Produktový manažment
Dátum semináru: 09.04.2025 - 09.04.2025
Dátum semináru: 26.09.2025 - 26.09.2025
Adresa: , ONLINE
Téma kurzu: Marketing a predaj
Kategória: MarketingPredaj od 300 € bez DPH
Školitel
David Rektorys
Pri objednávke zadajte do poznámky kód "podnikatelskecentrum" a získate zľavu 10%
Lekcia 01: Myslite ako produktový manažér
Cieľom kurzu je vysvetliť základy produktu. Kurz sa bude zaoberať otázkou, kto je (a nie je) produktovým manažérom. Ďalej sa dotkneme podstaty premýšľania o produkte, to znamená definovanie problému. Pozrieme sa na obľúbené produkty z oblasti zábavy, fitnes, hier, e-shopov a ďalších a budeme diskutovať o týchto témach:
- Ako definovať produkt
- Čo produkt rieši
- V čom sa líši od konkurencie
- Produktové spracovanie služieb
- Rozdiel medzi produktovým manažérom a projektovým manažérom
Základné pojmy
- Výrobok
- Produktový manažér
- Identifikácia problému
Lekcia 02: Zákazník a príležitosť
Cieľom kurzu je pochopiť, ako spoznať svojho zákazníka. Budeme hovoriť o cieľových trhoch /skupinách, profiloch zákazníkov a segmentoch, ako aj o tom, ako sa môžu rozhodovať o dôležitých produktoch. Akonáhle poznáme základnú hodnotu vášho produktu a problém vášho zákazníka, pozrieme sa na schopnosti vášho produktu. Budeme hovoriť o tom, ako profilovať váš produkt a aké budú naše ďalšie kroky. Po lekcii budete mať predstavu o hlavnej funkcii vášho produktu a začnete chápať, aké veľké sú jeho možnosti.
Základné pojmy
- Cieľové trhy a profily zákazníkov
- Segmentácia zákazníkov
- Určenie veľkosti príležitostí
- Snívanie o ďalšej veľkej funkcii
Domáca úloha 02:
Segmentujte zákazníkov pre váš aktuálny produkt alebo fiktívny produkt.
Lekcia 03: Výskum a experimentovanie používateľov
Zákazník je v centre riadenia každého produktu. Ako zistíte, čo vaši zákazníci potrebujú? Ako si tým môžete byť istí, ak práve začínate a ešte nemáte zákaznícku základňu? Tomuto všetkému sa budeme venovať v tejto lekcii.
Pozrieme sa, ako môžete merať výsledky používateľského výskumu. Nakoniec sa naučíte, ako aplikovať techniky, o ktorých sme diskutovali, na váš nápad na novú funkciu vo vašom produkte.
Základné pojmy
- Čo sú persóny a ako ich používať
- Co je UX výskum
- Prieskum používateľov: Ako zistíte, čo vaši zákazníci potrebujú
- Čo vám už vaši používatelia povedali
- Čo vám nepovedali
- Ako urobiť hypotézy
Lekcia 04: Produktová stratégia a MVP
Produktová stratégia môže byť pre produktových manažérov zložitá. Na hodine sa budeme zaoberať pojmami ako vízia, taktika alebo plán. Odstránime hranice medzi týmito aspektmi produktov a budeme hovoriť o praktickom spôsobe myslenia, o stratégii a vytvorení plánu produktov a MVP (Minimálny životaschopný produkt).
Budeme tiež hovoriť o tom, ako stratégia súvisí s minimálnym životaschopným produktom a pozrieme sa na niektoré klasické scenáre produktov. Uvidíte, ako definovať minimálny použiteľný produkt pre vybranú funkciu.
Základné pojmy
- Produktové stratégie
- Vytvorenie produktového plánu
- Prioritizácia
- Definícia produktu MVP
- Drôtený rám
- Príprava prototypu produktu
- Stanovenie cieľov kľúčových ukazovateľov výkonu a OKR
Domáca úloha 04:
- Vytvorenie produktovej stratégie na vytvorenie MVP. Vytvorte si minimálne životaschopný prototyp vášho produktu:
- Formulujte 2 – 3 hypotézy o vašom produkte pre potenciálnu cieľovú skupinu.
- Overte si ich základnou analýzou a prototypom.
- Na základe tohto navrhnite MVP produktu.
- Premýšľajte o spôsoboch predaja a cenách produktu.
- Zvážte potenciálny obchodný model (speňažovanie produktov).
Lekcia 05: Produktová ekonomika, návratnosť investícií
Cieľom kurzu je naučiť študentov premýšľať o jednotkovej ekonomike produktu. Kurz sa bude zaoberať hlavnými ukazovateľmi CAC a LTV a študenti budú môcť určiť aj návratnosť investícií do produktu.
Základné pojmy
- Výpočet LTV (Celoživotná hodnota) nášho produktu
- Výpočet obstarávacích nákladov (CAC)
- Redukcia jednotkovej ekonomiky
- Škálovanie digitálnych produktov
- Výpočet návratnosti investícií
- Štyri hlavné fázy životného cyklu výrobku
Lekcia 06: Agilné metodiky a vývoj produktov
Úloha produktového manažéra vo vývoji produktov, Agile Scrum Framework, práca s nevybavenými, Jira, Lean, Scrum, Kanban.
Cieľom kurzu je oboznámiť študentov agilným spôsobom, konkrétne s metodikou Scrum. Získať predstavu o organizácii nevybaveného produktu v Jire. Naučte sa, ako správne napísať agilný príbeh používateľa Jira a ako sa líši od dokumentu požiadavky na produkt waterfall (niekedy nazývaný aj funkčná špecifikácia alebo štúdia uskutočniteľnosti).
Základné pojmy
- Štruktúra produktového tímu
- Úvod do metodiky Agile Scrum
- Nevybavená organizácia
- Príbeh používateľa, písanie Jira
- Stanovenie priorít a hodnotenie hypotéz
Lekcia 07: Metriky a výkonnosť produktu
Budeme hovoriť o výkone produktu a svete metrík. Ako zistíte, či je váš produkt dobrý? Ako viete, že zmeny, ktoré urobíte, majú zamýšľaný účinok? Pozeráme sa na jednu z najkritickejších otázok každého produktu: Aká je SWOT analýza a metrika severnej hviezdy?
Základné pojmy
- Metrika severnej hviezdy
- SWOT analýza
- Proxy metriky
- Denná metrika aktívnych používateľov, metrika finančných ukazovateľov atď.
Domáca úloha 07:
Identifikujte a navrhnite vlastné metriky produktov. Pripraviť SWOT analýzu.
Lekcia 08: Uvedenie produktu na trh
Poznáte svojho zákazníka, máte stratégiu a plán a viete, ako merať úspech. Prejdime k uvedeniu produktu na trh! Budeme diskutovať o plánoch na uvedenie nových produktov a funkcií, hovoriť o marketingu, PR, distribúcii a o tom, čo sa môže pokaziť.
Základné pojmy
- Plány vstupu na trh
- Uvedenie produktu na trh
- Marketingová produktová stratégia
- Vzťahy s verejnosťou
- Zhromažďovanie spätnej väzby od používateľov a zákazníkov
Lekcia 09: Optimalizácia a gamifikácia
Uvedenie produktu na trh je len začiatok. Teraz to ešte viac vylepšíme. Pozrieme sa na dôležité veci, ktoré by sme mali vedieť o optimalizácii produktu vrátane konverzných lievikov, režimov hostí, vytvárania účtov a populárneho „deravého vedra“. Zameriame sa aj na gamifikáciu, ktorá už nie je len na hry. Pozriete sa na možné drop zóny a gamifikáciu pre vašu navrhovanú funkciu.
Základné pojmy
- Optimalizácia produktu
- Konverzné lieviky
- Gamifikácia
Domáca úloha 09:
Vytvorte odporúčania na optimalizáciu konverzného lievika webovej lokality produktu.
Lekcia 10: Aký by mal byť širší produktový tím?
Pozrieme sa na rôzne varianty produktového manažmentu: spotrebiteľské aplikácie, B2B portály, platformy marketplace, výskum, softvér vs. hardvér, front-end vs. back-end, atď.
Budeme hovoriť aj o tom, s akým multifunkčným tímom môžete pracovať ako produktový manažér (vývoj, dizajn, marketing, testovanie, vzťahy s verejnosťou, právo, predajné tímy, súkromie a súkromie, výskum, analýza, atď.).
Ako môže každý z nich prispieť k vašej práci a kto by mal byť vaším novým najlepším priateľom?
Základné pojmy
- Požadované zručnosti a charakteristiky pre produktový manažment
- Tímy a oddelenia, s ktorými budete pracovať
- Čo potrebujete vedieť pre úspešnú spoluprácu so všetkými typmi spolupracovníkov
Lekce 11: Produktový marketing a škálovanie
V tejto lekcii budeme hovoriť o tom, ako propagovať svoj nový produkt zákazníkom. Ako nastaviť marketingovú stratégiu, ktoré kanály si vybrať, aký spôsob prezentácie a predajné kanály budú najvhodnejšie. Ukážeme si niekoľko príkladov z praxe, ktoré boli úspešné a dozvieme sa aj z viacerých neúspešných.
Ďalej vysvetlíme koncept škálovania a prečo je taký dôležitý pre komerčný úspech výrobkov.
Základné pojmy:
- Marketing
- Škálovanie produktu
Lekcia 12: Skutočné príklady produktového manažmentu z mojej praxe
V tejto poslednej časti budem hovoriť o produktoch, ktoré som sám uviedol na trh. Budeme hovoriť o webových portáloch, e-shopoch, bankových produktoch, B2B telekomunikačných portáloch a ďalších produktoch. Ukážem tiež niektoré produkty, ktoré zlyhali a vysvetlím, čo bolo príčinou a čo sa z toho môžete naučiť.