Aj v týchto ekonomicky neľahkých časoch sú na prvom mieste ľudia, ochrana ich zdravia a zabezpečenie psychickej pohody. Poštová banka preto dopĺňa balík benefitov pre zamestnancov v čase pandémie o testovanie na koronavírus, ktoré im sčasti alebo úplne preplatí, pretože Tu sme doma, tu pomáhame.
Poštová banka si uvedomuje náročnosť situácie všetkých svojich zamestnancov, ktorí chodia do práce aj v čase pandémie
Kolegovia na obchodných miestach, zabezpečujúci kvalitný servis pre klientov, sa denne vystavujú riziku nákazy. „Ich obavy o svoje zdravie a zdravie svojich blízkych sú tak opodstatnené. Preto sme sa rozhodli dať im možnosť otestovať sa priamo v práci alebo v ktoromkoľvek súkromnom laboratóriu na Slovensku. Je to to najmenej čo v tejto chvíli môžeme urobiť pre rozplynutie obáv našich zamestnancov o svoj zdravotný stav a prinavrátenie pohody tak na pracovisku, ako aj v ich domácnostiach. Kvôli neistote a strachu o rodinu som aj ja absolvoval drive-in odber, našťastie, s negatívnym výsledkom. Prajem si, aby tak dopadli aj testy mojich kolegov,“ uvádza generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko.
Vyšetrenie na koronavírus COVID-19 je preventívne a je určené pre ľudí bez symptómov vírusu (suchý kašeľ, respiračné ochorenia, vysoká teplota). V exteriéri centrály Poštovej banky, v areáli River Parku v Bratislave, ho v stredu 15. apríla 2020, v spolupráci so spoločnosťou Medirex, absolvovalo takmer 70 ľudí z ústredia a pobočiek. Možnosť otestovať sa však majú zamestnanci banky na celom Slovensku.
„Test na koronavírus si môžu dať spraviť v ktoromkoľvek laboratóriu. Zamestnancom pracujúcim v prvej línii – v pobočkovej, poštovej sieti a v podateľni banka preplatí plnú sumu za test. Ostatným, ktorí neprichádzajú do priameho kontaktu s klientmi, ale chodia do práce, uhradí polovicu z ceny,“ upresňuje hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková. Aj takou formou chce banka poďakovať tým, ktorí sú vystavení riziku, no napriek tomu naďalej pomáhajú klientom so správou ich financií, vybavovaním žiadostí či zabezpečením fungovania digitálneho bankovníctva.
Poštová banka sa k ochrane zdravia svojich zamestnancov stavia zodpovedne už od prijatia prvých opatrení v súvislosti koronavírusom na Slovensku. Ihneď im umožnila prácu z domu, pričom home office dnes využíva približne 65 % ľudí. „Rodičom na OČR doplácame rozdiel medzi sociálnou dávkou a mzdou. Kolegom, ktorí pracujú na ústredí a v pobočkovej sieti sme zabezpečili ochranné rúška, dezinfekciu, ale dodávame im aj čerstvé ovocie a probiotiká, aby sme aj takto podporili ich imunitu,“ vymenúva ďalšie benefity L. Žáčková.
V Poštovej banke kladú veľký dôraz aj na udržanie work-life-balance prostredníctvom nástrojov internej komunikácie. Zamestnanci pravidelne dostávajú aktuálne informácie nielen o zdravotnej a ekonomickej situácii v krajine a v banke, ale aj lifestylové tipy a triky napríklad na to ako efektívne pracovať z domu, ako si ušiť rúško či ako zvládnuť psychický tlak spôsobený pandémiou a opatreniami, ktoré si situácia vyžiadala. Pre udržanie dobrého psychického zdravia zamestnancov bola zriadená aj krízová linka, kde im s riešením problémov pomáhajú odborníci.
Banka myslela aj na obnovenie kontaktu medzi kolegami, ktorý sa prerušil kvôli práci z domu či pre OČR. Na facebooku zriadila uzavretú skupinu, v ktorej zamestnanci zdieľajú svoje zážitky z domácej karantény, vymieňajú si knižné a filmové tipy na trávenie voľného času, zapájajú sa do interných súťaží o hodnotné ceny, každé pracovné ráno ich v skupine čaká online hodina jogy, ale aj pravidelný live chat s generálnym riaditeľom Andrejom Zaťkom, s ktorým diskutujú o aktuálnych pracovných aj spoločenských témach.
„V neposlednom rade podporujeme vzdelávanie na diaľku pomocou tipov na samoštúdium či online kurzov. Veríme, že ľudský prístup a zodpovedné správanie sú kľúčom k úspešnému zvládnutiu krízového stavu,“ uzatvára hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.