MarketingPodnikaniePodujatia xa Publikované 9. novembra 2018 zobraziť celý profil

Žiaci základných a stredných škôl dostali zadanie navrhnúť komunikačnú stratégiu na nový bankový produkt. Žiaci z celého Slovenska vymysleli 20 nápadov za jeden deň. Víťazný tím stavil na jednoduchosť. Verejnosť by chceli osloviť krátkym videom, kde vystúpia známe i neznáme tváre. Medzi víťazné nápady komunikačnej stratégie patrili aj kampaň na čistotu životného prostredia, zvyky či dokonca tradície.

Celkom 100 žiakov zo základných a stredných škôl z celého Slovenska sa zúčastnilo súťaže Innovation Camp, ktorá sa konala 7. novembra 2018 v Bratislave

Odbornú porotu, ktorú tvorili špecialisti Slovenskej sporiteľne, zaujímal hlavne praktický prínos komunikačnej stratégie a inovatívnosť.
Na prvé miesto porota zaradila komunikačnú stratégiu založenú na krátkom videu, kde vystúpia známe i neznáme tváre. Inovatívnosť spočíva v poukázaní prostredníctvom reklamy na to, že internetbanking môžu využívať ľudia každej vekovej kategórie.

„Dnešný deň bol úžasný deň, spoznal som nových ľudí, s ktorými sme si veľmi túto súťaž užili. Snažili sme sa spolu niečo vytvoriť. Naučili sme sa, že nie je dôležité vyhrať, ale zúčastniť sa, no nakoniec sme aj zvíťazili“, uvidedol Adam Ševčík z Obchodnej akadémie v Seredi. Celý tím sa riadil sloganom „Nezáleží na tom kto si, kde si, my sme tu pre teba vždy a všade.

Porota zo Slovenskej sporiteľne udelila druhé miesto žiakom, ktorí by chceli verejnosť zaujať kampaňou čistoty životného zdravia, zvykmi a tradíciou či dokonca výberom z bankomatu priložením mobilného telefónu. Podľa ich slov táto kampaň predsavuje spoľahlivosť, šetrnosť k prírode, aktívnosť, presvedčivosť i jedinečnosť.

Hlavnou myšlienkou riešenia tímu, umiestneného na treťom mieste, je väčšie priblíženie bankového produktu ľuďom pomocou známej tváre, ktorá by ho mala priblížiť aj tým, pre ktorých je neznámy. Tá  by vystupovala spomedzi väčšieho množstva známych alebo aj obyčajných ľudí (ich kombinácie), ktorí sú s novou službou zvyknutí pracovať. Hlavná tvár by zároveň zoznamovala verejnosť s najväčšími výhodami a užitočnými  funkciami.

„Hlavným cieľom programu JA Viac ako peniaze je vzdelávanie žiakov vo finančnej gramotnosti. Dnešná súťaž Innovation Camp prepája teóriu a prax práve vďaka odborným konzultantom zo Slovenskej sporiteľne. Žiaci si reálne vyskúšali, aké je to riešiť výzvu, s ktorou sa v spoločnosti zaoberajú. Aj týmto zážitkovým spôsobom vzdelávania rozvíjajú svoje zručnosti a vedomosti“, povedal Peter Kalčevský, programový riaditeľ JA Slovensko.

Súťaž Innovation Camp sa konala v rámci vzdelávacieho programu JA Viac ako peniaze. Úlohou žiakov bolo navrhnúť inovatívny nápad na komunikačnú stratógiu pre nový bankový produkt.