Celkovým víťazom ocenení Obchodník roka 2020 sa stal predajca hračiek Dráčik. Spoločnosť Martinus, ktorá vyhrala predchádzajúcich sedem ročníkov, sa tento rok umiestnila v celkovom hodnotení na druhom mieste. Na treťom mieste skončila spoločnosť dm drogerie markt.
Ocenenia udeľoval generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko Michal Čarný.
Víťazmi jednotlivých sortimentných kategórií sú Lidl, ktorý získal aj Cenu verejnosti, dm drogerie markt, H&M, Deichmann, Sportisimo, NAY, Martinus, Zoohit.sk, IKEA, Shell, Dr. Max a Alza.sk. Skokanom roka sa stal predajca odevov Lindex.
Počas tohto ročníka boli do ocenenia zaradené tri nové kategórie: e-shopy, lekárne a hračky
„Zaradenie týchto kategórií malo vplyv aj na celkové poradie obchodníkov z minulých rokov. Nové kategórie sú silné a ich najvýraznejší obchodníci sa zaraďujú na popredné priečky všetkých parametrov aj celkového skóre,“ povedal Čarný.
Nákupné dáta spoločnosti potvrdzujú, že najvýraznejším trendom na retailovom trhu je tento rok nárast e-commerce. Obrat slovenských on-line obchodov vzrástol počas minulého roka o 47 %, obchodom s potravinami či športovými potrebami stúpli tržby na viac ako dvojnásobok. Počas minulého roka taktiež začalo 46 % Slovákov platiť bezhotovostne.
Víťazi sortimentných kategórií a absolútny víťaz ocenenia Obchodník roka boli určení na základe výsledkov reprezentatívneho prieskumu. Pri vyhodnotení výsledkov boli zohľadnené dve skupiny faktorov: pozície na trhu a dôvery zákazníkov.
- Firmám zamestnávajúcich fiktívnych živnostníkov hrozí vysoká pokuta
- Nepredvídateľná povaha umelej inteligencie
- Vedeli ste, že pri práci zo zahraničia je potrebné žiadať Sociálnu poisťovňu o A1 certifikát?
zdroj: TASR / úprava: redakcia