E-shopyEkonomikaManažmentMarketing xa Publikované 15. apríla 2020 zobraziť celý profil

V aktuálne zložitej situácii pomáha k prežitiu firiem ich schopnosť dokázať sa prispôsobiť novým podmienkam na trhu. Online nakupovanie je dlhodobo rastúci trend, ktorý tak nielen počas krízových období prináša mnoho výhod pre podnikateľov, aj spotrebiteľov. 

Doba kamenná sa skončila

Základom úspechu podnikateľa Tomáša Vrtíka je práve jeho adaptácia na nové výzvy naprieč rôznymi trhmi. S jeho spoločnosťou Expandeco pomáhal s expanziou známym značkám ako 4home, Novesta, Eyerim, či Notino, ktoré už takisto pôsobia vo viacerých krajinách. 

Expandeco so svojimi päťdesiatimi zamestnancami úspešne zastrešuje online služby v rámci celej EÚ. Misiou spoločnosti je okrem medzinárodnej expanzie e-shopov aj transformácia predaja tradičných offline firiem do online prostredia. Spoločnosť s vyše sedemročnými skúsenosťami tak reaguje na nové potreby kamenných prevádzok, ktorým prináša rýchle a jednoduché riešenia ich aktuálnej situácie.

Možností na založenie vlastného eshopu existuje pomerne veľa

Výhodou e-commerce platformy Expandeco je predovšetkým v komplexnosti ich know-how. Všetky potrebné technologické riešenia moderného eshopu súvisia aj s dôležitou analýzou vášho podnikania a nastavenia vhodnej marketingovej stratégie, vrátane zákazníckych služieb, akými je online komunikácia či call centrum. Platforma zároveň poskytuje aj súvisiace služby v podobe právneho či daňového poradenstva, ktoré si vyžaduje každý úspešný eshop.

Konkurencieschopnosť nielen v krízovom období

Bezpečné online nakupovanie je jednou z hlavných tém už od jeho počiatku. Pohľad na bezpečnosť sa však vplyvom koronavírusu mení aj v tradičnom nakupovaní, kde sa kamenné obchody musia vysporiadať s ochranou nášho zdravia.

Výrazne je tak ovplyvnený nielen potravinársky priemysel, gastronomické a ubytovacie zariadenia ako hotely, reštaurácie, či kaviarne. Otvorenie eshopu býva podnikateľským krokom, ktorý však sám o sebe nemusí riešiť krízovú situáciu, obzvlášť na malom a saturovanom trhu. Za úspechmi väčšiny známych eshopov je aj preto častokrát práve spolupráca so skúsenými biznis partnermi z online prostredia.

Cieľom spomínanej platformy od Expandeco je pomáhať firmám zvyšovať ich konkurencieschopnosť a schopnosť prispôsobovať sa novým podmienkam na akomkoľvek trhu.

Spojenie potrebného s užitočným

Jedným z dobrých príkladov prispôsobenia sa novej situácii je slovenská spoločnosť Gevorkyan. Tá už niekoľko desaťročí patrí medzi najinovatívnejšie firmy v oblasti práškovej metalurgie. 

V záujme pomôcť s aktuálnym nedostatkom respirátorov a hľadania nových foriem podnikania, spustili popri výrobe kovových komponentov aj produkciu kvalitných ochranných masiek. Tie vyrábajú z certifikovaných materiálov s vymeniteľnými filtrami.

Pre zjednodušenie distribúcie nového produktu vytvorili v spolupráci so spoločnosťou Expandeco funkčný e-shop, ktorý tak prakticky okamžite sprístupnil nový produkt komukoľvek v rámci celého Slovenska. Online predaj masiek už v priebehu prvých dní od spustenia zaznamenal stovky objednávok v hodnote niekoľkých desaťtisícoch eur.

Mať online obchod bol ešte nedávno náročný a zdĺhavý proces. Dôležité je však hľadať riešenia, ktoré budú fungovať aj po skončení obdobia koronavírusu. Preto už do niekoľkých hodín môžete byť vďaka vlastnému eshopu oveľa bližšie k vašim súčasným aj potenciálnym zákazníkom. Navyše tak ľahko a rýchlo, ako nikdy predtým.