledný rok viac ako 200 zákazníčok. Diana sa zúčastňuje programu Slovenskej sporiteľne pre začínajúce podnikateľky.

Máš za sebou úspešnú kariéru ako konzultant pre zlepšovanie procesov. Prečo si začala podnikať práve v oblasti kurzov šitia?

Dlho som uvažovala nad odchodom z práce a chcela som skúsiť podnikanie, aby som mala väčšiu slobodu robiť vlastné rozhodnutia. No nemala som žiadny nápad v čom by som tak mohla podnikať. V práci mi vždy chýbala možnosť byť kreatívna. Rozhodla som sa urobiť rok voľna a venovať sa svojmu koníčku: šitiu.
Kamarátky prišli s nápadom, že by som to mohla robiť aj za peniaze. Tak som to prehodnotila, pripravila si plán na úvod a pustila sa do toho. Chcela som mať hlavne rok bezstarostného šitia pre seba. Ohlasy z kurzov boli pozitívne a okruh zákazníčok sa postupne zväčšoval. Teraz sú to už dva roky, čo robím kurzy šitia.

Ako získavaš nových zákazníkov?

Mojimi zákazníkmi sú takmer výlučne ženy. Na začiatku som si spravila podrobný prehľad o konkurencii a hľadala som oblasti ako sa odlíšiť. Začala som ponúkať kurzy šitia na také témy, kde nebola konkurencia a v takom formáte, ktorá tu chýbala. Moje kurzy sú väčšinou krátke, nezaväzuje účastníčky na dlhú dobu, robím často aj individuálne kurzy.

Nových zákazníkov oslovujem takmer výlučne online cez svoj web www.kreativne-sitie.sk a cez svoju facebookovu stránku. Snažím sa vytvárať jedinečný obsah, ponúkam ebook zdarma : Ako začať šiť ( http://www.kreativne-sitie.sk/kto-sme/newsletter-cik-cak-studio/ ) , rôzne návody, strihy, fotopostupy. Takto si zbieram nové kontakty a záujemcov o šitie.
Mám pravidelné kampane aj cez Google Adwords a trošku experimentujem aj videonávodmi na Youtube.

Viesť kurzy šitia je istá forma vzdelávacej činnosti. V čom podľa teba je táto oblasť špecifická?

Obsah kurzov si vždy dôkladne premyslím a pripravím osnovu. Nových zákazníkov musím získavať neustále. Ak totiž svoju prácu urobím dobre, tak viac už neprídu a dokážu si poradiť aj samé. Šitie nie je nič zložité a naučíte sa za krátku dobu. Mám len málo vracajúcich sa zákazníkov.
Prídu na 2-3 kurzy, ale potom už nie je dôvod. Preto veľa času sa venujem vymýšľaniu nových zaujímavých tém, aby sa zákazníci vracali a chceli sa naučiť nejakú novú techniku. Iné je to napríklad keď robíte kurzy jógy, na takéto kurzy sa vracia väčší počet zákazníkov, lebo chodia na pravidelné cvičenia.

Čo by si odkázala začínajúcim podnikateľom?

Určite dôkladne plánujte svoje aktivity. Nemusí to byť žiadny 100 stranový plán, ale treba si spraviť veľké ciele na rok a potom na každý mesiac. Manažovať efektívne svoj čas je veľmi ťažké. Ja mám väčšie ciele a aktivity na každý týždeň a taktiež každý deň si stanovím, čo je to hlavné, čo musím urobiť, aby sa môj biznis posunul vpred.
V marketingu na začiatku je to často pokus-omyl pokiaľ robíte v novej oblasti. Neviete, čo bud fungovať, skúšate rôzne veci. Nebojte sa experimentovať.

Kontakt : Diana Rusnáková
Web : www.kreativne-sitie.sk
Facebook : https://business.facebook.com/kreativnesitie

Pozrite si video: